کد خبر: 956161
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
جامعه اطلاعاتی آمریکا برخی ادعا‌های عجیب و اثبات‌نشده درباره همکاری ایران و القاعده را رد کرده است.
جوان آنلاین: یک مقام دولت آمریکا سه‌شنبه به اعضای کنگره این کشور گفت: جامعه اطلاعاتی آمریکا هیچ مدرکی دال بر همکاری میان ایران و القاعده در اختیار ندارد.

این جمع‌بندی که سه منبع آگاه آن را در اختیار روزنامه «دیلی‌بیست» قرار داده‌اند یکی از بهانه‌های بالقوه‌ای که دولت آمریکا می‌توانست از آن برای توجیه درگیری نظامی با ایران استفاده کند را از بین خواهد برد.

این ارزیابی در نشستی غیرعلنی که سه‌شنبه میان مقام‌های ارشد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و ده‌ها نفر از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد به قانونگذاران آمریکایی ارائه شد.

منابع آگاه گفته‌اند یکی از مقام‌های دولت ترامپ که از حاضران در این نشست غیرعلنی بود گفت که دولت، شواهدی از هماهنگی عملیاتی میان تهران و گروه القاعده در اختیار ندارد.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته در یک نشست خبری بدون ارائه هیچ سندی مدعی شده بود که ارتباط میان ایران و القاعده «بسیار واقعی» است.

در آن زمان بسیاری این ادعا را مطرح کردند که او در حال زمینه‌چینی برای توجیه اقدام نظامی علیه ایران است، زیرا مطابق قوانین آمریکا در صورتی که دولت بتواند استدلال کند که طرفی به دلیل همکاری با گروه‌های تروریستی تهدید امنیتی علیه آمریکا محسوب می‌شود می‌تواند بدون مجوز کنگره علیه آن کشور یا گروه اقدام نظامی انجام دهد.

مقام‌های آمریکا در هفته‌های گذشته بعد از تحرکات نظامی تحریک‌آمیز، از تهدید ایران عقب‌نشینی کرده و تصریح کرده‌اند قصد جنگ با ایران ندارند.

«جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید چند هفته پیش اعلام کرد ارتش آمریکا برای «مقابله با تهدید ایران» ناو «یو اس اس آبراهام لینکلن» را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.

با این حال، اندکی بعد معلوم شد که این ناو طبق برنامه‌ای از پیش تعیین‌شده روانه منطقه شده است.

دو رسانه آمریکایی پنجشنبه گذشته در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» برای دورگزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای القای اینکه آمریکا در آستانه درگیری نظامی با ایران قرار گرفته، ناخرسند است.

«سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ معتقد است مداخله نظامی گسترده در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود.

واشنگتن‌پست هم به نقل از چندین مقام آمریکایی گزارش داد ترامپ رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل تنش‌ها را ترجیح می‌دهد و خواستار گفت‌وگوی مستقیم با سران ایران است.
 
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدالله اللهیار
|
United States
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
0
1
با سلام ، امیدواریم جنگی رخ ندهد ، ولی مطمئن باشید که اگر جنگی رخ بدهد به شدت آمریکا و عربها بازنده ، جهان علیه اینها به پا می خیزند ، چرا نفت وحشتناک بالا سهام وحشتناک پائین و صادرات به منطقه خلیج امارات و غیره متوقف میگردد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار