کد خبر: 956023
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
ابراز نگرانی رییس دانشگاه علوم پزشکی از مسمومیت با الکل
رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از آغاز موج مرگ، در اثر مسمومیت با مشروبات الکلی در اصفهان خبر داد و گفت: آمار قربانیان رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،طاهره چنگیز ضمن تایید مرگ پنج نفر در اثر مسمومیت با مشروبات الکلی حاوی متانول، اظهار کرد: متاسفانه موجی در این مورد در اصفهان آغاز شده و آمار تلفات آن نیز رو به افزایش است. تا کنون پنج نفر کشته شده و بیست نفر با علائم مسمومیت، بستری شده‌اند.

وی ادامه داد: حتی به مواد خوراکی و مفیدی که به صورت قاچاق وارد کشور شده‎اند نیز اعتماد و اطمینانی از نظر سلامتی وجود ندارد و در صورت مشاهده امحا می‌شوند، تکلیف مشروبات الکلی که دیگر مشخص است.

به گزارش ایسنا، مخدر الکل در ایران بالاخص با شروع و اعمال محدودیت‌های اسلامی و قانونی بعد از انقلاب اسلامی، به نوعی سوداگران مرگ و منفعت‌طلبان بی‌اخلاق را به سمت تهیه و توزیع گونه‌هایی از مشروبات الکلی سوق داد که نه‌تنها از استانداردهای بهداشتی و مناسب برخوردار نبود بلکه به مثابه مرگ خاموش تلقی شود.

استفاده از قرص‌های مسکن و مخدر و همچنین خواب‌آورها و قرص‌های اعصاب و روان یا حتی متانول، رسم موجود و عینی در جامعه ایرانی شده است؛ جامعه‌ای که آمار و نحوه مصرف الکل در آن به حد بسیار نگران‌کننده‌ای رسیده و متاسفانه آگاهی‌بخشی در خصوص این ماده مصرفی مخدر و مهلک بسیار کم صورت گرفته و می‌گیرد.

این عدم توجه جدی و بالطبع اعمال سیاست‌های کنترل پزشکی و بالینی و همچنین فرهنگ سازی موجود متناسب با آداب جامعه اسلامی در مواجهه با این معضل انسانی که اتفاقا حکم حرام را به عنوان یک اصل لایتغیر فقهی به همراه داشته و دارد در بردارنده مشکلاتی بس عظیم تا به امروز بوده و هست.

متانول، نوعی الکل بی رنگ با بوی تند و فراریت بالا است که به عنوان یکی از سه محصول مهم شیمیایی دنیا شناخته می‌شود. این کالای استراتژیک در صنعت، ترکیبی سمی است که موجب نابینایی و مرگ می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر