کد خبر: 956003
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۶
گرد و خاک گوش شکسته‌ها قبل از انتخابات
شرایط برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون کشتی روز‌به‌روز پیچیده‌تر می‌شود و این در حالی است که تمام کارشناسان و پیشکسوتان این رشته متفق‌القول بر این باورند که حتی یک روز بلاتکلیفی هم برای ورزشی که امید اول مدال‌آوری ایران در المپیک است، بد خواهد بود.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: با این حال اخبار خوبی به گوش نمی‌رسد، خبر‌هایی که باعث می‌شود باور کنیم جو حاکم بر رشته‌ای که ادعای پهلوانی و مرام دارد، چندان هم پهلوانانه و مردانه نیست. این روز‌ها کاندیدا‌های ریاست فدراسیون کشتی از هیچ تلاشی برای بیرون کردن رقبا از میدان رقابت فروگذار نمی‌کنند. در این میان انتخاب سرپرست جدید برای فدراسیون و برخی تغییرات از سوی او باعث شده سروصدا‌های بیشتری بلند شود، به خصوص از جانب کسانی که ظاهراً از این مسئله ضربه خورده‌اند.

برخی شمشیر را از رو بسته‌اند
وخامت اوضاع را می‌توان از دل حرف‌های رئیس هیئت کشتی استان یزد متوجه شد. او می‌گوید: «اینکه برخی با زیر پا گذاشتن اخلاق به دنبال رسیدن به صندلی ریاست کشتی باشند، به هیچ عنوان زیبنده نیست.» محمد شیبانی در ادامه حرف‌هایش به فارس پرده از واقعیت‌های زشت دیگری هم برمی‌دارد: «متأسفانه برخی از کاندیدا‌ها در پشت‌صحنه مشغول جمع کردن امضا علیه رقبایشان هستند. اکثر دوستان از قهرمانان بزرگ کشتی هستند و حرمت دارند و باید این حرمت را حفظ کنند. اعتقاد مجمع این است که اگر پیشرفت و آرامش کشتی را می‌خواهیم باید تعامل کنیم، اما متأسفانه برخی هنوز نیامده شمشیر را از رو بسته‌اند و به دنبال ایجاد تنش با وزارت ورزش هستند که این به هیچ وجه به صلاح کشتی نیست.»
وی ادامه می‌دهد: «کشتی ورزش اخلاق و مرام پهلوانی است و باید به اخلاق حسنه مزین باشد. احساس می‌شود که ارتباطاتی در پشت‌صحنه بین برخی کاندیدا‌ها وجود دارد و آن‌ها برای تخریب سایر رقبا تقسیم کار کرده‌اند. عده‌ای به وزارت ورزش حمله می‌کنند و عده‌ای نیز با هدایت این جریان از آن حمایت می‌کنند. از دوستان می‌خواهیم که با مجمع صادقانه رفتار کنند.»

یک گروه بی‌طرف انتخابات را برگزار کند
در چنین شرایطی انصراف علیرضا حیدری به‌عنوان یکی از شانس‌های کسب کرسی ریاست فدراسیون از حضور در انتخابات هم مزید بر علت شد تا اوضاع پیچیده‌تر از قبل شود. حیدری در گفت‌وگو با رادیو تهران با اشاره به وجود باندبازی در فدراسیون و تأثیر آن در برگزاری انتخابات عنوان می‌کند: «زمانی که ثبت‌نام کردم احساسم بر این بود که می‌توانم کاری انجام دهم. با توجه به شرایط و ظرفیت‌های موجود فکر می‌کردم می‌توانم این سیستم را شرافتمندانه اداره کنم، چون سال‌ها از کشتی بهره برده بودم، تصمیم داشتم خدمت کنم. با این حال رفته‌رفته احساس کردم این برنامه از پیش تعیین شده و اتفاقاتی می‌افتد که برخی‌ها نباید باشند و این انتخابات آزاد نیست. از طرفی عزل و نصب‌های جهت‌دار با شعار اینکه نفرات قبلی وابسته به دیگران بودند و حق رأی داشتند، صورت گرفت. نباید این‌طور باشد که این‌ها را بیرون کنند و افرادی که وابستگی به گروه دیگری دارند، وارد شوند. یعنی بعد از تغییر نفرات قبلی، افرادی آمدند که وابسته به گروه دیگر بودند. به هر حال افرادی که عوض شدند، سال‌ها با خادم کار کرده بودند و ارتباط نزدیکی با او داشتند. من هم این موضوع را قبول دارم، اما وقتی آن‌ها را برمی‌دارند و شرایط را برای گروه دیگری فراهم می‌کنند چه فرقی کرده است؟ به عنوان معترض می‌گویم این سازوکار باید جمع شود و یک گروه بی‌طرف بیاید، اما با این شرایط به حکم اخلاق تشخیص دادم در انتخابات نباشم، چون قطعاً خروجی نخواهد داشت که آبرویی کسب کنیم.»

بازی‌های سیاسی را به کشتی نیاورید
امیررضا خادم دیگر کاندیدای ریاست فدراسیون، اما با موضع‌گیری سفت و سخت به اقدامات سرپرست جدید فدراسیون، به خصوص در مورد انتخاب دبیر جدید به جای لایق اینطور واکنش نشان می‌دهد: «برای دوست عزیز جناب آقای نعمتی واقعاً متأسفم. او که در پنج سال گذشته نحوه کار و فعالیت من را به عنوان یک خاک تشک خورده دیده، من این بازی‌های سیاسی را می‌شناسم، چرا باید چنین بازی‌های ناخوشایندی را به درون خانواده رنج کشیده کشتی بیاورد. طبیعی است که برخی از قهرمانان و پیشکسوتان پاک‌سیرت خانواده کشتی، متوجه این رفتار‌های نادرست سیاسی نشوند، اما برای من کوچک‌تر و برخی دیگر از بزرگان جامعه کشتی این بازی سیاسی شناخته شده است. برادر عزیز، میدان کشتی فضای سیاست و مجلس نیست. جالب‌تر اینکه شنیده‌ام فکر ماندن تا المپیک ۲۰۲۰ را هم در سر می‌پرورانید و منتظر فرصت بعدی هستید!»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار