کد خبر: 955992
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹
دولت امریکا قصد دارد فاز اقتصادی معامله قرن را با برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین، عملیاتی کند، ولی اصل توافق موسوم به معامله قرن به تعویق افتاده است. تشکیلات خودگردان فلسطین گفته که نشست بحرین عقیم و هرگونه برنامه‌ریزی اقتصادی بدون چشم‌انداز‌های سیاسی بی‌نتیجه است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: ظاهراً دولت امریکا رونمایی از بخش سیاسی معامله قرن را به تعویق انداخته و به جای آن قصد دارد اواخر ماه ژوئن (تیرماه) یک کنفرانس اقتصادی در بحرین برگزار کند که زمینه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین به عنوان بخش اول معامله قرن خواهد بود. به گزارش شبکه اسکای‌نیوز، کاخ سفید دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که امریکا ۲۵ و ۲۶ ژوئن کنفرانس اقتصادی در بحرین برای جذب سرمایه‌گذاری در اراضی فلسطین در راستای مرحله اول معامله قرن برگزار خواهد کرد. در این کنفرانس نمایندگان دولت‌ها، جامعه مدنی و سرمایه‌گذاران برای آغاز اجرای بخش اقتصادی معامله قرن شرکت خواهند کرد. پیش از این، جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور امریکا گفته بود که معامله قرن بعد از ماه رمضان اعلام خواهد شد، ولی روزنامه «القدس» فلسطین دیروز نوشت که دولت امریکا تصمیم گرفته طرح موسوم به «معامله قرن» را به تعویق بیندازد. بخش سیاسی معامله قرن در حالی به تعویق افتاده که کاخ‌سفید قصد دارد در کنفرانس اقتصادی ۲۵ و ۲۶ ژوئن با یک‌سری امتیازات اقتصادی به کرانه باختری، غزه و منطقه، زمینه لازم را برای علنی کردن بخش سیاسی معامله قرن را فراهم کند. رویترز دیروز گزارش کرد امریکا به دنبال سرمایه‌گذاری خارجی در سرزمین‌های فلسطینی است تا آن‌ها را به انجام معامله قرن راضی کند. مقامات دولت امریکا گفته‌اند که در این نشست چهار موضوع اصلی مورد بحث قرار خواهد گرفت؛ زیرساخت‌ها، صنعت، توانمند‌سازی مردم و اصلاحات حکومتی تا از این طریق این منطقه قابلیت سرمایه‌گذاری پیدا کند. در بیانیه کاخ سفید درباره نشست بحرین آمده که این همایش که «از صلح تا رفاه» نام دارد، بحث و گفت‌وگو در مورد یک چشم‌انداز و چارچوب دست‌یافتنی برای آینده خوب و موفق مردم فلسطین و منطقه را تسهیل خواهد کرد.
قرار است در این نشست از هرگونه بحث درباره موضوعات سیاسی خودداری شود و وزیران اقتصاد و نه وزیران خارجه به همراه هیئت‌هایی از شرکت‌های تجاری حضور خواهند داشت. وزیر اقتصاد بحرین نیز برگزاری این نشست در کشورش را تأیید کرده و گفته که این نشست بر اهمیت ایجاد فرصت‌های اقتصادی که به نفع تمام منطقه باشد تأکید خواهد داشت. جمعیت الوفاق بحرین در واکنش به میزبانی این کشور از نشست بین‌المللی درباره معامله قرن تأکید کرد که معامله فروش قدس و فلسطین خیانتی بزرگ است. خالد مشعل، رئیس سابق دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) نیز گفته امریکا و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کنند کشور‌های منطقه را به سمت پذیرش طرح صلح امریکایی موسوم به معامله قرن که هدف از آن نابودی مسئله فلسطین است، بکشانند. عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین تأکید کرد مقاومت با پشتیبانی و حمایت مردم این کشور معامله قرن را شکست خواهد داد و بازگشت به سرزمین‌های اشغالی اجتناب‌ناپذیر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار