کد خبر: 955919
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۵
اخلال‌گران دانشگاه تا اواسط مردادماه معرفی می‌شوند
ظهر دو‌شنبه ۲۳ اردیبهشت، دانشگاه تهران روز شلوغی داشت. تعدادی از شبه‌چپ‌گرا‌ها تجمعی با حمایت کانال آمدنیوز در دانشگاه تهران شکل دادند. در این تجمع عده‌ای علیه برخی احکام دینی و قوانین کشور شعار‌هایی تند سر دادند.
علیرضا سزاوار
سرویس دانشگاه جوان آنلاین: ظهر دو‌شنبه ۲۳ اردیبهشت، دانشگاه تهران روز شلوغی داشت. تعدادی از شبه‌چپ‌گرا‌ها تجمعی با حمایت کانال آمدنیوز در دانشگاه تهران شکل دادند. در این تجمع عده‌ای علیه برخی احکام دینی و قوانین کشور شعار‌هایی تند سر دادند. پس از گذشت چندین روز از این ماجرا، رئیس دانشگاه تهران هم از نبود راهکار در این مواقع سخن گفته است!

اینکه دانشگاه، به بهانه یک بخشنامه و شیوه اجرایش بشود محل اجتماع علیه قانون و شرع، یکی از آن اتفاقات غریبی است که از آدم‌های غیرعادی و غریب برمی‌آید.
تقارن ماه رمضان و سال تحصیلی، دانشگاه‌ها را به فکر تدبیری برای حفظ حرمت ماه رمضان در عین رعایت حال کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند، می‌اندازد. دانشگاه‌ها نیز همین کار را انجام می‌دهند.

تناقض‌گویی‌های معاون فرهنگی

به گفته معاون فرهنگی دانشگاه تهران «این بخشنامه امسال هم به کلیه واحد‌های دانشگاه تهران ابلاغ شد و همه دانشکده‌ها مکلف شدند فضایی برای کسانی که نمی‌توانند روزه بگیرند فراهم کنند.»
اما اجرای این بخشنامه در دانشگاه تهران با حاشیه‌هایی همراه شد که ناراحتی گروهی از دانشجویان را در پی داشت. همین اندک ناراحتی دانشجویان، اما کافی بود تا شبه‌چپ‌ها، این همیشه در صحنه‌های تندخوی دانشگاه تهران، به میدان بیایند و از نمد این اعتراض، کلاهی برای خود ببافند. کلاهی که برای سر آن‌ها البته گشاد بود.
مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسنا در تناقض‌گویی با دیگر سخنانش گفته «هیچ آیین‌نامه یا بخشنامه جدیدی در حوزه برخورد با بی‌حجابی یا روزه‌خواری در سال جاری به دانشگاه اعلام نشده است.»

سرسنگی با بیان اینکه در دانشگاه تهران مجری قانون هستیم، تأکید کرد: «اما اینکه این قانون خوب است یا نه؟ ما تصمیم‌گیرنده نیستیم. ما فقط خود را مجری قانون می‌دانیم؛ بنابراین دانشجویان می‌توانند انتقاد یا اعتراض کنند.»

حل مشکل زمانبر است

یک شب پیش از بلواها، یعنی یک شنبه ۲۲ اردیبهشت، کانال تلگرامی «آمدنیوز» که صدای طبل رسوایی‌اش را همه شنیده‌اند، فراخوانی برای تجمع در اعتراض به آنچه «اجرای طرح‌های حجاب و عفاف» خوانده بود منتشر کرد. تجمع از ساعت ۱۲ در صحن دانشگاه تهران آغاز شد. عمده تجمع‌کنندگان با شال‌ها و نماد‌های سرخ خودنمایی و فرضیه «چپ بودن» گردانندگانِ صحنه را تقویت می‌کردند.
چند روز پس از ماجرای دانشگاه تهران و ناآرامی در این دانشگاه، نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران به دعوت بسیج دانشجویی در یک جلسه پرسش و پاسخ با موضوع حوادث اخیر در مسجد دانشگاه حاضر شد.
پاسخ ریاست دانشگاه به چرایی این اتفاق‌ها هم عدم وجود راهکار بود. او گفت: «شما از دانشگاه نخواهید که تمام مشکلات را حل کند. حل مشکلات نیازمند راهکار عملی است و زمانبر است.»

آدرس‌دهی محمود صادقی

در روز‌های بعد از این ماجرا یکی از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی در صفحه خود در یکی از شبکه‌های اجتماعی، نکته قابل تأملی نوشت. محمود صادقی در توییتی نوشت: «به گفته شاهدان عینی در وقایع تأسفبار دیروز در دانشگاه تهران حضور افراد غیردانشجو از خارج از دانشگاه کاملاً مشهود بوده است؛ مدیریت دانشگاه، مخصوصاً حراست، باید پاسخگو باشد.»
ادعایی که اگر صحیح باشد، باید ریشه التهاب بروز کرده در دانشگاه تهران را تا حدی در ورود افراد غیردانشجو به دانشگاه دانست.

وعده برخورد ظرف ۳ ماه

در تازه‌ترین واکنش‌ها به این ماجرا رئیس دانشگاه تهران از برخورد با اخلالگران تا اواسط مرداد خبر داده و گفته «در قضایای اخیر نیز ما ظرف سه ماه با عاملان اقدامات روز دوشنبه دانشگاه تهران برابر مقررات برخورد قانونی خواهیم کرد و البته باید روال قانونی طی شود.»

دانشگاه تهران، یک ظهر بهاری داغ را پشت سر گذاشت. ظهری با طعم آشوب و تشنج و التهاب. ماجرای بخشنامه اخیر در دانشگاه تهران هم مثل هر ماجرای دیگری، راه حلی دارد و به زودی به سرانجام می‌رسد، اما رسوایی کسانی که با بی‌قانونی و خشونت، فضای دانشگاه را سرخ و سیاه کردند، بعید است به این زودی‌ها از یاد برود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر