کد خبر: 955898
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹
رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج خبرداد
رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج گفت: آرامستان بهشت علی (ع) به مساحت 500 هکتار واقع در ابتدای جاده اشتهارد به بهره برداری می رسد.

حمیدرضا عسگری با بیان اینکه کرج دارای دو آرامستان است،گفت: آرامستان بهشت سکینه (س) به مساحت ۷۹ هکتار نزدیک به یکصد هزار متوفی را در خود جای داده است.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج بیان کرد: آرامستان بهشت علی (ع) نیز پنج کیلومتر بعد از ماهدشت ابتدای جاده اشتهارد در حال ساخت است و از نظر استراتژیک در منطقه ای واقع شده تا علاوه بر استان البرز در خدمت بخش هایی از استان تهران‌ نیز باشد.

وی ادامه داد: فضای اختصاص یافته به این آرامستان ۵۰۰ هکتار است که از این مقدار، ۲۵۰ هکتار به سازمان تحویل داده شده و ۲۵۰ هکتار باقیمانده نیز آماده تحویل است و هیچ تغییر کاربری در این مکان صورت نمی گیرد.

بهشت علی (ع) ظرفیت بیش از چهار هزار متوفی را دارد

به گفته عسگری، این آرامستان ظرفیت دو هزار و ۱۰۰ قبر دو طبقه را دارد که در مجموع از فضایی جهت پذیرش چهار هزار و ۲۰۰ نفر متوفی برخوردار بوده و خدمات رفاهی از قبیل سرویس بهداشتی، ساختمان های اداری و متوفیات در آن احداث شده است.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج عنوان کرد: خیابان کشی، احداث فضای سبز و همچنین مقبره شهدا با ظرفیت دو هزار قبر در این مکان پیش بینی شده و نمازخانه و محل اجتماعات این قطعه نیز آماده بهره برداری است و در حال احداث تابلوی ورودی آرامستان هستیم.

کسب رتبه نخست درآمد سازمان مدیریت آرامستان های کرج

وی با بیان اینکه تعداد متوفایان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ تفاوت چندانی نداشته است، اظهار کرد: کسب رتبه نخست درآمد سازمان مدیریت آرامستان ها در سال گذشته مبنی بر کسب درآمد از ارزش افزوده و پیش فروش قبور بوده است.

عسگری در رابطه با قیمت قبور در آرامستان بهشت سکینه (س) بیان کرد: این مکان شامل قطعات جاری، قدیمی و ویژه بوده و تعرفه های در نظر گرفته شده نسبت به مکان و موقعیت قبر از رایگان تا ۱۰ میلیون تومان متغیر است.

تخصیص قبر رایگان به قشر کم درآمد

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج کفن و دفن مسلمین را یکی از وظایف شهرداری ها دانست و مطرح کرد: هیچ مؤمنی بدون قبر نمی ماند و در این راستا قطعات جاری برای افرادی که توانایی پرداخت هزینه مشخص شده را نداشته و محل قبر برای آن ها تفاوتی ندارد در نظر گرفته شده و رایگان است.

تخصیص ۷۰۰ قبر دو طبقه به اصحاب هنر و رسانه البرز

وی در رابطه با قطعه هنرمندان و اصحاب رسانه در بهشت سکینه (س) افزود: این قطعه دارای حدود ۷۰۰ قبر دو طبقه است که برای دفن اصحاب رسانه نیاز به معرفی نامه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز دارد؛ هنرمندان شاخص استان با کسب اجازه از شورای اسلامی شهر و شهرداری کرج با تخفیف ۵۰ درصدی در این قطعه دفن‌ می شوند.

مدیریت امامزادگان استان بر عهده اداره اوقاف است

وی مطرح کرد: امامزادگان‌ واقع در استان البرز از نظارت شهرداری خارج است و توسط اداره اوقاف و امور خیریه مدیریت و کنترل می شوند، دفن اموات به صورت قانونی در آن ها صورت می گیرد و حتی گاهی پیش فروش برخی قبور از قبل انجام شده است.

عسگری اظهار کرد: قبرستان های محلی نیز به صورت هیأت امنایی اداره می شوند و با توجه به قانون تبصره ۱۳ ماده پنج قانون شهرداری ها به دلیل پر شدن فضا، دفن در این قبرستان ها ممنوع است.رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کرج ادامه داد: مرمت و بازسازی قبرستان های محلی توسط هیأت امنا انجام شده و امور مربوطه توسط اهالی قدیمی محل اداره و کنترل می شود و نظارت بر آن ها از وظایف شهرداری و سازمان آرامستان ها نیست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار