کد خبر: 955862
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۳
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج:
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسؤولین اجرایی باید وضعیت نامناسب اقتصادی استان را باور کنند و از خواب بیدار شوند و کاری بکنند.

سیداحسن علوی در سنندج اظهار داشت: هرچند استان کردستان منابع غنی و ثروت نهفته‌ فراوانی شامل معادن طلا، منابع طبیعی بکر، شرایط آبی و هوایی مساعد و مناسب و نیروی انسانی جوان دارد اما در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی در رتبه‌های آخر جدول قرار دارد.

وی افزود: اگر مسؤولین بتوانند از پتانسیل و ظرفیت منابع طبیعی و خدادادی که در این استان وجود دارد استفاده و شکوفا کنند و صادقانه در راستای توسعه اقتصاد استان کار کنند، مطمئنا وضعیت استان تغییر می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرچند استان کردستان چندین معدن طلا دارد که سالانه چندین تن طلا از آن خارج می شود اما متاسفانه این معادن به کام دیگران به بار نشسته و ارزشی برای استان ندارد چراکه این معدن حتی عوارض سالانه خود را در تهران پرداخت می‌کنند.

علوی گفت: کردستان علارغم امکان ارتباط مرزی با کشور عراق، همچنان یک استان منزوی در امر تبادلات مرزی است و وجود مرز مشترک با عراق، بازارچه‌های مرزی و اشتراکات زبانی و قومی با همسایگان نتوانسته این استان را به یکی از قطب‌های توسعه مرزی تبدیل کند و متاسفانه هر از چندگاهی هم به دلایل مختلف این مرز بسته می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز علارغم تمام پتانسیل‌های موجود در استان، بیکاری تمام استان را دربرگرفته است و تورم و گرانی کمر مردم را خم کرده است.

علوی تاکید کرد: اگر تورم در استان‌های دیگر 10 درصد باشد باید در کردستان هم 10 درصد باشد اما اینکه استان کردستان بیشترین نرخ تورم را دارد مطمئنا در جایی کار می‌لنگد و مشکلی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چرا باید درحالی که استان کردستان خود کانون پرورش دام و تولیدکننده گوشت قرمز است قیمت گوشت قرمز در آن بیشتر از استان‌های دیگری باشد مگر ما خود تولیدکننده گوشت نیستیم؟

وی افزود: متاسفانه نظام توزیع نه در کشور و نه بصورت ویژه در استان کردستان عادلانه نیست و مایحتاج مردم بصورت درست توزیع نمی‌شود البته در این راستا نظارت‌ها هم قوی نیست.

علوی ادامه داد: مطمئنا تداوم صدرنشینی کردستان در بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه و همچنین بسیاری از شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که در گوشه‌ای مشکلی وجود دارد پس لازم است مسؤولان آسیب‌شناسی کنند و منبع مشکل را پیدا کنند و برای رفع آن برنامه‌ریزی کنند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم از تعداد بالای بیکاران استان، از بالا رفتن سن ازدواج، از کم شدن رشد جمعیت، از  افزایش ناامیدی مردم و بویژه جوانان احساس شرم می‌کنم، مسؤولین اجرایی باید وضعیت نامناسب اقتصادی استان را باور کنند و از خواب بیدار شوند و کاری بکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار