کد خبر: 955845
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۰
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی گفت: «اگر آقای روحانی قسم خورده که مشکلات کشور را حل کند و به آن عمل نکرده است، باید به مردم و خداوند پاسخگو باشد؛ چراکه قسم خورده است.»
جوان آنلاین: حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره میزان اختیارات رئیس جمهور که آقای روحانی اخیرا اعلام کرده کم است، گفت: آقای روحانی اختیارات فوق‌العاده‌ای را در بین روسای جمهور در کشورمان داشته است.

وی افزود: آقای روحانی تنها رئیس جمهور‌ی است که اختیار پیدا کرده است که در شورای عالی هماهنگی سران قوا که قانون‌گذاری کند، درحالی‌که هیچکدام از روسای جمهور قبلی چنین اختیاری را نداشتند. ضمن این‌که آقای روحانی تنها رئیس جمهور‌ی است که با اختیارات ویژه از صندوق توسعه ملی برداشت‌های متعددی را داشته است و اسما دولت می‌تواند ۲۰ درصد از این صندوق برداشت کند، درحالی‌که این دولت با استفاده از روش‌های مختلف، برداشت‌های متفاوت و زیادتر از حق خود را داشته است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد : آقای روحانی اختیار انتشار اوراق قرضه را به نحو چشمگیر و بی‌سابقه‌ای در تاریخ ایران داشته است و او چندین سال آینده را پیش‌خور کرده است. این در حالی است که این اختیار بسیار عجیب و غریب است؛ چراکه او برای آیندگان هم تصمیم‌گیری کرده است. همچنین آقای روحانی اختیار مذاکره با آمریکا را برای اولین بار با این بهانه که کدخدا حلال مشکلات است و باید مذاکرات برد ـ. برد را داشت انجام داده است، درحالی‌که روسای جمهور قبلی چنین اختیاری را نداشته‌اند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود : آقای روحانی اهرم قدرت کشور را در اختیار دیگران گذاشت تا اعتماد آمریکایی‌ها را جلب کند، ضمن این‌که آقای روحانی کسی بود که با اختیار تمام کارت سوخت را حذف کرده و روزانه ۱۰۰ میلیارد تومان به کشور ضرر زد و بلای اخیر و افزایش قاچاق سوخت را بر سر کشور آورده است.

وی ادامه داد: آقای روحانی این اختیار را داشت که با اتحادیه اروپا مذاکره کند و با آن‌ها بر سر خرید هواپیما مذاکره کند.

سلیمی خاطرنشان کرد: مشخص نیست که آقای روحانی پس از ۶ سال چرا یادش آمده که اختیاراتش کم است، درحالی‌که هیچ رئیس جمهور‌ی اختیاراتی که آقای روحانی دارد را نداشته است. این در حالی است که در تبلیغات ریاست جمهوری در سال ۹۲ خبرنگاری از آقای روحانی پرسید که شما قانون اساسی و اختیارات رئیس جمهور را مطلع هستید که بر همین اساس قول و وعده و عید می‌دهید، و آقای روحانی در پاسخ به او گفت که بله من به همه این اختیارات واقف هستم.

وی با تاکید بر این‌که بهتر است آقای روحانی اختیارات خود را استخراج کرده و روی کاغذ آورد تا متوجه شود که نسبت به دیگران اختیارات بیشتری دارد، گفت: آقای روحانی اختیارات ویژه‌ای را بر اساس قانون به منظور استخدام افراد دارد، ضمن این‌که او می‌تواند افراد متعددی را از طریق سازمان امور اداری و استخدامی کشور به کار گرفته و مسئولیت‌های متعددی را به دیگران واگذار کند.

وی با بیان این‌که آقای روحانی در افطاری ماه رمضان و در محضر مقام معظم رهبری گفتند که بسیاری از ظرفیت‌های قانون اساسی را به خوبی نشناخته‌ایم و این اظهار این موضوع صحیح است؛ این در حالی است که اختیارات عجیب و غریبی طبق قانون اساسی به رئیس جمهور دادند؛ چراکه رئیس جمهور اسلامی ایران بالاترین اختیار را بر اساس قانون اساسی نسبت به روسای جمهور کشور‌های دیگر دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود : به نظر می‌رسد که اظهارات اخیر آقای روحانی در خصوص کم بودن اختیاراتش در کشور به منظور فرار از پاسخگویی از عملکردش بیان شده است و وی باید توضیح دهد که اگر اختیار لازم را نداشته است، چرا وعده حل مشکلات کشور را در ۱۰۰ روز داده است و قسم جلاله خورده است که اگر من نمی‌توانستم مشکلات کشور را حل کنم کاندیدای ریاست جمهوری نمی‌شدم و اگر وی نتوانسته مشکلات کشور را حل کند باید کفاره این قسم دروغ را بپردازد.

سلیمی خاطرنشان کرد: اگر آقای روحانی قسم خورده که مشکلات کشور را حل کند و به آن عمل نکرده است، باید به مردم و خداوند پاسخگو باشد؛ چراکه قسم خورده است.
منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
0
3
آفرین بر شرفت آقای سلیمی ! حقا مانند شهید مدرس به وظیفه ات عمل کردید !
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۳
0
2
فلسفه کاندید شدن جناب رییس جمهور روحانی تنها و تنها بستن با کدخدا و گشایش ارتباط ... و براه افتادن معیشت مردم با چرخ برجام بود اما..
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
1
احسنت به نظرشجاعانه آقای,سلیمی امیدوارم دیگرنمایندگان ازشماالگوبگیرند.مخصوصا نمایندگان لیست امید که باهمراهی باروحانی مسبب همه مشکلات امرپزماهستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
0
1
احسنت خواهش می کنم حداقل به گوش حسن فریدون برسونید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
0
1
به نظر من وزیر معدن و تجارت در حد رئیس یک اداره هم نیست!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار