نقش کلیدی رسانه‌ها در بسیج ملی کنترل فشارخون
کد خبر: 955843
لینک کوتاه: http://www.Javann.ir/0040ep
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
مدیر مرکز روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
مدیر مرکز روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بسیج ملی کنترل فشارخون از 27 اردیبهشت‌ماه در سراسر کشور آغاز شده که مردم و رسانه‌ها در دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده برای این پویش نقش اساسی و کلیدی دارند.

سیدعلی درخشان 29 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران استان با اشاره به اجراي بسيج ملي کنترل فشار خون با شعار «فشار خون؛ بدانیم و اقدام کنیم» همزمان با سراسر کشور، اظهار کرد: این طرح در دو فاز از ۲۷ اردیبهشت ماه لغايت ۱۵ تيرماه ۹۸ در چهارمحال و بختياري به اجرا گذاشته شده است.
وی افزود: مرحله آموزش و اطلاع‌رسانی این طرح از ۲۸ اردیبهشت ماه لغایت ۱۵ تيرماه ۹۸ و مرحله غربالگري آن از ۱۸ خردادماه تا پايان برنامه اجرا مي‌شود.
درخشان ایجاد حساسیت میاد آحاد جامعه در خصوص عوارض فشار خون، افزایش آگاهی و سواد در خصوص فشار خون و ایجاد یک فرهنگ رفتاری میان آحاد مردم را از جمله اهداف اجرای این طرح عنوان و تصریح کرد: جامعه هدف این طرح افراد بالای 30 سال، مادران باردار و بیماران کلیوی هستند.
وی از فعالیت 525 ایستگاه برای شناسایی مبتلایان به فشار خون در طرح بسيج ملي کنترل فشار خون در سطح استان خبر داد و خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای بسیج ملي فشار خون موجب نهادینه شدن فرهنگ خود مراقبتي و ارتقاء سطح سواد سلامت باشیم.
مدیر مرکز روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: مجموعا ۱۷۵ خانه بهداشت، پایگاه و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستايي و تعدادي پايگاه ثابت و سيار در طول اجراي طرح فعاليت خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
نام:
ایمیل:
* نظر:
مهمترین عناوین
آخرین اخبار