کد خبر: 955839
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۲
سفر غیرمتعارف تاج برای گرفتن امضای ویلموتس
بند را آب دادیم. این را می‌توان از سفر غیرمتعارف تاج به بلژیک برای گرفتن امضای سرمربی جدید تیم ملی دریافت!
دنيا حيدری
گویا قرار نیست که روابط و تشریفات همکاری با مربیان خارجی را یاد بگیریم. سرمربی جدید تیم ملی گویا در همان نگاه اول ما را شناخته که حالا در خانه خود منتظر امضای قراردادش نشسته است که اگر غیر از این بود تاج برای گرفتن امضای ویلموتس چمدان نمی‌بست و راهی بلژیک نمی‌شد. اتفاقی که حتی در زمان کی‌روش هم رخ نداده بود!
هشت سال پیش که چشم مسئولان فدراسیون فوتبال کی‌روش را گرفته بود بعد از یکسری رفت و آمد‌ها به روسیه، مرد پرتغالی پس از توافقات نهایی برای امضای قرارداد به ایران آمد. درستش هم همین بود، اما گزینه جدید تیم ملی به نظر می‌رسد کلاس کاری‌اش بالاتر از این حرف‌هاست که تاج شخصاً قرار است برای گرفتن امضایش راهی بلژیک شود.
مسئله سرمربی جدید تیم ملی که گفته می‌شد قرار است خیلی بزرگ‌تر از کی‌روش باشد، مسئله رفتار آقایانی است که مدعی هستند از قرارداد کی‌روش درس گرفته‌اند، اما رفتار و گفتارشان از همین ابتدا با هم نمی‌خواند و آنچه می‌بینیم با چیزی که می‌شنویم از زمین تا آسمان فرق دارد. حرف‌هایشان بوی صداقت نمی‌دهد و پرواضح است که یک جای کارشان می‌لنگد. تاج مدعی درس گرفتن از قرارداد سرمربی قبلی تیم ملی است، اما در عین ناباوری برای گرفتن امضای سرمربی جدید راهی بلژیک می‌شود.
رئیس فدراسیون فوتبال تأکید می‌کند که «تجربه کارلوس کی‌روش به ما آموخت که چگونه با مربی جدید رفتار کنیم»، اما درست چند ساعت بعد از این ادعا‌های حق به جانب راهی بلژیک می‌شود تا این سؤال مطرح شود که آیا این درسی است که فدراسیون و در رأس آن تاج از داستان کی‌روش گرفته‌اند؟!
مهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در توجیه این سفر غیرمتعارف می‌گوید موضوعات مربوط به استخدام یک مربی فقط بحث عقد قرارداد نیست و در این باب نباید دچار تک‌بعدی‌نگری شد: «در خصوص عقد قرارداد رسمی موضوع نحوه پرداخت، انتقال وجه و برخی موضوعات دیگر مطرح است که باید با هماهنگی تام با سفارت محترم جمهوری اسلامی ایران در بلژیک صورت گیرد، به همین منظور است که تاج برای پایان مراحل عقد قرارداد به بلژیک می‌رود.» علوی در توجیهات خود تأکید می‌کند که تاج به تنهایی راهی بلژیک می‌شود و کسی رئیس فدراسیون فوتبال را همراهی نمی‌کند و حضور هیئت همراه شایعه‌ای بیش نیست. مسئله، اما نه هیئت همراه که حضور تاج در بلژیک برای عقد قرارداد با ویلموتس و گرفتن امضای نهایی از اوست. حالا سؤال اینجاست که چرا رئیس فدراسیون فوتبال ایران باید برای گرفتن امضای نهایی راهی بلژیک شود؟ آیا این شأن فوتبال ایران، تیم نخست آسیا را پایین نمی‌آورد؟
بحث پرداخت و مشکلات مربوط به آن داستان تازه‌ای نیست، اما دستمایه خوبی برای توجیه اشتباهات مدیریتی است که گویا تمامی ندارد. جدا از هزینه‌تراشی‌های بی‌مورد در خصوص سفر تاج، آن هم در شرایطی که گفته می‌شود ویلموتس قرار است به زودی به ایران بیاید، این مسئله مطرح می‌شود که چطور قرارداد سرمربی جدید تیم ملی طبق ادعای آقایان فدراسیون‌محور است، در حالی که فدراسیون برای گرفتن امضای نهایی شال و کلاه کرده و راه بلژیک را در پیش گرفته است. مگر قرار است ویلموتس بلافاصله بعد از زدن امضا پای قرارداد ایران مبلغ قابل توجهی از قراردادش را دریافت کند که نیاز به هماهنگی‌های حضوری تاج با سفارت ایران در بلژیک دارد؟
به نظر می‌رسد که فدراسیون قسمت اعظم داستان را ناگفته نگه داشته و ماجرا مثل همیشه به عدم مدیریت آقایان برمی‌گردد. کسانی که طی هشت سال گذشته به دلیل سوءمدیریت خود بند را آب دادند و توان مقابله با کی‌روش را نداشتند، اکنون هم بی‌هیچ تغییری قرار است داستان را به همان شکل و برخلاف تمام ادعاهایشان با ویلموتس ادامه دهند که اگر جز این بود، باید داستانی قانع‌کننده‌تر از توجیه هماهنگی با سفارت ایران در بلژیک و داستان عدم پرداختی‌ها در خصوص سفر غیرمتعارف تاج به بلژیک برای گرفتن امضای ویلموتس می‌شنیدیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار