کد خبر: 955818
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
در هم‌اندیشی نخبگان دانشگاهی عنوان شد
استادان شرکت‌کننده در هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی با عنوان «گفتمان‌سازی بیانیه گام انقلاب» با اشاره به لزوم نقد درون گفتمانی این بیانیه تأکید کردند: اگر گفتمان‌سازی مناسبی درباره بیانیه گام دوم صورت بگیرد، آرمان‌های انقلاب محقق و در نتیجه مشکلات کشور حل می‌شود.
سرویس سیاست جوان آنلاین: هم‌اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی باعنوان گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب؛ ضرورت‌ها، الزامات و راهکار‌ها روز یک‌شنبه به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. در این نشست استادان جوان دانشگاه علامه طباطبایی در رشته‌های مختلف علوم انسانی و اجتماعی به بررسی و گفت‌وگوی تخصصی و تبادل نظر پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداختند.
علی آدمی، دبیر نشست گفتمان سازی بیانیه گام دوم انقلاب؛ ضرورت‌ها، الزامات و راهکار‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب در حال حاضر در دنیا کامل‌ترین و جامع‌ترین و عقلانی‌ترین رهبری است که در حال هدایت امت خود است. وی ادامه داد: در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب هم یک نقد گفتمانی از درون گفتمان انقلاب در گام دوم صورت گرفته که همین امر علت موفقیت آن بوده است.
آدمی تصریح کرد: نقد درون گفتمانی مهم‌ترین عامل حیات و تکامل گفتمان‌هاست و گفتمان نقد انقلاب باید از درون گفتمان باشد، بنابراین لیبرال‌ها و سوسیال‌ها خلع ید و سلاح می‌شوند. در واقع ما برای تقویت نقد می‌کنیم نه تخریب. این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری این انقلاب را یک موجود زنده در مسیر تکامل می‌دانند، اشاره‌ای به دوگانه‌های سخت روبه‌روی انقلاب همچون دوگانه «استقلال و جهانی شدن» و «مقاومت و تسلیم اسلام و استکبار» داشت. وی افزود: نکته دیگری که از فرمایش‌های معظم له در بیانیه گام دوم وجود دارد اشاره به مرزبندی با متحجرین و دشمنان است. وی در خصوص مشکلات کشور هم گفت: این مسائل ناشی از بی توجهی نسبت به آرمان‌های انقلاب است و به باید‌ها و واقعیت‌ها باید توجه کرد. واقعیت‌هایی که امروز وجود دارند نافی باید‌ها نیستند، بنابراین باید به آرمان‌ها و باید‌ها و واقعیت‌ها توجه کرد. آدمی در خاتمه به لزوم پرداختن به بیانیه گام دوم با رویکرد‌های اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.
در ادامه این نشست حجت‌الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبایی هم گفت: این نشست در راستای ضرورت پرداختن به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب اسلامی تدارک دیده شده و این بیانیه ظرفیت بسیار بالایی برای گفتمان‌سازی دارد که در این بین، نقش استادان علوم انسانی در پرداختن به این بیانیه و تبیین آن حائز اهمیت است. وی ادامه داد: گفتمان سازی این بیانیه در عرصه‌های مختلف اجتماع برکات فراوانی هم در زمینه داخلی و هم در زمینه‌های روابط بین‌الملل خواهد داشت.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه تصریح کرد: این بیانیه همانند روحی است که باید در کالبد جامعه دمیده شود، همانگونه که گفتمان‌ها اغلب درون جوامع شکل گرفته و نهادینه شده و جاری گشته‌اند. حجت‌الاسلام اکبری‌اقدم یادآور شد: آنچه مشخص است گام بزرگی است که در مرحله اول برداشت شده و وارد مرحله جدیدی شده‌ایم که طبیعتاً امید به آینده را در جامعه‌ای که آرمانش آمادگی برای ظهور و تمدن سازی است و یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و داشته‌های اجتماعی‌اش است، زنده می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار