کد خبر: 955812
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲
در مراسم تودیع و معارفه جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سپاه
روز گذشته مراسم تودیع و معارفه جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سپاه بود. سردار سرتیپ پاسدار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه و سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی. همان‌ها که با اعلام خبر انتصاب‌شان از سوی فرمانده معظم کل قوا، بی‌بی‌سی فارسی نتوانست عصبانیت خود را از این خبر پنهان کند.
سرویس سیاست جوان آنلاین: این شبکه در گزارش‌های جداگانه به سوابق سردار نقدی و سردار فدوی پرداخت و آنچه برایش بیش از همه اهمیت داشت، مسئولیت سردار نقدی در پرونده غلامحسین کرباسچی شهردار وقت تهران بود و همچنین دستگیری سربازان امریکا در خلیج فارس در زمان فرماندهی سردار فدوی در نیروی دریایی سپاه.
سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: امروز انقلاب ما در یکی از زیباترین فراز‌های خود قرار دارد و دشمن با شکست‌های سنگین مواجه شده است. به گزارش فارس، وی با بیان اینکه فلسفه سیاسی امریکا غارت ملت‌ها، ایجاد فضای برده‌داری مدرن و سیطره یکجانبه بر سرنوشت انسان‌هاست، افزود: این فلسفه مولد جنگ‌ها و مداخلات ظالمانه است و هرگز مولد قدرت نیست، بلکه مولد دشمن است و به تعبیر خود امریکایی‌ها منجر به ایجاد ریسک در سراسر جهان می‌شود. چرا امریکا از حملات گروه‌های جهادی در دنیا می‌ترسد، چون سرزمین‌های اسلامی سال‌ها توسط امریکا تحت سیطره قرار داشته است. سردار سلامی خاطرنشان کرد: این نگرانی موجب شده تا منطقه به یک میدان آتش بالقوه برای امریکایی‌ها تبدیل شود و حوادث روز‌های اخیر هم حجم واقعی قدرت دشمن را آشکار کرد.

امریکای به ظاهر قدرتمند دچار پوکی استخوان شده است
فرمانده سپاه گفت: امریکایی‌ها در انفعال قرار گرفتند و از تهدید لفظی در شکل منفعلانه خود استفاده کردند. ما با یک دشمن به ظاهر قدرتمند مواجه هستیم، اما این دشمن در حال فرسایش است و به عبارتی دچار پوکی استخوان شده و این مسیری است که همه قدرت‌های شیطانی سپری می‌کنند. وی با بیان اینکه امروز در آستانه خوردگی تدریجی این قدرت هستیم، عنوان کرد: در آینده نزدیک شاهد شکست پایه‌های این قدرت به ظاهر بزرگ خواهیم بود چرا که آن‌ها خسته و ناامید و به دنبال راهی برای بازگشت هستند. سردار سلامی افزود: ما آموخته‌ایم که تهدیدات عامل رشد و قدرتمند شدن ما هستند. رشد سپاه نیز گلخانه‌ای نبوده بلکه با دشمنان بزرگ دست و پنجه نرم کرده است. فرمانده کل سپاه ادامه داد: داشتن دشمن بزرگ برای قدرتمند شدن یک فرصت است و امروز که دشمن به ما نزدیک‌تر شده این فرصت برای سپاه به وجود آمده و قوای سپاه در راهبرد، عملیات و تاکتیک به حرکت در آمده است. وی تصریح کرد: دشمنی مانند امریکا هرگز از توجه و تمرکز ما خارج نمی‌شود و تا زمانی که دشمن قصد دارد خود را جهانی معرفی کند طبیعی است که در برابر او بایستیم.
‌فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما به دنبال جنگ نیستیم، اما از جنگ نمی‌هراسیم، خاطرنشان کرد: تفاوت ما با آن‌ها این است که آن‌ها از جنگ می‌ترسند و اراده آن را ندارند. سرلشکر سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتصاب سردار فدوی و سردار نقدی به عنوان جانشین و معاون هماهنگ‌کننده سپاه گفت: افرادی که امروز منصوب شدند از جنگ آمده‌اند و بزرگ شده در میدان جهاد هستند. آقای فدوی تمام تلاشش شکست دادن امریکایی‌ها در دریا بود و با قدرت عظیم و عجیبی که در دریا ساخت آن‌ها را تحقیر کرد. وقتی که ایشان را خدمت مقام معظم رهبری پیشنهاد دادیم، ایشان با بهجت و سرور قلبی قبول کردند و تعابیر بسیار خوبی را در خصوص ایشان به کار بردند. وی ادامه داد: سپاه امروز دشمن را در همه جا متوقف کرده است. فرمانده کل سپاه در پایان با اشاره به انتصاب سردار نقدی به معاونت هماهنگ‌کننده سپاه، عنوان کرد: سردار نقدی نیز تمام دوران زندگی‌شان را در جهاد چه در ایران و چه در سرزمین‌های دور دست بودند.

انتظار رهبری پیشرفت مقتدرانه مأموریت‌های سپاه
رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا از دیگر سخنرانان این مراسم بود. سردار سرتیپ محمد شیرازی اظهار داشت: متن و کار سپاه جهادی و انقلابی است و ازآنجایی که بر اساس مأموریت فرمانده کل سپاه، نیاز به فردی عملیاتی بود، سردار فدوی که سوابق عملیاتی زیادی در نیروی دریایی سپاه دارد، انتخاب شد. وی افزود: پیشرفت مقتدرانه مأموریت‌های سپاه موضوع مورد انتظار رهبری است و در شرایطی که دشمن در حال زوال است، کسانی باید فرماندهی را برعهده بگیرند که دشمن را غافلگیر کنند. چنانکه در انتصاب فرمانده کل سپاه نیز صدای دشمن درآمد.
سردار شیرازی خاطرنشان کرد: در دوره‌های مختلف، تجارب خوبی در ستاد سپاه کسب کردیم که امروز باید کار‌های این ستاد را ارتقا دهیم. نقاط قوت در سپاه کم نداریم، توانمندی در بدنه سپاه وجود دارد و باید کارآمدی مطلوب در سطح انتظارات رهبر معظم انقلاب به وجود آید.
وی با بیان اینکه توجه به نخبگان یکی از مطالبات خاص فرمانده معظم کل قوا است، اظهار داشت: این کار تا به حال در سطح نیرو‌های مسلح انجام شده، اما انتظار ایشان بیش از این است چراکه اگر از این ظرفیت استفاده نشود، می‌تواند موجب ناامیدی و دلسردی در رده‌های مختلف شود. رئیس دفتر نظامی فرمانده معظم کل قوا همچنین گفت: توان ما در سپاه و بسیج فراتر از توان نظامی است. استفاده از فکر نظامی فقط در عرصه سازمانی نیست. هر دولتی که بر سر کار باشد عموماً از توانمندی‌های سپاه و بسیج استقبال می‌کند، چنانکه امروز نیز این را مطالبه می‌کنند که سپاه پای کار بیاید.

می‌توانیم قدرت بیشتری از امروز عملیاتی کنیم
سردار علی فدوی، جانشین فرمانده سپاه نیز در این مراسم گفت: ما آنقدر قوی هستیم که بیش از اقدامات عملی را که هم اکنون انجام می‌دهیم، بتوانیم عملیاتی کنیم. وی افزود: چهل سال است که پاسداران پیمانی را برای حراست از انقلاب اسلامی با خدابسته‌اند و بر آن پایدارند. خیلی از آن‌ها به فیض شهادت رسیدند خیلی‌ها نیز هنوز منتظر شهادتند. وی افزود: غیراز مقطع حیات ائمه (ع)، هیچ نقطه تاریخی دیگری مانند انقلاب اسلامی پیدا نمی‌کنید که شدت دشمنی‌ها با جناح حق به این اندازه بوده باشد. سردار فدوی تصریح کرد: ما آنقدر قوی هستیم که بیش از اقدامات عملی را که هم اکنون انجام می‌دهیم بتوانیم عملیاتی کنیم. جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: سپاه پاسداران به برکت اسلام و انقلاب و امامین انقلاب تاکنون برای انجام تکالیفی که بر عهده‌اش بوده پای کار بوده و وضعیت غرورانگیزی را در سال چهارم انقلاب اسلامی کسب کرده است.

سردار نقدی: سپاه الگوی جهان اسلام است
سردار محمدرضا نقدی، معاون هماهنگ‌کننده جدید سپاه هم در این مراسم با بیان اینکه امروز سپاه توانسته در جهان اسلام الگویی موفق باشد، گفت: کشور‌های دیگر امروز دوست دارند سازمانی مانند سپاه را در کشورشان داشته باشند.
به گزارش تسنیم، سردار نقدی گفت: خدا را شکر می‌کنم که یک بار دیگر مورد لطف و عنایت و اعتماد فرمانده معظم کل قوا قرار گرفتم. امروز توفیقی بالاتر از خدمت در سپاه نیست چرا که این نهاد بالاترین افتخارات را در دل خود جای داده است. وی با بیان اینکه ستاد سپاه در این شرایط حساس مسئولیت‌های سختی را بر دوش دارد، افزود: تحول و پیشرفت به جز با مشارکت همه حاصل نمی‌شود و آحاد سپاه باید در این تحول سهیم باشند و با انگیزه معنوی خود حرکت کنند. ما نباید به این دلخوش باشیم که در واحد خودمان تلاش شبانه‌روزی داریم، این یک رکن کار است، رکن دیگر هماهنگی و هم‌افزایی است حرکت‌های جزیره‌ای و جدا از هم ما را به اهدافمان نمی‌رساند.

باید میدان را برای کمک بسیج به کشور باز کرد
سردار نقدی با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیج متعلق به همه کشور از جمله سپاه است خاطر‌نشان کرد: هیچ کس نباید از توسعه بسیج نگران باشد. سپاه پدر بسیج است و بسیج نیز فرزند رشید سپاه است و باید میدان را برای کمک کردن بسیج به کل کشور فراهم کنیم.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه تأکید کرد: یکی از دغدغه‌ها و انتظارات رهبری در گام دوم انقلاب تحقق دولت اسلامی است و مهم‌ترین کاری که سپاه برای تحقق دولت اسلامی می‌تواند انجام دهد این است که یک سازمان الگو و معیار برای کشور درست کند تا بتوانیم به دیگران آدرس بدهیم. وی در پایان تأکید کرد: امروز سپاه توانسته در جهان اسلام الگویی موفق باشد و کشور‌های دیگر امروز دوست دارند سازمانی مانند سپاه را در کشورشان داشته باشند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار