کد خبر: 955661
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹
انتقاد تهیه‌کننده سینما از سیاست‌های سینمایی وزارت ارشاد
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «وکیل مدافع» با اعلام نارضایتی از وضعیت اکران در ماه مبارک رمضان گفت: مشکل اساسی ما سلیقه مخاطب است که محصول سیاستگذاری غلط رسانه ملی و وزارت ارشاد است.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: به گزارش تسنیم، وضعیت اکران فیلم‌ها و رویه اکران هر سال پیچیده‌تر و بی‌سامان‌تر از سال قبل می‌شود و دیگر رویه‌ای کاملاً لیبرال به خود گرفته، در صورتی که وضعیت سینمای کشور قائل به مداخله دولتی در ساخت و تولید است، اما توزیع به حال خود رها شده است. این بی‌سامانی در اکران ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده و صدای تهیه‌کنندگان و سینماداران را هم درآورده است.
محسن علی‌اکبری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «وکیل مدافع» که پیش از این تهیه کنندگی فیلم‌ها و سریال‌هایی، چون «مریم مقدس»، «مردان آنجلس»، «تلفن همراه رئیس‌جمهور» و «کتاب قانون» را بر عهده داشته با اعلام نارضایتی از وضعیت اکران در ماه مبارک رمضان توضیح داد: گرفتن اکران در شرایط فعلی با توجه به نوع نگاه حاکمیتی در شورای صنفی نمایش و مجموعه سینما‌دار‌ها به فیلم‌های ارزشی و پرمحتوا کار بسیار دشواری است، این رویه اکران که در ساختار دولتی سینما تعریف شده اصلاً به این گونه فیلم‌ها اکران نمی‌دهند.
وی به گفت‌وگویی که پیش از این با او شده بود، اشاره کرد و ادامه داد: گفت‌وگویی از من منتشر شد که در آن عنوان کرده بودم از اکران فیلم راضی هستم. مفهوم این رضایت شرایطی که فیلم در آن اکران می‌شود نیست. رضایت من از این است که با توجه به شرایطی که همه می‌دانیم درباره اکران باز هم فرصت اکران پیدا کردیم، فارغ از اینکه اصلاً در چه فصل و ماهی این اکران را کسب کردیم. بعد از اینکه اصلاً فیلم اکران شد می‌توانیم به موضوع فروش و مخاطب و درآمد بپردازیم.
محسن علی‌اکبری گفت: ما در شرایطی فیلم می‌سازیم و آن را روی پرده سینما می‌بریم که اصلاً سینمادار اجازه اکران به فیلم‌ها نمی‌دهد. وی افزود: برای عدم‌فروش یا ناموفق بودن فیلم در اکران نباید بهانه آورد. باید به صورت کلان به موفق یا ناموفق بودن برخی فیلم‌ها بر پرده سینما نگاه کرد.
تهیه‌کننده فیلم «وکیل مدافع» با گلایه از سیاستگذاری‌های کلان در عرصه فرهنگی کشور خاطر نشان کرد: به مقدار زیادی صدا و سیمای ما و بعد از آن وزارت ارشاد مقصر تغییر فرهنگ مخاطب ایرانی هستند. آن‌ها ذائقه مخاطب ایرانی را عوض کرده‌اند. مخاطب را از کار‌های ارزشی و ماندگار جداکرده‌اند. آن‌ها مقصرند که مخاطب امروز سینما به سمت کار‌های مجهول‌الهویه و بی‌رنگ‌وبو می‌رود که هیچ خاصیتی ندارد و پر از شوخی‌های جنسی و موارد آنچنانی است.
تهیه‌کننده «اصحاب کهف» تصریح کرد: حال در شرایطی که ذائقه مخاطب عوض شده تنها می‌توان صبر کرد تا این مسیر را طی کند و به بن‌بست بخورد. وقتی مخاطب از این مسیر انحرافی برگشت دوباره فیلم‌های ارزشمند پرمخاطب خواهد شد. وی افزود: در وضعیت کنونی هر چقدر تبلیغات داشته باشیم، هر چقدر تلویزیون اقدام به پخش تیزر بکند، چون مخاطب در این مسیر نیست، نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. وقتی مخاطب به بن‌بست خورد و فهمید که برخی سینماگران ایرانی مسیر اشتباهی پیش روی او قرار داده بودند آن وقت جریان اصلی سینما را خواهد شناخت.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار