کد خبر: 955560
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
هشدار درباره قاچاق سنگ طلا در شهرستان ورزقان
امام جمعه شهرستان ورزقان درباره قاچاق سنگ طلا در شهرستان هشدار داد و گفت: دادگستری‌های ورزقان و خاروانا باید دستان پشت پرده قاچاق سنگ طلا را قطع کنند، چه کسانی پشت این قضیه قرار دارد ؟ چه کسانی سنگ طلا را از مبدا بارگیری می‌کنند؟

حجت الاسلام و المسلمین مهدی پورمحمد در خطبه‌های نماز جمعه ورزقان اظهار داشت: دولت ترامپ از همان روز اول برجام را خوب نمی‌دانست و به بهانه‌های مختلف آن را نقض می‌کرد و در نهایت از آن خارج شد.

امام جمعه ورزقان گفت: دولت ترامپ مرتبا جمهوری اسلامی را با ۱۲ پیش شرط به مذاکره دعوت می‌کند، یکی از  شرط‌ها کم شدن برد موشک‌های جمهوری اسلامی است، شرط دیگر آنها دقت موشک‌های کشورمان است، آنها خواستار پایین آمدن دقت موشک‌ها هستند.

وی افزود: رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران کشور به نکاتی اشاره کردند که قابل توجه است، مقام معظم رهبری فرمودند: مذاکره با آمریکا سم است و مذاکره با دولت کنونی آمریکا سم مضاعف است، رئیس جمهور آمریکا می‌گوید هر جمعه در تهران راهپیمایی است، اولا جمعه نیست و شنبه است ثانیا تهران نیست و پاریس است، آمریکا خود دچار مشکلات بزرگی است، 40 درصد نوزادان آمریکای از رابطه‌ها نامشروع به دنیا آمدند، بیش از ۴۰ میلیون گرسنه در کشورشان دارند و بیش از دو میلیون زندانی در آمریکا وجود دارد که بالاترین آمار زندانی دنیا محسوب می‌شود و انواع مشکلات اجتماعی و فساد اخلاقی که آمریکا را فرا گرفته است.

خطیب جمعه ورزقان در ادامه با درخواست از مردم برای عدم توجه شایعات فضای مجازی، گفت: دشمنان جنگ تمام عیار اقتصادی علیه جمهوری اسلامی راه انداخته‌اند در مقابل آن، مردم کشورمان باید از اصراف پرهیز کنند و در خریدها خود کالای ایرانی را ترجیح دهند که در نتیجه آن رونق تولید و اشتغال ایجاد می‌شود.

پورمحمد به وظایف دولت اشاره کرد و تاکید کرد: حل مشکلات اقتصادی باید سر لوحه دولتمردان قرار بگیرد، گرچه تلاش می‌کنند اما کافی نیست و باید مشکلات اقتصادی مردم برطرف شود و در مقابل عربده کشی‌های دولت ترامپ منفعل نباشند، هر چقدر منتظر کشورهای اروپایی بمانیم فرقی نخواهد کرد و اروپایی‌ها همان غلطی را خواهند کرد که آمریکا کرده است.

وی گفت: جمهوری اسلامی هیچ وقت جنگی را شروع نکردند و نخواهند کرد، آمریکای‌ها نیز توان جنگ با جمهوری اسلامی را ندارند، تحلیل‌های مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا توان جنگ با جمهوری اسلامی را ندارد و قدرت پاسخ‌گویی ایران بالا است و گزینه قطعی ایران مقاومت است، در سال‌های اخیر در کشورهای افغانستان، عراق و سوریه ناکار آمدی آمریکای‌ها معلوم شد.

امام جمعه ورزقان در ادامه به مسائل شهرستان اشاره کرد و گفت: ایجاد شهرک‌های پایین دستی مس که حاصل تلاش مسئولان است، قرار دادش بسته شده است و مشکلات این پروژه برطرف و در حال آماده‌سازی برای اجرای عملیات شروع می‌باشد، نباید سیاه‌نمایی کرد و باید در مقابل این اقدامات از مسئولان تشکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت فضای مجازی شهرستان گفت: اخیر نامه‌ای به استاندار و نماینده محترم ولی فقیه در استان در فضای مجازی منتشر کردند که باید در پاسخ به آنها گفت، وضعیت موجود شهرستان نشان از این است که هر کسی که وضعیت بهتری پیدا می‌کند به شهرهای اطراف مهاجرت می‌کند و طبیعی است که مردم مهاجرت کرده در زمان انتخابات به منطقه خود باز خواهند گشت و در انتخابات شرکت خواهند کرد و این کار تقلب محسوب نمی‌شود.

پورمحمد ادامه داد: به عنوان امام جمعه شهرستان ورزقان طرفدار هیچ شخصی نخواهیم شد و هر یک از کاندیداهای که شورای نگهبان تایید کند مورد تایید ما خواهد بود و مردم هر شخصی را انتخاب کنند ما نیز آن شخص را به عنوان نماینده مردم خواهیم شناخت، بنده تضمین می‌دهم اگر کسی از مدیران دولتی در انتخابات دخالت و طرفداری کنند برخورد قاطع خواهد شد.

وی به برداشت‌های غیرمجاز و قاچاق سنگ طلا در شهرستان اشاره کرد و گفت: وظیفه دولت است که با قاچاق برخورد و مقابله کند، مقادیر زیادی سنگ طلا با تناژهای مختلف از منطقه قاچاق می‌شود که منجر به درگیری نیروی انتظامی با قاچاقچیان شده است که قابل توجیح نیست و باید مقابل این کارها گرفته شود.

امام جمعه ورزقان متذکر شد: دادگستری‌های ورزقان و خاروانا باید دستان پشت پرده قاچاق سنگ طلا را قطع کنند، چه کسانی پشت این قضیه قرار دارد ؟ چه کسانی سنگ طلا را از مبدا بارگیری می‌کنند؟باید مشخص شود. انتظار داریم فرمانداری و دستگاه قضایی در این زمینه تلاش کنند، شخصا این موضوع را بررسی و رصد می کنیم که در صورت حصول نتیجه به مردم گزارش خواهیم داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها