کد خبر: 955537
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
سخنگوی دولت آمریکا در واکنش به تخلیه محموله نفتی ایران در یک بندر چینی گفت: «واشنگتن با متخلفان از تحریم‌های ایران با جدیت برخورد می‌کند.»

جوان آنلاین: رویترز نوشت: یک سخنگوی دولت آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد تخلیه محموله نفتی ایران در یک بندر چینی گفت واشنگتن با متخلفان از تحریم‌های ایران با جدیت برخورد می‌کند.

طبق گزارشات، یک نفتکش که حاوی تقریبا 130 هزار تن نفت خام ایران بود، محموله خود را در یک مخزن ذخیره نزدیک شهر ژوسان چین تخلیه کرده است.

یک سخنگوی دولت آمریکا گفت:«امریکا با تمام این فعالیت ها با جدیت برخورد می‌کند و اقدام لازم را انجام می دهد. ما حتما تحریم های خود را اجرایی می‌کنیم مخصوصاً تحریم هایی که به بخش‌های نفت و پتروشیمی ایران مربوط می شود».

وی گفت دولت آمریکا از این گزارش خاص باخبر بوده است ولی نظری در این مورد نداد.

دولت دونالد ترامپ با لغو معافیت هایی که به خریداران اصلی نفت ایران داده بود، اقداماتی جهت صفر کردن صادرات نفت این کشور انجام داده است.

محصولات پالایش شده مثل نفت کوره که بیشتر از آن برای موتور کشتی ها و تولید برق استفاده می شود، تحت این معافیت های موقتی قرار نداشتند.

تنش ها در روزهای اخیر با نگرانی در مورد درگیری احتمالی بین ایران و آمریکا بالا گرفته است. آمریکا در این هفته به دنبال حمله به چهار نفتکش در خلیج فارس، برخی از کارکنان دیپلماتیک خود را از سفارتش در عراق بیرون کشید.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار