کد خبر: 955526
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۹
واکنش ورزشکاران به اظهارات معاون وزیر ورزش
چهارشنبه صبح وقتی نمایندگان مدال‌آوران معترض بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی امیدوار از جلسه با معاون وزیر ورزش بیرون آمدند، تصورش را هم نداشتند که تنها چند ساعت بعد محمدرضا داورزنی با به میان کشیدن حرف سربازان و کسانی که جانشان را در راه دفاع از میهن و حفظ امنیت آن فدا می‌کنند، مدال‌آوران را زیاده‌خواه و انسان‌هایی احساسی که شرایط مملکت را درک نمی‌کنند، معرفی کند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: صبح چهارشنبه داورزنی به نمایندگان ورزشکاران قول افزایش پاداش و تسریع در پرداخت آن را داد و ۱۰ روز از آن‌ها زمان خواست تا این موضوع را به نتیجه برساند، اما بعدازظهر چهارشنبه جناب معاون در جلسه با رؤسای فدراسیون‌ها حرف‌هایی زد که واکنش ورزشکاران و مدال‌آوران را در پی داشت.

برای پاداش مدال نگیرید بهتر است
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در جلسه مشترک رؤسای فدراسیون‌های ورزشی با مسعود سلطانی‌فر گفت: «بنا داریم برنامه تقدیر از قهرمانان بازی‌های آسیایی را به زودی برگزار کنیم. یک تلاش مضاعف و همه‌جانبه صورت گرفته تا این مراسم به موقع برگزار و پاداش‌ها پرداخت شود. سال گذشته ۳۱ اردیبهشت تجلیل از قهرمانان برگزار شد و امسال هم به زودی این مراسم برگزار خواهد شد و از برنامه عقب نیستیم. همه ورزشکاران شرایط خاص مملکت را قطعاً درک می‌کنند و شایسته نیست با تصمیمات احساسی کار‌هایی انجام دهند که باعث التهاب بیشتر جامعه در چنین روز‌هایی شود.»
داورزنی در ادامه حرف‌هایش خطاب به ورزشکاران گفت: «جوانان گمنام این مملکت در مرز‌های شرقی و غربی مظلومانه جانشان را برای این خاک می‌دهند. ورزشکاران ما نباید برای چند ریال کمتر یا بیشتر مشکل ایجاد کنند. اگر کسی مدال را برای پاداش و سکه و نه برای بالا بردن پرچم کشورش می‌گیرد، برای این آب و خاک به میدان نرود بهتر است.»

بیشتر از حقمان نمی‌خواهیم
رسانه‌ای شدن حرف‌های داورزنی خیلی زود با واکنش برخی از مدال‌آوران مواجه شد. احسان حدادی، قهرمان پرتاب دیسک آسیا و جهان در پاسخ به اظهارات داورزنی در صفحه شخصی خود نوشته است: «آقای داورزنی، رئیس دوست داشتنی و مدیر موفق صحبت‌های اخیر شما قطعاً باعث انگیزه فراوان در بین ورزشکاران خواهد شد که در راه المپیک با انگیزه بیشتر برای به اهتزاز درآوردن پرچم کشورمان تلاش می‌کنند. آقای مدیر مگر این قهرمانان چیزی بیشتر از حقشان می‌خواهند، این قهرمانان فقط دنبال قولی هستند که شما به آن‌ها دادید. اعتماد و اطمینان در یک جامعه آن را موفق می‌کند و نبود آن ...»
حدادی در پایان حرف‌هایش خطاب به داورزنی آورده است: «آقای داورزنی عزیز، قطعاً بالا رفتن پرچم کشور عزیزمان در مسابقات با هیچ سکه و وجه نقدی قابل مقایسه نیست.»

زیر قولشان زده‌اند
حسین کیهانی، قهرمان دو ۳ هزار متر با مانع بازی‌های آسیایی هم در این خصوص عنوان کرده است: «یک نشست نیم ساعته با داورزنی معاون وزیر داشتیم، اما خوب جواب روشنی به ما ندادند. گفتند پیگیر هستند تا در ماه رمضان مراسم تجلیل از قهرمانان را برگزار کنند، ولی نگفتند که نحوه اهدای پاداش‌ها چطور است. قول سکه بود، اما اکنون گویا به دلیل مشکلات اقتصادی زیر قول‌های خود زده‌اند و مشخص نیست چطور می‌خواهند تجلیل کنند. نمی‌دانم چرا فقط برای ما مشکلات اقتصادی وجود دارد. قرار است ما چند روز را صبر کنیم تا ببینیم چطور می‌خواهند از قهرمانان بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی تجلیل کنند.»
کیهانی در ادامه گفته است: «از بازی‌های آسیایی جاکارتا که برای کشور و وزارت مهم است؛ ماه‌هاست که می‌گذرد، اما هنوز پاداش آن را نگرفته‌ایم. طبیعی است که هر ورزشکاری بی‌انگیزه شود. مهم‌ترین رویدادی که برای وزارت ورزش مهم است، بازی‌های آسیایی است. ما در آن مسابقات به بهترین مدال و رکورد رسیدیم، اما چیزی تغییر نکرد و برایمان انگیزه‌ای نماند تا برای مسابقات کوچک‌تر، چون قهرمانی آسیا بیشتر تمرین و تمرکز کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار