کد خبر: 955501
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
سیدعبدالله متولیان
حضرت امام خامنه‌ای روز سه‌شنبه ۲٤ اردیبهشت‌ماه در دیدار مسئولان نظام مقاومت را به عنوان تنها نسخه مقابله با زیاده‌خواهی نظام سلطه مطرح کردند و فرمودند: «رویارویی کنونی، برخورد اراده‌هاست و، چون ما اراده‌ای قوی‌تر داریم و به خدا توکل می‌کنیم ان شاءالله آینده خوبی در انتظار ما است». البته معظم‌له قبلاً نیز مکرر و در مقاطع و مناسبت‌های مختلف، موضوع جنگ اراده‌ها را به مسئولان گوشزد کرده بودند.
در نبرد اراده‌ها شیطان بزرگ به دنبال آن است از یک‌سو با استفاده از تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خود، دل مسئولان نظام را خالی و بر اراده و تصمیم آنان اثر گذاشته و به تسلیم و پای میز مذاکره بکشاند و از سوی دیگر تلاش می‌کند با بزرگ‌نمایی خطر جنگ دل مردم ایران را خالی کرده و با برجسته‌سازی دوگانه «جنگ/مذاکره» اراده خود را از طریق مطالبه مردم بر نظام اسلامی تحمیل کند و به این ترتیب نبرد اراده را به نفع خود به پیش ببرد و این دقیقاً همان راهی است که در سال منتهی به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری (۱۳۹۲) پیموده و در حالی که استراتژی نظام اسلامی بر نفی هر گونه مذاکره با شیطان بزرگ تأکید داشته و در عین تصریح نظام اسلامی بر حماقت و بلکه خیانت‌بار دانستن هر گونه مذاکره با امریکا، موفق شد با پروپاگاندای دوگانه «معیشت/هسته‌ای» مذاکره با امریکا برای حل همه مشکلات کشور و چرخیدن چرخ اقتصاد و معیشت مردم را به مطالبه ملی تبدیل کرده و در نتیجه اراده خود را از طریق تحمیل برجام خسارت محض در برابر تحقیقاً هیچ، به ایران تحمیل نمود و اینک نیز در حال پیگیری و پیشبرد همان نبرد اراده در حوزه‌های دیگر است.
اساس استراتژی دشمن در نبرد اراده‌ها، بر «تسلیم‌سازی نظام»، «قبول مذاکره در حوزه‌های مورد علاقه خود»، «گرفتن نقاط قوت ما و تبدیل فرصت‌ها به تهدید» از طریق «برجسته‌سازی قدرت خود»، «تحقیر و تحمیق کارگزاران نظام اسلامی»، «برجسته‌سازی مشکلات مردم و دادن آدرس عوضی برای رفع مشکلات» و «دعوت مردم به شورش و مقابله با نظام» استوار است و روی نقاط ضعف مسئولان منتخب مردم متمرکز شده‌است. دشمن مترصد استفاده حداکثری از نقاط ضعف مسئولان کشور و علایق آنان بوده و روی آفت‌هایی نظیر «خوش‌باوری مسئولان نسبت به غرب»، «مرعوب نمودن مسئولان نسبت به عربده‌کشی و هیبت ظاهری دشمن»، «اشرافی‌گری و رفاه‌طلبی مسئولان»، «دوتابعیتی بودن مسئولان و فرزندان و وابستگان آنان» حساب ویژه باز کرده و می‌کند.
تمامی قرائن و شواهد نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی در نبرد اراده‌ها به مراتب از شیطان بزرگ و همه امپراتوری رسانه‌ای غرب قوی‌تر است، اما موفقیت در نبرد اراده‌ها علاوه بر نکات کلیدی که حضرت امام خامنه‌ای در جلسه مذکور ارائه فرمودند، مستلزم گرفتن آرایش جنگی اقتصادی و تغییر رویکرد دولت و تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها به وضعیت انقلابی است که ذیلاً به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:
۱ - پرهیز از بیماری برجام‌زدگی و باور قلبی به این حقیقت که برجام قطعه‌ای از پازل مهندسی شده دشمن برای مهار ایران بوده و مطلقاً به پیشرفت کشور کمک نمی‌کند.
۲ - دل بریدن از بیگانگان و نگاه به درون و تکیه به ظرفیت‌های داخلی.
۳ - تأکید بر آرمان‌گرایی توأم با واقع‌بینی و ترویج نگاه فرصت محور به تحریم‌ها و آنچه دشمن تهدید اقتصادی می‌نامد.
٤ - اعتماد و استفاده حداکثری از فرصت و ظرفیت‌های جوانان کشور و سپردن امور به آنان مطابق با بیانیه گام دوم انقلاب.
۵ - مقابله جدی و تمام عیار با انواع «قاچاق»، «تبعیض»، «احتکار»، «رانت‌خواری»، «واردات جنایت‌گونه کالا‌هایی که سم مهلک تولید ملی است» و...
۶ - تلاش برای رفع موانع تولید و عزم جدی برای حمایت از تولید داخلی.
۷ - باور قلبی و گرفتن آرایش کامل جنگی اقتصادی و ایجاد ملزومات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری لازم در جنگ اقتصادی.
۸ - تلاش مضاعف و جهادی برای رفع مشکلات مردم و تقویت اعتماد و باور‌های ملی.
۹ - پرهیز از دوقطبی و چندقطبی سازی‌های مخرب و تقویت ارکان و الزامات وحدت ملی و انسجام اسلامی و پرهیز از هر گونه چندصدایی در کشور.
۱۰ - راه‌اندازی بلادرنگ سامانه‌های متمرکز و لازم در حوزه عملیات روانی و تبلیغات جنگ اقتصادی و برخورد جدی با افراد و رسانه‌های همسو با دشمن که مستمراً یأس و ناامیدی و ضرورت تسلیم شدن را در سطح جامعه پمپاژ کرده و تخم نفرت و دوقطبی را در بین مردم می‌پراکنند.
با شناختی که از بحران‌ها و مشکلات فراوان دشمن و قدرت رو به افول نظام سلطه و مشخصاً شیطان بزرگ داریم و اعتمادی که به مردم ایران و به‌ویژه جوانان کشور وجود دارد و فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار کشور، تردیدی نیست که چنانچه مسئولان آرایش جنگی به خود گرفته و برای مقابله با توطئه‌های دشمن و تقویت اعتماد مردم و جوانان برنامه ریزی کنند خیلی زودتر از تصور‌ها و محاسبات معمول شاهد شکوفایی اقتصاد کشور و پیروزی بزرگ‌تر از همه پیروزی‌های قبلی و ناامیدی شیطان بزرگ و خنثی شدن نقشه‌های شوم سلطه خواهیم بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار