کد خبر: 955496
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز لایروبی اروند بر اساس توافق صورت گرفته بین رئیس‌جمهوری ایران و نخست وزیر عراق، بعد از ماه مبارک رمضان خبر داد.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: محمد راستاد، درباره لایروبی اروند رود با همکاری کشور عراق، گفت: با توجه به اینکه تنها رودخانه قابل‌کشتیرانی کشور اروندرود است، یکی از توافقات در ملاقات اخیر سران دو کشور ایران و عراق، لایروبی اروندرود بود که بر این اساس، توافق با عراق برای لایروبی اروندرود در قالب پروتکل ۱۹۷۵ الجزایر بین دو کشور صورت خواهد گرفت که مستلزم بازگشایی دفتر همکاری‌های مشترک است. در قالب این دفتر، تمام عملیات لایروبی، ایمنی، راهنمایی کشتی‌ها و سایر موارد به‌صورت مشترک انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: پیگیری‌ها برای لایروبی اروند از طریق وزارت امور خارجه شروع شد تا جلسات فنی را با طرف عراقی برگزار کنیم و مکانیزم‌های نهایی برای بازگشایی دفتر همکاری شروع شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه با بازگشایی دفتر مشترک می‌توانیم شاهد شروع عملیات لایروبی اروند باشیم، افزود: مطابق توافق رئیس‌جمهوری و نخست وزیر عراق شروع عملیات بعد از ماه رمضان خواهد بود. تمام تجهیزات سازمان بنادر آماده است تا بلافاصله بعد از بازگشایی دفتر مشترک، عملیات لایروبی را شروع کند. بر این اساس، اگر طرف عراقی در مذاکرات فنی به موقع حضور پیدا کند در زمان تعیین شده عملیات لایروبی را شروع خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار