کد خبر: 955490
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
بعد از آنکه سال گذشته الیاس حضرتی، مصطفی کواکبیان و محمدعلی وکیلی، طی نامه سرگشاده‌ای خطاب به روحانی از توجه نکردن ویژه به رسانه‌ها گلایه کردند، حالا خبر می‌رسد که سال گذشته دولت به صورت کاملاً خودجوش بیش از ۳۰ میلیارد ریال به حساب روزنامه‌های این سه نماینده مجلس واریز کرده است!
مصطفی شاه‌کرمی
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: روز ۲۱ اسفندماه سال گذشته بود که مدیران مسئول روزنامه‌های اعتماد، مردم‌سالاری و ابتکار که همزمان نماینده مجلس شورای اسلامی هم هستند، در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی، خواستار توجه او به وضعیت اقتصادی مطبوعات کشور در سال آینده (۱۳۹۸) و رسیدگی به وضعیت این «بیمار در حال احتضار» شدند.
در حالی که در متن این نامه از مطبوعات به عنوان «بی‌پناه‌تر و یتیم‌تر از گذشته به حال خود رها شده» تعبیر شده بود ظاهراً مویه‌خوانی سه نماینده مجلس صاحب روزنامه در محضر روحانی مثمرثمر واقع افتاده که توانسته‌اند همان سال از وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید چنین رقم قابل توجه و منحصربه‌فردی را به خودشان اختصاص بدهند. اندر احوالات این مدیران مسئول و رسانه‌هایشان گفته می‌شود که نه تنها مجموع تیراژ فروش روزنامه‌های این سه نماینده عضو فراکسیون امید در دکه‌های مطبوعاتی حتی به ۵ هزار نسخه هم نمی‌رسد بلکه حتی در بسیاری از دکه‌های فروش مطبوعات حضور بلااثر هم ندارند!
بنابر آنچه از ظواهر امر برمی‌آید نکته‌سنجی و اشارات خاص لحاظ شده در آن نامه از سوی نگارندگانش احتمالاً باعث شده که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی یک سال گذشته به روزنامه‌های این سه نماینده لیست «امید» بالغ بر ۳۳ میلیارد ریال وجه رایج مملکت تحت عنوان مساعدت، ملاطفت، مرافقت و... پرداخت نماید!
برای جلوگیری از هر گونه شائبه و نچسبیدن اتهاماتی نظیر نگاه جریانی، جناحی، سیاسی و... داشتن در نوشتن این مطلب و البته جهت تنویر افکار عمومی مردم و اعتقاد واقعی و عملی به مدعای «دانستن حق مردم است» رقم اصلی مساعدت معاونت مطبوعاتی به رسانه‌های چندگانه آقایان نماینده مجلس قید می‌گردد.
بر اساس گشایش‌های ایجاد شده و از صدقه سر انتشار «نامه‌های سرگشاده»، روزنامه‌های «بی‌پناه‌تر و یتیم‌تر از گذشته [و]به حال خود رها شده» «مردم‌سالاری» و «پیام سمنان» به مدیرمسئولی «مصطفی کواکبیان»، مبلغ یک‌میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، روزنامه «اعتماد» و «تعادل» به مدیرمسئولی «الیاس حضرتی» مبلغ یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و روزنامه‌های «ابتکار» و «ابتکار جنوب» به مدیرمسئولی محمدعلی وکیلی، مبلغ یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان وجه رایج کشور (تحت هر عنوانی) دریافت کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار