کد خبر: 955475
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۴
از خوزستان خبر می‌رسد که طرح جامع سایت اربعین شلمچه توسط منطقه آزاد در حال آماده‌سازی است و تلاش می‌شود زیرساخت‌ها تا اربعین امسال فراهم شود و مسیر اربعین تغییر کند.
سيداحمد هاشمی اشکا
سرویس ایران جوان آنلاین: بعد از حذف روادید برای حضور در عراق از هم اکنون می‌توان حال و هوای مراسم اربعین امسال را پیش‌بینی کرد. در همین رابطه برای شلمچه شش استان معین تعیین شده و خدمات‌رسانی باید حداقل ۳۵ روز ادامه داشته باشد و ۲۰ موکب برای خدمات‌رسانی در زمان بازگشت آماده باشند. همچنین در مسیر فعلی اربعین مشکلات رفت‌وآمدی وجود دارد که با بهره‌برداری از طرح جامع سایت اربعین این مشکلات مرتفع خواهند شد.

از خوزستان خبر می‌رسد که طرح جامع سایت اربعین شلمچه توسط منطقه آزاد در حال آماده‌سازی است و تلاش می‌شود زیرساخت‌ها تا اربعین امسال فراهم شود و مسیر اربعین تغییر کند. با راه‌اندازی مسیر جدید اربعین برخی مشکلات موجود همچون مشکل رفت‌وآمد رفع می‌شود. با این حال همه سعی می‌کنند تا نگرانی‌هایی که از آماده نشدن زیرساخت‌ها و امکانات در مسیر جدید وجود دارد، سریعاً رفع شود.

در همین راستا سرپرست فرمانداری خرمشهر انتقال مسیر فعلی به سایت جدید اربعین شلمچه را بسته به آماده شدن تمام زیرساخت‌ها دانسته و معتقد است: «اگر روند آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای اربعین امسال پایان یافت، موکب‌ها به محل جدید منتقل می‌شوند، در غیر این صورت باز هم از مسیر قبلی استفاده خواهد شد.»
کورش مودت با یادآوری اینکه سال گذشته در فاصله آبادان تا مرز شلمچه ۴۵۰ موکب خدمات‌رسان مستقر بوده‌اند، می‌گوید: «از این تعداد ۱۵۰ موکب متعلق به خرمشهر بوده و ۴۰۰ موکب تنها در مسیر میدان مقاومت تا مرز شلمچه مستقر بودند و این مرز شاهد تردد بیش از یک میلیون نفر بوده است.»
به گفته این مسئول مرز شلمچه در اربعین طی سال‌های اخیر همواره جایگاه مطلوب داشته است که این امر را نتیجه استقبال مردم و ارتباط خوب همه مسئولان دانست.

زائران ۹۱ کشور از مرز عبور کردند

پیگیری‌ها برای راه‌اندازی قرارگاه اربعین بصره آغاز شده است و شنیده‌ها حکایت از آن دارد که برای سال ۹۸ نیز ابلاغ شده تا قرارگاه اربعین حسینی در بصره هم راه‌اندازی شود که قرار است به زائران عراقی، ایرانی و مرز شلمچه خدمات‌رسانی کند.
رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان با تأکید بر اینکه با توجه به گرما و حذف روادید شرایط اربعین امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود، گفت: «راه‌اندازی این قرارگاه می‌تواند کمکی به خدمات‌رسانی در مرز شلمچه باشد.»

حجت‌الاسلام سید محمود موسوی فعالیت ۶۰ موکب خدمات‌رسان مردم خوزستان در عراق طی اربعین ۹۷ را یادآور شد و افزود: «برای امسال شش استان معین شلمچه در اربعین تعیین شده‌اند و خدمات‌رسانی باید حداقل ۳۵ روز ادامه داشته باشد و ۲۰ موکب برای خدمات‌رسانی در زمان بازگشت آماده باشند.»
وی با یادآور شدن اینکه سال گذشته از ۹۱ کشور زائر از مرز شلمچه تردد کردند، افزود: «امسال با توجه به حذف روادید پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران اربعین بیشتر از سال‌های گذشته باشد و از آن‌جهت که به مدت ۱۷ سال اربعین در فصل گرما قرار دارد توجه به امکانات یک الزام است.»

رئیس ستاد عتبات عالیات استان خوزستان به تشریح وضعیت مسیر جدید اربعین شلمچه پرداخت و گفت: «زیرساخت‌هایی همچون سرویس‌های بهداشتی، راه‌های مواصلاتی، آب و فاضلاب هنوز در مسیر جدید اربعین جانمایی نشده است که باید تمام موارد مدنظر قرار بگیرد بعد نسبت به جابه‌جایی مواکب اقدام کرد.»
بر اساس گزارش‌ها، انتظارات مردم از موکب‌داران بیشتر به اقامه نماز اول وقت، امربه‌معروف و نهی از منکر، تأمین امنیت و حراست از موکب‌ها، رعایت موارد شرعی در مصرف کمک‌ها و نذورات مردمی و رعایت موارد بهداشتی از سوی موکب‌داران و همچنین استفاده از ظرفیت روحانیت در مواکب منتهی می‌شود و از مردمی بودن، جذب جوانان به سمت‌وسوی مواکب خدمات‌رسان، تشویق مردم به شرکت در راهپیمایی اربعین و ایجاد روحیه جهادی از محاسن مواکب خدمات‌رسان اربعین به‌عنوان محور وحدت، صفا، مردمداری و خنثی‌کننده توطئه دشمنان یاد می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار