کد خبر: 955432
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
مفهومی ۱۹- ۱۹ بخشی از برنامه‌های سیتروئن برای گرامیداشت صدمین سال فعالیت این خودروساز فرانسوی محسوب می‌شود.
سرویس دانش و دانشگاه جوان آنلاین: جدیدترین مدل مفهومی سیتروئن با نام ۱۹-۱۹ بسیار آینده‌نگرانه به نظر می‌رسد، با این وجود نگاهی واقعی به نیاز‌های آیندگان و انتظار آن‌ها از یک خودرو دارد.
در اکثر مدل‌های مفهومی که این روز‌ها شاهد آن هستیم توجه کمتری به فضای کاربردی و عملکردی خودرو می‌شود و این کانسپت‌ها بیشتر از طراحی‌های انتزاعی یا فانتزی برخوردارند. اما سیتروئن تلاش کرده در مدل ۱۹-۱۹ خود نگرش جامع و همه جانبه‌ای به آینده یک خودرو بیندازد.
خودروی مفهومی ۱۹-۱۹ سیتروئن  + ( تصاویر )
سازنده فرانسوی ادعا کرده در طراحی خودرواش، از بدنه هواپیما الهام گرفته است. آن‌ها اعلام کرده‌اند حباب شفاف قسمت سقف خودرو نیز شبیه بخش‌های بالایی یک بالگرد از آب درآمده است. فاصله بین محوری این خودرو نیز حدود ۳.۱ متر می‌رسد.
خودروی مفهومی ۱۹-۱۹ سیتروئن  + ( تصاویر )
از طرفی نمی‌توانید به رینگ و لاستیک‌های ۳۰ اینچی نگاه نکنید. از دیگر ویژگی‌های بیرونی خودرو نیز می‌توان به پنجره‌های عقب با انحنای ویژه، درب موتور شفاف، چراغ‌های LED، سامانه شناساگر دیداری نصب شده روی سقف اشاره کرد.
خودروی مفهومی ۱۹-۱۹ سیتروئن  + ( تصاویر )
اگرچه در این مدل تمرکزی بر رانندگی پویا و دینامیک دیده نمی‌شود، اما همه چیز برای راحتی فوق‌العاده در یک سفر طولانی مهیاست.
خودروی مفهومی ۱۹-۱۹ سیتروئن  + ( تصاویر )
سیتروئن در توصیف‌های گوناگونش، ۱۹-۱۹ را یک "اتاق نشیمن روی چرخ" عنوان کرده است. با وجود فضای محدود، صندلی‌های راحت و بزرگی در این خودرو به کار رفته که آنقدر‌ها هم با آنچه در خانه مردم پیدا می‌شود، متفاوت نیست. سرنشین جلو از صندلی راحت، کشیده و بزرگی بهره می‌برند و صندلی‌های عقب نیز مانند یک مبل راحتی هستند. صندلی راننده نیز یک تجربه فوق‌العاده بصری و مطابق با نیاز‌های راننده به شمار می‌آید.

خودروی مفهومی ۱۹-۱۹ سیتروئن  + ( تصاویر )
این مدل هیچ سیستم کنترل کننده‌ای ندارد و به یک ناظر انسانی برای فشار پدال یا چرخش فرمان کشویی‌اش نیازمند است. هوش مصنوعی پیشرفته این خودرو می‌تواند در سطح فردی با سرنشینان ارتباط برقرار کرده و به مسافران بیرونی خودرو پیام فرستاده یا از طریق نمایش پیام روی پروفایل خارجی درهایش به مسافران خوش آمد گوید.

خودروی مفهومی ۱۹-۱۹ سیتروئن  + ( تصاویر )
سیتروئن اعلام کرده این خودروی ۲ موتوره و تمام‌الکتریکی‌اش، با گشتاور ۸۰۰ نیوتن‌متر حدود ۴۵۶ اسب‌بخار قدرت دارد.

این میزان از قدرت، در کمتر از ۵ ثانیه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتری را برای خودرو رقم می‌زند. خودرو با بیشینه سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و با هر بار شارژ مسافتی حدود ۸۰۰ کیلومتر را می‌پیماید.
خودروی مفهومی ۱۹-۱۹ سیتروئن  + ( تصاویر )
با استفاده از دستگاه‌های شارژ سریع، میزان انرژی مورد نیاز خودرو برای طی مسافت ۶۰۰ کیلومتر در ۲۰ دقیقه تامین خواهد شد.

خودروی مفهومی ۱۹-۱۹ سیتروئن  + ( تصاویر )
مفهومی ۱۹- ۱۹ بخشی از برنامه‌های سیتروئن برای گرامیداشت صدمین سال فعالیت این خودروساز فرانسوی محسوب می‌شود. این خودرو در ۱۶ می‌در نمایشگاه خودرویی "ویواتک" به نمایش درمی‌آید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر