کد خبر: 955384
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۷
مسابقات جهانی تکواندو با کارشکنی انگلیسی‌ها شروع شد
مسابقات تکواندوی قهرمانی جهان در حالی روز گذشته در شهر منچستر آغاز شد که انگلیس میزبان در اقدامی برنامه‌ریزی شده و غیرورزشی از صدور به‌موقع ویزا برای اعضای تیم ملی کشورمان خودداری کرد تا این‌بار دشمنی خود با کشورمان را از طریق ورزش به همه ثابت کند. تکواندوی ایران یکی از وزنه‌های تکواندوی جهان محسوب می‌شود و تأخیر در صدور ویزا برنامه‌ریزی کادر فنی و هوگوپوشان را دچار مشکل کرده است. تا زمان درج این خبر، میرهاشم حسینی مسابقات را از دست داده است.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: 
تلاش‌های ادامه‌دار
درخشش در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ یکی از اصلی‌ترین برنامه تیم‌های ملی بزرگسالان تکواندو بود. برگزاری اردو‌های منظم و آمادگی ملی‌پوشان قبل از رقابت‌ها نوید روز‌های خوبی را به تکواندوی ایران می‌داد. طبق برنامه قرار بود همه کاروان تکواندو چند روز زودتر به منچستر سفر کنند تا با برگزاری چند جلسه تمرینی با قدرت به جنگ رقبا بروند، اما سنگ‌اندازی‌های مسئولان سفارت انگلیس در ترکیه برنامه‌ها را تغییر داد. اعضای تیم با فاصله چند روز از هم و با تأخیر فراوان به محل برگزاری رقابت‌ها رسیدند. میرهاشم حسینی و عرفان ناظمی مردانی هستند که روز گذشته همچنان منتظر صدور روادید خود بودند. آرمین هادی‌پور نیز بامداد دیروز همراه با پولادگر رئیس فدراسیون راهی انگلیس شد. سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی و آرش فرهادیان مدیر تیم‌های ملی هم روز گذشته ویزای خود را دریافت کردند. این در حالی است که هادی‌پور و میرهاشم حسینی باید امروز روی شیاپ چانگ بروند. عدم تمرکز، دیر رسیدن به مسابقات و تضعیف روحیه تکواندوکاران عواقب کارشکنی است که انگلیسی‌ها مسبب آن هستند. دیروز در اولین روز رقابت‌ها محمدحسن افکن در وزن -۵۸، مهلا مؤمن‌زاده در -۴۶ و اکرم خدابنده در -۷۳ روی شیاپ چانگ رفتند. آرمین هادی‌پور و میرهاشم حسینی دو نماینده امروزمان هستند. فردا هم ناهید کیانی، پریسا جوادی و امیرمحمد بخشی به جنگ رقبا می‌روند.

مدعیان دروغگو
کارشکنی در صدور ویزا در کشوری اتفاق افتاده که مدعی حقوق بشر و جدایی سیاست از ورزش است. در منشور المپیک صراحتاً عنوان شده که همه ورزشکاران باید بدون دغدغه و تبعیض ویزای کشور‌های میزبان مسابقات ورزشی را دریافت کنند. زیر پا گذاشتن منشور المپیک از سوی مدعیان دروغگو موجب شد تا کمیته ملی المپیک کشورمان روز گذشته نامه اعتراضی به IOC ارسال کند و خواهان توضیح آن‌ها شود. کمیته ملی المپیک برای حل مشکلات با کمیته ملی المپیک انگلیس نیز مکاتباتی داشته است. حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس هم ابراز امیدواری کرد مقامات انگلیس ویزای همه تکواندوکاران کشورمان را صادر کنند.

جنگ برای موفقیت
فریبرز عسگری که به دلیل مشکلات پیش آمده برای شاگردانش دیر به منچستر سفر کرد به مردم قول داد تا همه ملی‌پوشان در مسابقات جهانی با تمام قوا به میدان بروند. سرمربی تیم ملی تکواندو در گفت‌وگو با مهر، کارشکنی‌های صورت گرفته از سوی میزبان را نکته منفی این رقابت‌ها خواند: «صادر نشدن روادید برخی از اعضای تیم مشکل بزرگی بود که در روحیه اعضای تیم تأثیر منفی گذاشت. تک‌تک اعضای تیم ملی ماه‌هاست که با پشت سر گذاشتن تمرینات سخت و فشرده خود را آماده می‌کنند و حق‌شان نبود که این‌چنین به مسابقات اعزام شوند. با این حال ما با اتحاد همیشگی برای کسب افتخاری که برای آن زحمت کشیده‌ایم، تلاش می‌کنیم. رقابت‌ها جهانی است و همه با آمادگی بالا آمده‌اند. ما نیز همانند گذشته یکی از مدعیان سرسخت در همه اوزان هستیم. بچه‌ها هم‌قسم شده‌اند با تمام وجود برای پیروزی مقابل رقبای خود هرچه در توان دارند به کار گیرند. شبانه‌روز شاهد سختی کشیدن، وزن کم کردن و دیگر مسائل بودم، حالا وقت نتیجه گرفتن است. به همه مردم ایران قول می‌دهیم با همه وجود بجنگیم.»

شیطنت‌های تمام نشدنی
مدیر تیم‌های ملی تکواندو رفتار میزبان رقابت‌های جهانی را شیطنت‌آمیز خواند. آرش فرهادیان که در این روز‌ها همراه با سایر مسئولان فدراسیون پیگیر گرفتن ویزای تکواندوکاران است، در گفت وگو با «جوان» به تأثیرات منفی کارشکنی انگلیسی‌ها اشاره و عنوان کرد: «همه مراحل گرفتن ویزا را به موقع و کامل انجام دادیم و جالب‌تر اینکه بسحاق، مربی تیم ملی یک هفته دیرتر از سایرین اقدام کرد، اما ویزایش به‌موقع و بدون مشکل صادر شد. واقعاً چه بهانه‌ای برای این شیطنت می‌توانند بیاورند. ورزشکاران ما بار‌ها به انگلیس سفر کرده‌اند و حتی برخی از آن‌ها تنها دو ماه از اتمام ویزای انگلیس‌شان گذشته، اما باز هم دچار مشکل شدند. از طرق مختلف فدراسیون، کمیته ملی المپیک، IOC و وزارت خارجه پیگیر ماجرا هستیم. به هر حال همه می‌دانند ورزشکاری که ویزایش دیر صادر می‌شود و روز مسابقه می‌رسد تا چه اندازه راندمانش پایین می‌آید. انگلیسی‌ها باید بابت این رفتار خجالت‌زده باشند. این رفتار‌ها ما را یاد دفاع مقدس می‌اندازد، زمانی که همه دنیا علیه ما بودند، اما جوانان کشورمان مردانه جنگیدند. از مدعیان دموکراسی و حقوق بشر باید منتظر رفتار‌های بدتر هم باشیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار