کد خبر: 955273
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸
معاون استاندار اردبیل:
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: روابط تجاری دو کشور ایران و روسیه تقویت می‌شود و استان اردبیل با استان ولواگراد روسیه وارد روابط تجاری قوی می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، ارژنگ عزیزی در نشست بخش خصوصی روسیه با مسئولان استانداری اردبیل اظهار داشت: بخش خصوصی استانهای اردبیل و  ولواگراد روسیه ارتباط متقابل خوبی با هم دارند و ضرورت دارد موانع و مشکلات توسعه تبادلات تجاری و اقتصادی دو کشور در اسرع وقت برطرف‌سازی گردد.

وی با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال حاکم بر روابط دو کشور ایران و روسیه  فرصتی مناسب برای تجار و سرمایه‌گذاران دو کشور است، افزود: می‌بایست بخش خصوصی از این شرایط به نحو احسن استفاده کنند که لازمه این مهم معرفی ظرفیتها و شناساندن پتانسیل‌های دو کشور به طرفین است.

عزیزی تصریح کرد: متاسفانه آنگونه که شایسته است تجار و فعالان اقتصادی دو طرف از ظرفیتها و توانمندیهای همدیگر آشنایی کافی ندارند و لازم است در این خصوص برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه در نشست گذشته  مسئولان دو کشور، جایگزینی واحد پولی روبل به جای دلار در مناسبات اقتصادی دوجانبه مورد توافق و تصویب قرار گرفته بود بیان کرد: این اقدام مهم تا کنون اجرایی نشده و در این رابطه همین موضوع یکی از موانع گسترش تجارت خارجی کشورمان است.

وی با ابراز علاقه‌مندی از تداوم روابط اردبیل با استان ولواگراد روسیه گفت: برای گسترش روابط اقتصادی استان اردبیل با روسیه و استان ولواگراد علاقه مند هستیم و حضور امروز من در این نشست تاکید بر این موضوع و اعلام آمادگی برای هماهنگیها و رفع موانع آن است.

به گفته سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل سالانه 600 تا 700 هزار تن گندم در استان استحصال می‌شود که برابر با 2/5 برابر نیاز مصرفی استان است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر