کد خبر: 955272
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
روز چهارشنبه (۹۸/۲/۱۸) در صفحه اجتماعی گزارشی با عنوان "وکالت کیلیویی چند؟ " منتشر شد. گزارشی که در فضای مجازی واکنش‌هایی را به دنبال داشت.
سرویس حقوق جوان آنلاین: روز چهارشنبه (۹۸/۲/۱۸) روزنامه جوان در صفحه اجتماعی گزارشی با عنوان «وکالت کیلویی چند؟!» نوشت؛ گزارشی که به بهانه اظهارات سخنگوی دستگاه قضا نوشته شد. اسماعیلی در آخرین نشست خبری خود از دریافت حق‌الوکاله‌ها گلایه و این موضوع را به شفافیت مالی ختم کرد و گفت: «حق‌الوکاله‌ها هم از طریق دستگاه کارتخوان دریافت شود تا مبادلات مالی آن‌ها شفاف باشد و در مظان اتهام قرار نگیرند.» روزنامه جوان هم بعد از اشاره به برخی دریافت‌های میلیاردی پرونده‌هایی، چون بابک زنجانی به آمار‌های سال ۹۴ استناد کرد و با تخمین مبالغ درآمدی از دریافت‌های نجومی برخی وکلا نوشت که به یک میلیارد در سال می‌رسد؛ مبلغی که حتی یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه هم آن را مورد تأیید قرار داد و گفت: به بیش از این هم خواهد رسید. اما این گزارش واکنش‌های جالبی را از سوی وکلا به دنبال داشت که در ادامه می‌خوانید.  


واكنش های فضای مجازی

عیسی امینی رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز دو روز بعد از انتشار این مطلب تیتر «وکالت کیلویی چند؟» را مورد انتقاد قرار داد و به این بهانه فرصتی فراهم شد تا ناگفته‌های خود را در مقابل هجمه به انحصارطلبی کانون وکلا بیان کند. وی به موارد متعدد، چون تبصره ماده۴۸، بند چ. ماده ۸۸ برنامه ششم توسعه و خلق مؤسسات غیرمجاز حقوقی اشاره و در ادامه پیگیری طرح جامع وکالت از سوی نمایندگان را شکستن کمر وکالت تلقی‌کرد. امینی در صفحه اینستاگرامی خود این مطلب و سایر مطالب انتقادی از سوی رسانه‌ها را نقض آشکار بی‌طرفی می‌داند و می‌نویسد: «سخن من با همکاران عزیز و فارغ‌التحصیلانی که به امید آزمون و به دست آوردن شغل شریف در انتظار ورود هستند این است که راه برون رفت ما داشتن امید، اتحاد و رفع شبهه افکنی با در دست گرفتن قلم است.»

واکنش‌های فضای مجازی به یگ گزارش حقوقی جوان

سیدمهدی حجتی وکیل دادگستری، دیگر فردی بود که نقد وی به مطلب منتشر شده در روزنامه جوان را در کانال‌های خبری خوانده بود. وی از اظهارات سخنگوی دستگاه قضایی به شدت انتقاد کرده و می‌نویسد: «چرا ایشان درباره فعالیت مؤسسات حقوقی دلال و کارچاق‌کنی که گردش مالی تعدادی از آن‌ها در سال هزاران میلیارد تومان و توأم با استفاده از رانت و روابط ناسالم است مطلبی نمی‌فرمایند یا در مورد هزینه‌های کمرشکن دادرسی که در یک فرآیند حقوقی تا ۱۷/۵ درصد از ارزش خواسته را در بر می‌گیرد و مصداق بارز اجحاف به مردم و محدودیت دسترسی ایشان به دستگاه قضایی است مطلبی عنوان نمی‌کنند و همه دغدغه‌ها امروز پیرامون رقم حق الوکاله‌ای می‌چرخد که سال‌هاست تعرفه آن تغییر نکرده و ارقام آن به ارقامی مضحک تبدیل شده است...»

واکنش‌های فضای مجازی به یگ گزارش حقوقی جوان

رسول سعادت‌نیا وکیل پایه یک دادگستری در یکی از کانال‌های حقوقی در واکنش به مطلب حقوقی «جوان» نوشت: «وکالت، تجارت نیست، دادورزی و دادجویی است. وکلای دادگستری هماره در برافراشتن پرچم دادگری، یار و یاور و بال فرشته عدالت بوده و هستند.»

واکنش‌های فضای مجازی به یگ گزارش حقوقی جوان

یکی دیگر از کانال‌های حقوقی می‌نویسد: «خیلی از وکلا به ویژه وکلای جوان، به لحاظ نبود پرونده یا نداشتن مراجعه کننده؛ پروانه وکالت خود را تودیع کرده‌اند. ممکن است در هر شغلی و از جمله شغل وکالت، مواردی از دستمزد‌های نامتعارف وجود داشته باشد ولی تعمیم آن به تمام وکلا و در نهایت توهین به قاطبه وکلا ظلمی نابخشودنی است.»

واکنش‌های فضای مجازی به یگ گزارش حقوقی جوان

یکی از پایگاه‌های خبری در فضای مجازی با انتشار عکس گزارش روزنامه جوان، دریافت یک میلیارد و ۵۰۰ تومانی برخی وکلا را ادعا تلقی کرد و نوشت در ماه‌های پایانی عمر مجلس دهم فعالیت‌های جریانی که تاکنون از طریق این مجلس به نتیجه مطلوب خود نرسیده ابعاد تازه پیدا کرده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۶
0
0
شما اگر از عدالت داشتید میرفتید به دلالهایی گیر میدادید که پشت اقتصاد رو شکستن و بر خلاف قانون راجع به دلالان حتی کارت دلالی هم ندارن و بدون چک و چونه رنج و زحمت کشاورز بدبخت رو میخرن و با دوبرابر قیمت میفروشن، شما اگه عادل بودید میرفتید به او کارخانه های که با تئوری کلاسیک کارگرها رو استثمار کرده و به یک جوان مهندس برق ماهی یک و پونصد میده و دستگاه ساخته شده رو 20 میلیارد میفروشه گیر میدادید، شما اگه عادل بودید میرفتید به اون آقایی که کارخانه قایق سازی داره و در برنامه حرف آخر میگفت در سال 90 بار میرم آمریکا و اروپا و اینکه کارگرها واسه بدبختی خلق شدن گیر میداد، اگه دین ندارید و مسلمان نیستید حداقل انسان و آزاده باشد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار