کد خبر: 955235
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۵
رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان اصفهان:
رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان اصفهان گفت: فعالیت ورزشی منظم از روش‌های درمانی غیرتهاجمی محسوب می‌شود، نقش ورزش در جوامع امروزی فراتر از پیشگیری است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی هیات بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان اصفهان؛ محمدعلی طبیبی با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش در بیماران اظهار کرد: نقش ورزش در جوامع امروزي فراتر از پيشگيري است و در برخي بيماري ها نقش موثري در درمان محسوب مي شود. امروز در جامعه جای خالی توجه به كاربرد ورزش در اين حوزه احساس می شود، جامعه باید به درک این مهم برسد که ورزش تنها در سطوح قهرمانی نیست و از آن به عنوان روشي در درمان نيز مي توان بهره برد.

 رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان اصفهان گفت :درمان هاي غير تهاجمي در دنيا بسيار موردتوجه هستند چراكه كم هزينه ترند و عوارض جانبي ندارند. فعاليت ورزشي منظم از روش هاي درماني غيرتهاجمي محسوب مي شود كه از استقبال خوبي در جوامع توسعه يافته برخوردار بوده است. فعاليت ورزشي نه تنها تاثيرات جسمي بلكه بر روح و روان بيمار نيز اثر گذار است.

وی توجه به آموزش و فرهنگ سازی را بسیار ارزشمند دانست و افزود: آگاهی سازی جامعه نسبت به فواید ورزش گام بزرگی در توسعه سلامتی محسوب می شود، این مهم در بین بیماران و درمانگران اعم از پزشكان و پرستاران اهمیت مضاعف دارد و همتی دوچندان را طلب مي کند.

طبیبی با اشاره به برنامه این هیات در سال آتی اظهار کرد: تلاش می کنیم تا جامعه های مختلفی که با بیماران خاص و پیوند اعضا در ارتباط هستند را با آموزش هاي لازم و اطلاع رساني توسط اين هیات بهره مند شود.

این متخصص فیزیولوژی ورزشی با اشاره به برگزاری سمینار تخصصی ورزش در بیماران کلیوی و دیالیزی گفت: این سمینار که هفته گذشته با حضور استاد تمام دانشگاه تهران عباسعلی گائینی از اساتید برجسته علوم ورزشي برپا شد با استقبال پزشكان و پرستاران دياليز همراه بود و کمک شایانی در راستای افزایش دانش مربیان و بیماران خاص برداشت.

رئیس هیات بیماران خاص و پیوند اعضای شهرستان اصفهان درپایان پیرامون اهمیت ورزش در بیماران خاص اذعان داشت: با قاطعيت مي توان گفت كه همه بيماران خاص امكان فعاليت ورزشي دارند كه البته فعاليت در اين بيماران ملاحظاتي را به همراه دارد و مي بايست تحت نظر متخصصين و مربيان ويژه، به ورزش بپردازند. نمي شود منكر اثرات سودمند روحي، رواني و جسماني فعاليت ورزشي شد و از دغدغه هاي مهم ما در سال آتي ايجاد علاقه و فضايي قابل اعتماد براي اين عزيزان مي باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر