کد خبر: 955230
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
عضو هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی عشایر کشور
عضو هیأت مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه نوآوری در صندوق و تنوع خدمات یک اصل پسندیده است، گفت:، اما این امر نباید به رسالت اصلی صندوق و روند رشد و توسعه آن آسیب وارد سازد.

 اسدالله رازانی در جلسه بررسی مشکلات کارگزاری‌های شهرستان تبریز اظهار داشت: در دنیای امروز توسعه انسانی، اجتماعی و اقتصادی شاخصه‌های مختلفی دارد که بیمه و تامین اجتماعی یکی از مهم‌ترین این شاخصه‌هاست.

وی ارزش و جایگاه بیمه در ایران را مجهول و ناشناخته دانست و افزود: بدلیل مجموعه شرایط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی، هنوز در جامعه ما موضوع بیمه‌ها به عنوان تامین‌کننده آینده شهروندان، نهادینه نشده است.

رازانی، راه‌اندازی صندوق بیمه اجتماعی در سال 84 را کاری اساسی و حتی در تراز و اندازه شاخص‌های توسعه‌یافتگی برشمرد و اظهار داشت: در اسلام، بر موضوع خدمت به خلق تاکید زیادی شده است و بی‌شک، ذی‌حق‌ترین قشر برای دریافت خدمت و مساعدت، قشر روستایی است.

وی با بیان اینکه کمک به جمعیت مولد روستاییان می‌تواند بسیار ارزشمند و کارساز باشد، گفت: تلاش می‌کنم؛ تجارب 30 ساله مدیریتی بویژه تجارب خود در برنامه‌ریزی و جذب نمایندگی در بیمه رازی را بکار بگیرم تا این صندوق نوپا بیش از پیش توسعه پیدا کند.

عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در مقایسه با صندوق‌های اجتماعی دیگر یک نهاد تازه تاسیس محسوب می‌شود، افزود: از این جهت، صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، خلاءهایی در قوانین و آیین نامه‌ها بویژه قوانین پشتیبان دارد که البته این امر نیز معایب و محاسن خاص خودش را دارد.

وی، به اجباری نبودن بیمه در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان اشاره کرد و گفت: سنخ خدمات این صندوق، اندکی با تامین اجتماعی متفاوت است و خدمات تعریف شده در آن به بیمه‌های بازرگانی همچون بیمه عمر، بیشتر شبیه است.

وی در ادامه سخنانش با بیان اینکه کشور ما در آینده با چند ابربحران مواجه خواهد شد که بحران صندوق‌های بازنشستگی یکی از آنهاست، خاطرنشان کرد: با اندک بی‌دقتی در مدیریت هزینه‌ها، مطمئنا صندوق بیمه اجتماعی روستاییان نیز به مشکل صندوق‌های دیگر دچار خواهد شد.

رازانی اضافه کرد: هر چند میزان مستمری پرداختی در صندوق بیمه روستاییان، رقم بالایی نیست اما همین رقم در زندگی خانوار روستایی نقش مهمی ایفا کرده و بخشی از هزینه‌های معیشتی جامعه روستایی را تامین می‌کند.

وی  بر ضرورت تقویت کارگزاران تاکید کرد و گفت: اگر این مهم محقق نشود با 300 کارمند، پوشش و مدیریت امور بیمه ای 4 میلیون نفر ممکن نخواهد بود.

در ابتدای این جلسه، کارگزاران صندوق در شهرستان تبریز با بیان یکسری از مشکلات، خواستار تشکیل کمیسیون‌های پزشکی مستقل صندوق در مراکز استان‌ها، صدور کارت عضویت برای بیمه شدگان، ایجاد امکان انتقال سوابق بیمه‌ای با صندوق‌های دیگر، بکارگیری شیوه‌های تبلیغی جدید جهت ترغیب مشمولان برای عضویت در صندوق، بازنگری در سطوح درآمدی فعلی و اعطای تسهیلات خرید و تجهیز دفتر برای کارگزاران شدند.

شایان ذکر است، اعطای احکام مستمری بازماندگان یکی از بیمه شده‌های روستای آناخاتون و گفت وگو با پرسنل اداری صندوق در استان و اخذ گزارش و آشنایی با گردش کار از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه عضوهیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به استان آذربایجان‌شرقی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر