کد خبر: 955226
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
مدیر صندوق بیمه اجتماعی عشایر آذربایجان‌شرقی
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی گفت: بخش اعظم جمعیت مناطق روستایی و عشایری استان تاکنون تحت پوشش صندوق قرار گرفته و به نوعی دامنه نفوذ صندوق در این مناطق به مرحله اشباع رسیده است.

 محمد نظری  در جلسه‌ای که با حضور عضو هیات مدیره صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با کارگزاران شهرستان تبریز برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان در کنار فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی طیفی از بحث‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری می‌طلبد که بایستی نیم نگاه اساسی هم به امنیت اجتماعی بیمه‌شدگان داشته باشد.

وی در بخشی از سخنانش با تشریح وضعیت آذربایجان‌شرقی از لحاظ جمعیتی گفت: 72 درصد جمعیت استان در 62 ساکن هستند که 49 شهر زیر 20 هزار نفر جمعیت دارند.

وی افزود: همچنین براساس سرشماری نفوس و مسکن سال 95، یک میلیون و 100 هزار نفر معادل 28 درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی را جمعیت روستایی تشکیل می‌دهد که در 2710 روستای دارای سکنه، سکونت دارند.

نظری، جمعیت عشایری استان در فصل قشلاق را نیز 43 هزار و 857 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: عشایر آذربایجان‌شرقی اغلب در منطقه ارسباران و شهرستان‌های سراب و میانه ساکن دارند و با داشتن 22 درصد جمعیت دامی، 20 درصد پروتئین استان را تولید می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با اشاره به اینکه تمام جمعیت روستایی و عشایری و ساکنان شهرهای زیر 20 هزار نفر می‌توانند مستقیما به عضویت صندوق درآیند، اظهار داشت: براساس سهیمه تخصیصی، 284 هزار نفر از جمعیت مشمول 18 تا 50 ساله آذربایجان‌شرقی باید تحت پوشش صندوق قرار گیرند که از این میزان تاکنون، 187 هزار و 500 نفر معادل 65 درصد سهمیه ابلاغی محقق شده است.

وی با بیان اینکه 10 درصد بیمه‌شدگان صندوق در استان را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت: میانگین بیمه‌شدگان صندوق در تمام شهرستان‌های استان بالای 39 درصد (میانگین کشوری) است و شهرستان‌های هریس با 94 و خداآفرین با 41 درصد به ترتیب بیشترین و کمترین پوشش را به خود اختصاص داده‌اند.

وی در ادامه سخنانش افزود: از 97 کارگزاری فعال در استان، 53 کارگزاری متعلق به بخش خصوصی است که این میزان قبل از بازنگری آیین نامه صندوق و ساماندهی کارگزاری‌ها، تنها 4 مورد بود.

نظری، با اشاره به افزایش 15 هزار و 749 نفری اعضای صندوق طی سال گذشته در استان، خاطرنشان کرد: در همین مدت حدود 100 هزار مورد تمدید بیمه و بیش از 52 میلیارد تومان وصولی داشتیم که 11.5 درصد وصولی کل کشور را شامل می‌شد.

وی، کل پرداختی صندوق در استان طی سال 97 را  66 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مجموع مستمری‌بگیران صندوق در استان 16 هزار و 278 نفر، معادل 16 درصد مستمری‌بگیران صندوق در کشور است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان‌شرقی، همچنین سهمیه تکلیفی در بخش جذب برای استان در سالجاری را حداقل 24 هزار و حداکثر 41 هزار و 600 نفر و در بخش تمدید حداقل 121 هزار و حداکثر 137 هزار نفر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش اعظم جمعیت مناطق روستایی و عشایری استان تاکنون تحت پوشش صندوق قرار گرفته‌اند، بنابراین در جذب جدید بایستی بیشتر شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت مدنظر قرار گیرد.

نظری تصریح کرد: افراد فاقد بیمه اجتماعی در سطح روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان براساس کدملی و کدپستی شناسایی شده‌اند و کارگزاری‌ها بایستی تمام اهتمام خود را برای جذب و عضویت افراد مذکور بکار گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر