کد خبر: 955213
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۷
امروز آغاز رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان – منچستر
بیست و چهارمین دوره رقابت‌های تکواندوی قهرمانی جهان در حالی امروز به میزبانی منچستر آغاز می‌شود که انگلیسی‌ها با عدم صدور به‌موقع ویزا برای تکواندوکاران ایران عملاً باعث برهم خوردن تمرکز ملی‌پوشان کشورمان شدند.
فريدون حسن
سرویس ورزشی جوان آنلاین: ملی‌پوشان کشورمان به‌عنوان مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات طی هفته‌های گذشته اردو‌های منظم و خوبی را پشت سر گذاشتند و بسیار امیدوارند که بتوانند در این مسابقات هم خوش بدرخشند و قهرمانی دوره قبل را تکرار کنند. مسابقات از صبح امروز آغاز می‌شود و این در حالی است که تا بعدازظهر دیروز ویزای چهار تکواندوکار کشورمان صادر نشده بود. آرمین هادی‌پور، میرهاشم حسینی، عرفان ناظمی و سجاد مردانی ملی‌پوشانی هستند که به همراه محمد بسحاق مربی تیم ملی، آرش فرهادیان مدیر تیم‌های ملی، سیدمحمد پولادگر رئیس فدراسیون و همچنین نماینده وزارت ورزش نتوانسته بودند تا دیروز ویزای خود را دریافت کنند.
نکته جالب توجه اینکه دو تکواندوکار از بین این چهار ورزشکار باید امروز وزن‌کشی کنند و فردا روی شیاپ‌چانگ بروند. اقدام انگلیسی‌ها و تأخیر در صدور ویزای تکواندوکاران ایران به نظر می‌رسد که هدفمند و از روی عمد بوده، چراکه سه نفر از چهار تکواندوکاری که ویزای‌شان دیر صادر شد، رنکینگ‌شان پایین‌تر از ۱۰ است و قطعاً شانس بسیار خوبی برای تصاحب مدال و رفتن روی سکو دارند. جالب‌تر اینکه تمامی تلاش‌ها برای حل سریع و به‌موقع این مسئله ناکام و حتی نامه‌نگاری‌های وزارت امور خارجه و کمیته ملی المپیک نیز بی‌پاسخ ماند که تمام این‌ها نشان از عمدی بودن اقدام انگلیسی‌ها در عدم صدور ویزا برای ملی‌پوشان کشورمان دارد. به هر حال تیم ملی تکواندوی کشورمان به‌رغم این کارشکنی‌ها و اذیت و آزار‌ها با ترکیبی از چهره‌های جوان و باتجربه کار خود را در مسابقات قهرمانی جهان آغاز می‌کند. مسابقاتی که با حضور ۹۷۵ تکواندوکار از ۱۵۰ کشور برگزار می‌شود و هوگوپوشان ایران فقط به قهرمانی در آن می‌اندیشند. البته باید به این نکته توجه داشت که تغییر سیستم امتیازدهی در مسابقات منچستر می‌تواند بزرگ‌ترین چالش پیش‌روی شاگردان عسکری باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار