کد خبر: 955203
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۵
طعمه قرار دادن همسر یا دربست‌گرفتن خودرو برای خارج شدن از شهر دو شیوه‌ای بود که زوج جوان با توسل به آن اقدام به زورگیری از رانندگان می‌کردند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، بسیاری از اعمال مجرمانه ریشه در معضلات اقتصادی دارد که افراد به جای تلاش برای پیدا کردن شغل مناسب به سرقت اموال دیگران متوسل می‌شوند از همین رو، توجه به پیوست‌هایی که منجر به بروز اعمال مجرمانه می‌شوند، می‌تواند به کاهش جرائم منجر شود. در پرونده‌ای که به تازگی در پلیس آگاهی تهران رمزگشایی شده است، زوج جوانی به اتهام زورگیری از مسافران بازداشت شده‌اند. شکایت از مصطفی و مریم ۱۸‌اردیبهشت‌ماه امسال در کلانتری‌۱۷۵ باقرشهر مطرح و پرونده به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران فرستاده شد. شاکی ماجرا را این طور توضیح داد: ساعت ۲۲ شامگاه سه‌شنبه ۱۷‌اردیبهشت‌ماه زن جوانی را به عنوان مسافر سوار کردم. هنوز مسافت زیادی طی نکرده بودم که یک موتورسوار برای پرسیدن آدرس من را مجبور به توقف کرد. وقتی توقف کردم ناگهان چاقو کشید و زیر گلویم گذاشت. بعد با کمک زن مسافر من را به صندلی شاگرد منتقل کرد و سپس خودش پشت فرمان نشست. آنجا بود که فهمیدم آن‌ها همدست هستند. زن و مرد سارق من را به بیابان‌های کهریزک منتقل کرده و ۵۰۰ هزار تومان پول نقد، کارت بانکی و گوشی تلفن همراهم را سرقت کردند. آن‌ها وقتی خواستند خودروی من را سرقت کنند، مقاومت کردم که مرد سارق با چاقو ضربه‌ای به پایم زد که به شدت مجروح شدم. دو متهم سرانجام با سرقت خودرو گریختند.
بعد از طرح شکایت تحقیقات برای بازداشت زن و مرد سارق در جریان بود که شکایت‌های مشابهی به پلیس گزارش شد. یکی از شاکیان راننده یک خودروی پرشیا بود که گفت: کنار خیابان زنی جوان را به عنوان مسافر سوار کردم. مسافت زیادی را طی نکرده بودم که متوجه شدم یک خودروی پراید در تعقیب من است. متوجه شدم که راننده پراید باید همدست زن مسافر باشد برای همین با سرعت زیاد تلاش کردم از دست او فرار کنم که موفق شدم. بعد زن جوان را حوالی شهر‌ری پیاده کرده و برای ثبت گزارش به اداره پلیس آمدم. در شاخه دیگری از بررسی‌ها کارآگاهان با بررسی مشخصاتی که شاکیان از دو سارق در اختیارشان گذاشته بودند به بانک اطلاعات مجرمان سابقه‌دار مراجعه کرده و موفق شدند مصطفی ۲۷ ساله را که از سارقان سابقه‌دار و فعالان خرید و فروش مواد مخدر بود شناسایی کنند. بعد از به دست آمدن این اطلاعات بود که مأموران پلیس ۱۹‌اردیبهشت‌ماه راهی خانه مصطفی شدند و مصطفی و همدستش مریم ۲۲‌ساله را بازداشت کردند. دو متهم در بازجویی‌ها به جرمشان اعتراف کردند. مریم گفت: مدتی قبل با مصطفی آشنا شدم و با هم ازدواج کردیم. بعد از ازدواج به پیشنهاد مصطفی شروع به سرقت و زورگیری از رانندگان خودرو‌های عبوری کردیم که بازداشت شدیم.
سرهنگ کارآگاه کرم یوسفوند، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان در پلیس آگاهی تهران بزرگ در جریان است. وی گفت: مالباختگانی که به این دو شیوه هدف سرقت قرار گرفته‌اند به پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در شهرری – خیابان آستانه مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار