کد خبر: 955138
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
در جلسه ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح با حضور رئیس کل بانک مرکزی اعلام شد: ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح در بانک سپه، گام به گام بخوبی در حال پیشرفت است.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این نشست که صبح امروز با حضور رییس کل و معاون نظارت بانک مرکزی، معاون طرح و برنامه ستاد کل نیرو‌های مسلح، معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، مدیر عامل بانک سپه، مدیران عامل واحد‌های ادغام شونده و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، آخرین وضعیت اقدامات انجام شده بر اساس زمان بندی‌های مدنظر مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالناصر همتی، ضمن تشکر از تلاش‌های ستادکل نیرو‌های مسلح، بانک سپه و واحد‌های ادغام شونده با تاکید بر اینکه پروژه ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح اقدامی ملی و مورد توافق سران سه قوه است تاکید کرد: این اقدام در تاریخ نظام بانکی کشور ماندگار خواهد بود.

همتی همچنین خواستار تسریع در برگزاری مجامع واحد‌های ادغام شونده شد و بر رعایت حقوق کلیه ذینفعان این واحد‌ها اعم از مشتریان، سهامداران و به ویژه کارکنان آن‌ها تاکید کرد.

حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی در این نشست با اشاره به وضعیت سهام غیر وابسته واگذار شده واحد‌های ادغام شونده گفت: خوشبختانه تاکنون اقدامات مفیدی در این خصوص انجام شده و این مرحله سهام به زودی نهایی خواهد شد.

معاون نظارت بانک مرکزی افزود: اقدامات مقدماتی در خصوص ارزش گذاری واحد‌های ادغام شونده انجام شده و مجامع آن‌ها پس از مشخص شدن میزان دارایی‌ها و بدهی‌های شان برگزار خواهد شد.

سردار صالح، معاون طرح و برنامه ستاد کل نیرو‌های مسلح نیز در این نشست با اشاره اهمیت و بزرگی این پروژه گفت: بانک‌های ادغام شونده در بانک سپه از ظرفیت‌های خوبی برخوردارند که می‌توانند در ارتقای کمی و کیفی بانک سپه تاثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم در خصوص واگذاری سهام باقی مانده واحد‌های ادغام شونده انجام شده و ستاد کل نیرو‌های مسلح با همراهی مدیران عامل و هیئت مدیره این بانک‌ها به سرعت واگذاری سهام مذکور را پیگیری می‌کند.
در ادامه معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز از حمایت و پشتیبانی آن وزارتخانه در انجام بموقع و با برنامه ادغام تاکید کرد.

مدیرعامل بانک سپه نیز در این جلسه تصریح کرد: تمهیدات لازم برای ساماندهی نیروی انسانی واحد‌های ادغام شونده توسط بانک سپه اندیشیده شده است. وی همچنین با اشاره به تعامل ستادکل نیرو‌های مسلح و واحد‌های ادغام شونده با بانک سپه گفت: نمایندگان بانک سپه در واحد‌های ادغام شونده مستقر شده و کلیه امور طبق برنامه از پیش تعیین شده در حال انجام است.

گفتنی است فرآیند ادغام بانک‌های وابسته به نیرو‌های مسلح (بانک‌های انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر) در بانک سپه بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) از اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و بر اساس برنامه‌ای جامع، هماهنگ و مؤثر در مسیر اصلاح نظام بانکی کشور و ساماندهی بازار پول در حال انجام است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیرضا نیکرو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
2
0
در تیر ۱۳۹۸ ما دیگر در ایران بانک های نظامی به غیر از سپه نداریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
0
2
تعدادی از این بانکها جزو فعالترین بانک ها از نظر طرح های خدمات رسانی و پرداخت تسهیلات هستند که با ادغام در بانک سپه تبدیل به یک بانک بزرگ دولتی می شوند که دیگر نیازی به مشتری مداری و خدمات ویژه احساس نخواهند کرد.
جلوی ضرر را از هر جا بگیری منفعته.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار