کد خبر: 955124
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷
گفت وگوی "جوان آنلاین" با سرمربی سابق تیم ملی فوتبال
این روز‌ها نام‌های بسیاری به عنوان گزینه سرمربی‌گری تیم ملی فوتبال ایران مطرح می‌‍شود. اما آنچه رسانه‌های بلژیکی آن را گزینه نهایی می‌دانند مارک ویلموتس است. مربی ۵۰ ساله‌ای که روزمه خوبی دارد و سابقه حضور روی نیمکت تیم ملی بلژیک و ساحل عاج را داشته است.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: جلال طالبی سرمربی سابق تیم ملی در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره ویلموتس، مربی احتمالی تیم ملی گفت: نام مارک ویلموتس را از طریق رسانه‌ها شنیدم. مربی ۵۰ ساله بلژیکی که مربی تیم ملی بلژیک و ساحل عاج بوده است. با شناختی که از فوتبال بلژیک دارم بی شک او هم ادامه دار راه کی روش است چرا که فلسفه فوتبالی بلژیک بر مبنای تاکتیک دفاعی است. البته به نظر من هیچ کس کی روش نمی‌شود چرا که کی روش در زمینه بازی تدافعی استاد بود و هیچ کس نمی‌تواند به او برسد من سبک بازی کی روش را تائید نمی‌کنم، اما معتقدم که اگر این مربی هم هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد که سبک بازی مان تغییر نخواهد کرد.
طالبی: با ویلموتس مثل کی روش قرار نبندیدوی در ادامه افزود: باید دید فدراسیون چه انتظاری از این مربی دارد آیا این انتخاب اگاهانه است با باری به هر جهت است. به هر حال انتظار ما پس از حضور کی روش بالا رفته است. دیگر حضور در جام جهانی برای ما ملاک نیست چرا که ما با کی روش این دستاورد‌ها را کسب کردیم و چند سال رتبه نخست آسیا را در دست داشتیم. همان گفتم باید دید فدراسیون چه انتظاری از مربی خواهد داشت.
سرمربی سابق تیم ملی درباره رقم قرارداد مربی بلژیکی هم اظهار داشت: شنیدم برای یک سال رقم یک و نیم میلیون دلار صحبت شده است رقمی که برای ایران زیاد است و برای آن‌ها در حد معمول. چرا که پول ما در حال حاضر ارزش زیادی ندارد وگرنه مربیان تراز اول دنیا معمولا به آسیا نمی‌آیند و کشور‌های آفریقایی را بیشتر از آسیا ترجیح می‌دهند برای همین وقتی یک مربی حاضر می‌شود به یک کشور آسیایی مثل ایران بیاید نباید خیلی به رقم قرارداد توجه خاصی داشت.
طالبی با اشاره به اینکه برای انتخاب مربی نباید عجله کرد خاطر نشان کرد: ما تا مسابقات مقدماتی جام جهانی ۵ ماه فرصت داریم و نباید عجله کنیم البته خیلی خوب است که مربی انتخاب شود، اما اگر توانایی جذب مربی بهتر را داریم باید حتما این کار را انجام دهیم. بعد از بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۰ قطر، بازی‌های جام ملت‌ها را پیش رو داریم و بی شک دو هدف اصلی هر مربی‌ای که پا به ایران بگذارد همین خواهد بود.
مربی تیم ملی در جام جهانی ۹۸ فرانسه در ادامه اظهار داشت: امیدوارم هر مربی‌ای که به ایران می‌آید خیلی زود با فرهنگ و زبان ما آشنا شود. چون معتقدم هر چه مربی با این دو مقوله آشنایی بیشتری داشته باشد می‌تواند به فوتبال این مرز و بوم کمک شایانی کند. فوتبال ما نیازمند غرور ملی است و همین باعث خوشحالی مردم کشورمان می‌شود. امیدوارم این مربی بلژیکی و دیگر مربیان اگر قرار است سکان هدایت تیم را بر عهده بگیرد در راستای حفظ و منافع ایران و یک چارچوب مشخص قرارداش تنظیم شوند تا مثل کی روش در برخی موارد خاسته‌ای نا معقول نداشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار