کد خبر: 955120
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱
پس از انتشار گزارشی مبنی بر محبوبیت نام «محمد» در آلمان اعضای حزب ضداسلامی آلترناتیو برای آلمان از قدرت‌گرفتن مسلمانان در آینده آلمان ابراز نگرانی کردند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: چندی پیش رسانه‌هایی مانند برایت‌بارت و دیلی میل گزارش دادند؛ در سال ۲۰۱۸، نام محمد، محبوب‌ترین نام انتخابی برای پسران نوزاد در برلین و چند ایالت دیگر آلمان بوده است. پس از انتشار این گزارش، اعضای حزب ضداسلامی آلترناتیو برای آلمان از قدرت‌گرفتن مسلمانان در آینده آلمان ابراز نگرانی کردند و سایت‌های خبری طرفدار راستگرایان نیز این مسئله را به عنوان تغییر جمعیت آلمان تعبیر کردند. این در حالی است که بررسی دقیق آمار‌ها نشان می‌دهد؛ راستگرایان افراطی در آلمان با بزرگنمایی این آمار می‌خواهند گروه‌های مخالف حضور مهاجران مسلمان در آلمان را برای حضور در انتخابات پارلمان اروپا ترغیب کنند.

اعضای حزب آلترناتیو برای آلمان پس از انتشار آمار مربوط به محبوبیت نام محمد در چند ایالت آلمان، در صفحه فیس‌بوک حزب نوشتند: «وقتی نام محمد در صدر اسم‌های مورد علاقه برلینی‌ها و چند ایالت دیگر قرار می‌گیرد، خطر اسلامیزه‌شدن جامعه آلمان وجود دارد. اگر اینطور پیش رویم، آلمان ظرف ۵۰ ساله آینده دیگر آلمان نیست، بلکه کشوری است که پیروان اسلام براساس قوانین شریعت، در آن زندگی می‌کنند.» علاوه بر حزب آلترناتیو برای آلمان، بسیاری از سایت‌های خبری و وبلاگ‌های طرفدار راستگرایان نیز پس از انتشار این آمار بر احتمال اسلامی‌شدن آلمان تاکید کردند. به طور مثال آن‌ها برای مخاطبان خود نوشتند که نام محمد در برلین بیش از نام‌های هانس یا اتو محبوبیت یافته است و این می‌تواند نشان‌دهنده تغییر جمعیت در آلمان باشد.

همان‌طور که اشاره شد، رسانه‌هایی مانند برایت‌بارت و دیلی‌میل برای اولین‌بار از افزایش محبوبیت نام محمد در برلین خبر دادند، اما پایه اصلی گزارش این نشریات و هزاران مطلب منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌ها، مربوط به سازمان "جامعه برای زبان آلمانی" در ویسبادن است. این سازمان همه ساله فهرستی از نام‌ها را به ترتیب محبوبیت‌شان اعلام می‌کند. براساس گزارش این سازمان، محبوب‌ترین نام‌ها در آلمان در سال گذشته، ماری و پل بوده است. همچنین در میان لیست ده نام محبوب آلمانی‌ها در سال ۲۰۱۸، سوفی، ماریا، اسکندر و ماکسیمیلیان نیز دیده می‌شود. این آمار بر اساس ارزیابی‌ها در ایالت‌های مختلف آلمان منتشر شده است. کمی پس از انتشار این آمار، شبکه تلویزیونی برلین-براندنبورگ نیز در فوریه سال ۲۰۱۹، آمار مربوط به اسامی محبوب در برلین را اعلام کرد. بر اساس گزارش این شبکه، در سال ۲۰۱۸، در میان اسامی نوزادان دختر، اغلب نام‌های ماری (۶۵۶ نفر)، سوفی (۵۴۱ نفر)، شارلوت (۴۶۷ نفر)، ماریا (۴۳۹ نفر) و امیلیا (۳۸۹ نفر) محبوبیت بیشتری داشته‌اند و در میان نام نوزادان پسر، نام اسکندر (۴۳۹ نفر) بیشتر انتخاب شده است.

همچنین بر اساس گزارش این شبکه، نام محمد در سال ۲۰۱۸ با املا‌های متفاوت برای ۲۸۰ نوزاد پسر ثبت شده است. این در حالی است که اسمی مانند لوک نیز با املا‌های متفاوت، در مجموع ۴۰۰ بار انتخاب شده است. در نتیجه علی‌رغم کارزار تبلیغاتی که حزب آلترناتیو برای آلمان با استناد به آمار‌های جدید در مورد میزان محبوبیت نام محمد به راه انداخته، کارشناسان معتقدند که اسامی مسیحی همچنان محبوبیت زیادی دارند. از سوی دیگر، گروهی معتقدند که نام محمد سال‌ها است که در کشور‌های اروپایی رواج دارد، اما از آنجایی که تاکنون شمارش اسامی با حروف مختلف الفبا صورت نمی‌گرفته، آمار‌های دقیقی درباره ثبت این اسم وجود نداشته است. با این اوصاف به نظر می‌رسد که حزب آلترناتیو برای آلمان با مانور دادن بر روی موضوع محبوبیت نام محمد در جامعه آلمان، می‌خواهد مانند گذشته دل گروه‌های مخالف با حضور مهاجران مسلمان در آلمان را برای شرکت در انتخابات پارلمان اروپا به دست آورد و از شگرد همیشگی خود برای جمع‌آوری رأی استفاده کند.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار