کد خبر: 955077
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
موفقیت در عمل ماست نه افکارمان
سومین نشست از سلسله نشست‌های چهل‌چراغ که با موضوع «راه‌های نرفته موفقیت» برگزار می‌شود، اختصاص به چهار ستون دیگر موفقیت داشت که دو ستون واقعی بوده و دو ستون دیگر غیرواقعی هستند و ما را به موفقیت نمی‌رسانند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،دکتر محمدرضا عابدی و دکتر راضیه ایزدی کارشناسان برنامه در این نشست درباره اصل تکنولوژی در برابر تکنولوژی فکر برای موفقیت در زندگی و اصل خلوت در مقابل لذت برای موفقیت در تفریح با حاضران به گفت‌وگو نشستند.

محمدرضا عابدی با بیان اینکه تکنولوژی فکر اصلی غیرواقعی و ساختگی برای رسیدن به موفقیت است، اظهار داشت: هر کس بخواهد از این راه موفق شود به بیراهه رفته است. کتاب‌ها و سخنرانی‌های زیادی درباره تکنولوژی فکر وجود دارد، اما چون اصلی کاذب و ساختگی است فرد را به موفقیت نمی‌رساند.

در ادامه، دکتر راضیه ایزدی درباره پیش‌فرض‌های اصل تکنولوژی فکر افزود: شاید این جملات را زیاد شنیده باشید؛ اگر می‌خواهی زندگی زیبا داشته باشی فکر زیبا داشته باش، افراد موفق برای رسیدن به موفقیت زیاد تخیل می‌کنند، اصلی به‌نام انتظار وجود دارد که می‌گوید در زندگی همان چیزی اتفاق می‌افتد که منتظرش هستی، برای موفقیت ابتدا ذهن خود را خالی کنید، برای رسیدن به موفقیت تصویرسازی مثبت کنید، اگر چیزی را به وضوح و دقت کافی تصور کنید اتفاق می‌افتد (قانون جذب) و نیروی درون شما مطیع بی‌چون و چرای دستورات شما است. تمام این پیش‌فرض‌ها مردود است و راه موفقیت نیست.

محمدرضا عابدی درباره این پیش‌فرض‌ها ادامه داد: اصلاً نمی‌توان ذهن را از افکار خالی کرد. از طرف دیگر فکر در دست ما نیست و ممکن است در روز هزاران فکر مثبت یا منفی به ذهن ما خطور کند. پس موفقیت کاری به افکار ما ندارد و این عمل ماست که موفقیت را رقم می‌زند.

رییس دانشکده علوم‌تربیتی و روانشناسی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه در مقابل اصل غیرواقعی تکنولوژی فکر، اصل واقعی تکنولوژی قرار دارد، گفت: دنیای امروز دنیای تکنولوژی است و هرچه با مهارت‌های تکنولوژی آشنا باشیم موفق‌تر خواهیم بود.

پس از ارائه توضیحات دو کارشناس برنامه درباره دو اصل عمومی تکنولوژی فکر و تکنولوژی، دکتر محمدرضا عابدی و دکتر راضیه ایزدی به سراغ اصول اختصاصی لذت و خلوت برای موفقیت در تفریح رفتند.

محمدرضا عابدی در این خصوص بیان داشت: می‌توان در تفریح هم موفق بود، اما برخی در تفریح هم ناموفق‌اند. کودکان یک نمونه موفق در تفریح کردن هستند.

در ادامه، راضیه ایزدی با بیان اینکه اصل لذت در تفریح اصلی غیرواقعی است، گفت: پیش‌فرض‌های اصل غیرواقعی لذت در تفریح عبارت است از حتماً باید در تفریح لذت ببرم و اگر لذتی از تفریح نمی‌برم حتماً ایرادی دارم، در آخر هفته‌ها نباید به هیچ چیز فکر کرد، در تفریح باید خیلی به من خوش بگذرد، در هنگام تفریح باید هر کس و هر چیزی که در من احساس منفی ایجاد می‌کند را حذف کنم.

این روانشناس و استاد دانشگاه با بیان اینکه برای موفقیت در تفریح اصل خلوت اصلی واقعی است، اظهار داشت: خلوت می‌تواند خلوت با خود، خداوند، طبیعت و دوستان باشد.

او ادامه داد: خلوت باعث می‌شود بیشتر تأمل کنیم. خلوت انزوا نیست بلکه وقت گذاشتن برای خودمان است. خلوت باعث برنامه‌ریزی و طراحی درست در زندگی شده و ما را به موفقیت می‌رساند.

دکتر محمدرضا عابدی نیز درباره اصل واقعی خلوت خاطرنشان کرد: در تفریح همین که بر اصل لذت تمرکز کرده و گمان کنیم باید خیلی خوب و خوش باشیم و دیگران را هم شاد کنیم، از تفریح کردن لذتی نمی‌بریم. بعضی وقت‌ها با تمام آشنایان به مسافرت و تفریح می‌رویم ولی چون خلوتی نداشته‌ایم از آن لذت نمی‌بریم. تفریحی که در آن خلوت رخ ندهد موفق نیست.

سلسله نشست‌های چهل‌چراغ به همت دفتر تخصصی خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان آغاز شده وتا 30 اردیبهشت ماه به جز جمعه‌ها از ساعت 13 تا 16 در تالار ادب واقع در خیابان باغ گلدسته، بلوار هشت ‌بهشت برگزار می‌شود که شهروندان می‌توانند به صورت کاملاً رایگان در این نشست‌ها شرکت کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار