کد خبر: 955053
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۶
ظهر دیروز تعدادی با لباس‌هایی قرمز رنگ در حیاط دانشگاه تهران تجمع کردند، در حالی که شعار‌هایی علیه احکام دین، از جمله حجاب می‌دادند و پلاکارد‌هایی قرمز رنگ با نوشته‌های اعتراض گونه و هم محتوا با شعارهایشان در دست داشتند و همزمان، با روزه‌خواری تلاش کردند اعتراض خود را به احکام دین اسلام نشان دهند. خبرگزاری‌ها از گرایش‌های چپ و کمونیستی این افراد خبر دادند. در عین حال برخی از دانشجویان هم می‌گویند بیشتر تجمع‌کنندگان از بیرون دانشگاه آمدند و تا ساعت ۱۲ حراست کارت‌های دانشجویان را چک نمی‌کرد. این موضوع البته نیاز به بررسی و پیگیری دارد.
پیش از این انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در نامه‌ای به دکتر نیلی، ریاست دانشگاه تهران به تذکر حراست دانشگاه به افراد بدحجابی که شئون دانشگاه را رعایت نمی‌کنند، اعتراض کرده بود. انجمن اسلامی معتقد است که برخورد حراستی با دانشجویان دانشگاه تهران جهت تغییر پوشش امری خارج از شأن این دانشگاه است.
دقایقی پس از این تجمع غیرقانونی، دانشجویان دیگری در مقابله با این تجمع، در حیاط دانشگاه جمع شدند و با شعار‌های «الله اکبر» و «قانون‌شکن حیا کن، دانشگاه رو رها کن» در مقابل آنان ایستادند. حرکت تجمع‌کنندگان در محوطه دانشگاه و سر دادن شعار‌های قانون شکنانه ضمن ایجاد التهاب در فضای دانشگاه باعث ایجاد درگیری‌های مختصری میان آن‌ها و سایر دانشجویان هم شد که این درگیری‌ها با وساطت و مدیریت دانشجویان دیگر و برخی مسئولان دانشگاه خاتمه یافت. تجمع‌کنندگان معترض به حجاب سپس به سالن آمفی تئاتر دانشگاه رفته و مانع حضور سایر دانشجویان شدند.
گرچه بی‌بی‌سی کوشید این تجمع را صرفاً اعتراض به حجاب عنوان کند، اما خود در گزارشش نوشت که «در این تجمع معترضان پلاکارد‌هایی در اعتراض به بازداشت سه تن از روزنامه‌نگاران و فعال مدنی در دست داشتند. ندا ناجی، عاطفه رنگریز و مرضیه امیری از روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت) در بازداشت به سر می‌برند.» بی‌بی‌سی در عین حال در تیتر خود خبر داد که «تجمع دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به طرح «حجاب» به خشونت کشیده شد»، اما در متن گزارشش روشن نیست از کدام خشونت سخن می‌گوید! گرچه چپ‌گرا‌های معترض به حجاب کوشیدند فضای دانشگاه را ملتهب کنند، اما حضور به موقع دانشجویان مانع از رقم خوردن آشوب شد.
رسانه‌های ضدانقلاب تلاش می‌کنند این تجمع را کار دانشجویان مستقل جا بزنند، کاری که پیش از این در مورد دخترانی که در اعتراض به حجاب شال سفید خود را روی چوب می‌زدند، انجام دادند. اما آنان در فضای مجازی مورد حمایت سلطنت‌طلب‌ها بودند و خود نیز همچون مریم شریعتمداری از رضا پهلوی حمایت کردند یا مانند آن دیگری در مجلس کانادا خواستار تحریم ایران شدند! از هیاهوی آمدنیوز برای این تجمع کمونیستی هم دم خروس استقلال بیرون زده است!
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
0
0
مسئولین بدلیل عملکردشان حرفشان خریدار نداره فقط می گویند باید چنین شود
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
0
الان وقت این نیست عمده توان خودمان را صرف تحلیل مزایاس حجاب کنیم آن همه یک طرفه بدون حریف، الان وقت مناظره درخصوص حجاب است در سطح دانشگاه البته با استفاده از افراد باتجربه و زیرک
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار