کد خبر: 955032
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
شهردار اراک
شهردار اراک گفت: در نیمه نخست سال جاری انتقال واحد‌های خودرویی به شهرک خودرو با محوریت خیابان شریعتی آغاز می‌شود.  

شهردار اراک گفت: در نیمه نخست سال جاری انتقال واحدهای خودرویی به شهرک خودرو با محوریت خیابان شریعتی آغاز می‌شود. 

محمدکریم شفیعی در جلسه کارگروه طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک با اشاره به اقدامات در دستور کار شهرداری اراک جهت کاهش آلودگی هوا بیان کرد: مطالعات مسیر دوچرخه‌سواری و بازنگری طرح جامع حمل و نقل و ترافیک، بازنگری مسیرهای اتوبوس و مطالعات یک خط BRT در حال انجام است. 

وی وضعیت تاکسی‌ها در اراک را بد عنوان کرد و افزود: تاکسی‌های اراک فرسوده، با مصرف سوخت بالا و آلاینده هستند. سهم شهرداری اراک در مدیریت آلودگی‌ها کمتر از 2.5 درصد است که باید این سهم را در حوزه ترافیک و احداث تقاطع‌های غیرهم‌سطح اعمال کند، اما مشکل در مصرف سوخت است، خودروهای ایران 4 برابر استاندارد جهانی مصرف سوخت دارند و 50 برابر استاندارد جهانی آلودگی تولید می‌کنند. 

شفیعی تصریح کرد: شهرداری در حد توان خود می‌تواند مهندسی ترافیک داشته باشد و در این شرایط باید روند خودروسازی اصلاح شود. مسلما صنعت سهم زیادی در آلودگی هوا دارد، شهرداری تنها می‌تواند اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها را مدیریت کند و تعداد خودروهای خصوصی سطح شهر و مصرف سوخت آنها در اختیار شهرداری نیست. 

وی در خصوص آخرین وضعیت شهرک خودرو نیز گفت: شهرک خودروی اراک درگیر مشکلات زیادی بود که این پروژه را در آستانه توقف اجرای فاز دوم قرار داده بودند. در حال حاضر مشکلات فاز 2 رفع شده و برای عملیاتی شدن آن مجوز اقدامات، نحوه واگذاری و قیمت باید از سوی شورای شهر اراک صادر شود. 

شهردار اراک افزود: در حال حاضر برای اجرای فاز 2 مشکلی وجود ندارد و مقرر است انتقال واحدهای خودرویی از خیابان شریعتی آغاز شود، اما به دلیل اینکه درگیر تکمیل پل شریعتی و تامین امکانات شهرک هستیم نهایتا در نیمه اول سال جاری انتقال واحدها کلید خواهد خورد. 

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فرهادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
0
0
چرا هیچ گونه اقدامی نمی کنند کل سرمایه خود را دادیم و نتیجه نگرفتیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر