کد خبر: 954924
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
رئیس شورای شهر اصفهان گفت: مجموعه شورای شهر اصفهان در نظر دارد در حد توان به آموزش و پرورش کمک کند و اگر خدمتی برای معلمان انجام دهیم باعث افتخار شورای شهر است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،محمد اعتدادی در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه آموزش و پرورش استان اصفهان 14 هزار نفر کمبود نیرو دارد، اظهار کرد: ما سال تحصیلی را با این کسری نیرو شروع کردیم و تنها راه ما برای جذب نیرو، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 بود.

وی ادامه داد: نیاز به نیرو در آموزش و پرورش با افراد بازنشسته تاحدودی تامین شده است به طوریکه در ناحیه 4 و 5 شهر اصفهان بیش از 80 درصد نیروهای آموزش و پرورش از افراد بازنشسته هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: بخشی از کسری نیرو هم با استفاده از افراد آموزش دیده بخش خصوصی و خرید خدمات تامین شد.

وی با اشاره به اینکه حقوق نیروهای حق التدریسی حدود یک سال و سه ماه به تعویق افتاده بود، تصریح کرد: نیروهای خرید خدمات نیز شش ماه با تعویق دریافت حقوق روبرو بودند که با حضور وزیر آموزش و پرورش در شورای عالی آموزش و پرورش استان اصفهان، حقوق نیروهای خرید خدمات و حق التدریسی در سال 96 پرداخت شد.

اعتدادی گفت: بخشی از حقوق باقی مانده سال 97 هم تا آذرماه امسال پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه خود را موظف به اجرای سند بنیادین آموزش و پرورش می دانیم، اظهار کرد: سعی ما بر این است که با وجود مشکلاتی که وجود دارد در ارائه خدمات به دانش آموزان دچار نقصان نشویم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: شهرداری اصفهان امسال اقدام به برگزاری جشنی برای تقدیر از مقام معلمان کرد که این کار جای قدردانی دارد و از مجموعه مدیریت شهری که پیگیر مطالبات معلمان است، تشکر می کنم.

مزایا و امکانات فعلی پاسخگوی نیازهای معلمان نیست

در ادامه این جلسه، رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه در دین اسلام بار سنگینی از تربیت و آموزش بر عهده معلمان گذاشته شده است، اظهار کرد: معلم بودن یکی از افتخارات پیامبر اسلام است چراکه معلمی کاری پیامبرگونه به شمار می رود.

وی ادامه داد: سرمایه های اجتماعی و اخلاقی در جامعه ناشی از کوشش های معلمان در عرصه تعلیم و تربیت بوده است اما متاسفانه برخی شرایط سبب شده تا نسبت به نیازهای معلمان کم توجهی شود.

فتح اله معین با بیان اینکه آموزش و پرورش در دسترس همه مردم است و اگر کسی در کشور ما اراده استفاده از خدمات آموزش و پرورش را داشته باشد، امکانات برای او فراهم می شود، تصریح کرد: همه تلاش های ما برای قدردانی از آموزش و پرورش کافی نیست هرچند که آموزش و پرورش به لحاظ تاثیرگذاری و گستردگی در راس امور کشور قرار گرفته است.

وی افزود: معلمان جزو ایثارگران جامعه به شمار می روند چراکه مزایا و امکانات فعلی پاسخگوی نیازهای آنها نیست هرچند معلمان باید در شرایط احساس رضایت به سر ببرند.

رئیس شورای شهر اصفهان تصریح کرد: نیروی انسانی پایه آموزش و پرورش است و قدردانی از مقام معلم نباید از توجه به حقوق و مطالبات آنها بکاهد. در این زمینه دولت و قانون مردان نسبت به معلمان وظایفی دارند که با عمل به آنها معلمان نیز به بخشی از حقوق خود می رسند.

وی افزود: مجموعه شورای شهر اصفهان در نظر دارد در حد توان به آموزش و پرورش کمک کند و اگر خدمتی برای معلمان انجام دهیم باعث افتخار شورای شهر است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر