کد خبر: 954914
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران دلایل فروش لوازم آرایشی در «داروخانه‌ها» را تشریح کرد و گفت:متاسفانه اقتصاد داروخانه‌ها از ابعاد مختلف تحت فشار است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: رهبر مژدهی آذر عضو هیأت مدیره انجمن داروسازان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، اظهار داشت: اعتراض وزیر در خصوص غلبه لوازم آرایشی و بهداشتی در داروخانه‌ها، مطلب منطقی و قابل توجهی است و نباید فضای داروخانه‌ها به این صورت شود.

وی افزود: باید بیمار احساس آرامش دارویی در داروخانه‌ها داشته باشد و نباید بیمار در بدو ورود به داروخانه، این ذهنیت برایش ایجاد شود که اینجا داروخانه است یا فروشگاه لوازم بهداشتی و آرایشی؛ اما نکته اساسی این است که این موضوع، دلایل و علت‌های خاص خودش را دارد و اصلا اینگونه نیست که داروخانه‌ها از روی انتخاب خودشان به این سمت حرکت کرده باشند.

مژدهی آذر ادامه داد: متاسفانه اقتصاد داروخانه‌ها از ابعاد مختلف تحت فشار است. هم از لحاظ تاخیر معوقات بیمه و هم از جهت پایین بودن سود عرضه دارو البته اینکه مردم، امکان تهیه اقلام بهداشتی و آرایشی را از داروخانه پیدا کرده‌اند و تحت نظر یک فرد تحصیل کرده و مسؤولیت پذیر، آن را دریافت می‌کنند، اتفاق بسیار خوبی است و باید به صراحت بگویم که داروخانه، بهترین و امن‌ترین نقطه برای تهیه این فرآورده‌ها است.

وی با بیان اینکه قانون به خوبی این امکان را تدارک کرده است که عرضه اقلام بهداشتی و آرایشی در داروخانه‌ها میسر شود گفت:، اما در خصوص قیمت اقلام بهداشتی و آرایشی، باید توجه داشت که این اقلام در داروخانه‌ها، همگی از منابع مجاز تهیه می‌شوند و قیمت رسمی بر روی آن‌ها درج شده است و گران فروشی در خصوص آن‌ها، از سوی داروخانه‌ها بی معنا است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار