کد خبر: 954913
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳
با افزایش غلظت اسید‌های موجود در گوشت و لبنیات از سوی محققان کشورمان گام مهمی به سوی درمان سرطان برداشته شد.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، با همت محققان یک شرکت دانش‌بنیان غلظت لینولئیک اسید کونژوگه برای درمان سرطان تا ۶۰ درصد افزایش یافت.

سی‌ال‌ای (CLA) یا لینولئیک اسید کونژوگه یکی از ایزومر‌های لینولئیک اسید است و این بدین معناست که دارای تغییری جزئی در ساختار مولکولی به دلیل تغییر در وظایف مواد غذایی است.

این یکی از اسید‌های چربی آزاد است که به‌طور طبیعی در گوشت و مواد لبنی وجود دارد و توسط بدن تولید نمی‌شود بنابراین باید از طریق رژیم غذایی تأمین شود.

سی‌ال‌ای برای نخستین بار در سال ۱۹۷۸ توسط دکتر مایکل پاریزا و در حین مطالعه عصاره گوشت در دانشگاه ویسکانسین مادیسون کشف شد. تونالین CLA (نسخه صنعتی) یکی از برترین مکمل‌های سی‌ال‌ای است و از روغن کافشه تهیه می‌شود که منبع مناسبی از لینولئیک اسید است. این محصول نخستین محصول پرفروش جهان بوده و تحقیقات بسیاری بر روی آن انجام گرفته شده‌است.

علی اکبر تقی زاده مدیرعامل این شرکت توضیح داد: ابتدا موفق شدیم غلظت لینولئیک اسید کونژوگه را به دو درصد و اکنون به ۶۰ درصد افزایش دهیم.

به گفته وی، بسته به ایزومر‌های مختلف این افزایش غلظت در درمان‌های ضد دیابت، ضد چاقی، ضد پوکی استخوان و ضد تصلب شراییم موثر است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: به زودی شکل نانویی این محصولات نیز تولید خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار