کد خبر: 954894
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۲
با نتایج شنبه شب لیــگ، پرسپولیس در هفته پایانی برای قهرمانی تنها به یک امتیاز احتیاج دارد تا سومین قهرمانی متوالی را در لیگ برتر جشن بگیرد.
سعيد احمديان
سرویس ورزشی جوان آنلاین: باز هم تکلیف قهرمان لیگ مشخص نشد تا هیجان لیگ تا روز آخر ادامه داشته باشد. حالا همه نگاه‌ها به پنج‌شنبه است، شبی که در روز پایانی از قهرمان لیگ جذاب هجدهم رونمایی می‌شود.

پرسپولیس، ۵۸ امتیاز
قرمز‌ها می‌توانستند در تهران کار را تمام کنند و جلوی چشم هوادارانشان جشن قهرمانی بگیرند، توقف سپاهان در مشهد و استقلال در آبادان همه چیز را برای قهرمانی قرمز‌ها آماده کرده بود، اما ماشین‌سازی همه چیز را خراب کرد، طوری که حتی برانکو و شاگردانش خوش‌شانس بودند که دست خالی از زمین بازی خارج نشدند، به خصوص که اول بازی ماشین‌سازی به گل رسید، اما پرسپولیس در شبی که موقعیت‌های زیادی را توسط مهاجمان گل نزنش از دست داد، سرانجام در نیمه دوم به گل مساوی رسید تا یک – یک بازی تمام شود. با این تساوی پرسپولیس ۵۸ امتیازی شد و تنها یک امتیاز دیگر برای قهرمانی می‌خواهد، آن‌ها هفته آخر در جم میزبان پارس‌جنوبی هستند و تنها با یک تساوی می‌توانند در حاشیه خلیج فارس سومین قهرمانی متوالی‌شان را در لیگ جشن بگیرند.
با این حال به نظر می‌رسد برانکو باید فکری به حال خط حمله‌اش کند. علی علیپور و بودیمیر شنبه شب آنقدر با موقعیت خراب کردن روی اعصاب هواداران پرسپولیس راه رفتند که خیلی‌ها به خالی بودن جای یک مهاجم ششدانگ در نوک خط حمله قرمز‌ها اعتراف کردند. البته برانکو در پایان مسابقه نظر دیگری داشت و خراب کردن جشن قهرمانی را گردن داور مسابقه انداخت: «سه پنالتی باید برای ما می‌گرفتند.» بازیکنان پرسپولیس هم در مصاحبه‌هایشان از کسانی صحبت کردند که نمی‌خواهند پرسپولیس قهرمان شود، هرچند همه چیز را سربسته گفتند. با تمام این حاشیه‌ها و مهاجمانی که انگار راه دروازه را فراموش کرده‌اند، کمتر کسی حاضر است روی قهرمانی تیمی غیر از پرسپولیس در پایان لیگ شرط ببندد. آن‌ها پرشانس‌ترین تیم هستند و همه چیز دست خودشان است.

سپاهان، ۵۵ امتیاز
سپاهانی‌ها با توجه به توقف قرمز‌ها می‌توانستند در مشهد با یک پیروزی بیخ گوش پرسپولیس باشند و به یک قدمی صدر برسند، اما مصاف آن‌ها با پدیده یک – یک مساوی شد. نتیجه‌ای که شانس قهرمانی شاگردان گل‌محمدی را صفر کرد و شانس‌های سپاهان را به هم برای بالا بردن جام به حداقل رساند، آن‌هم در مسابقه‌ای که سپاهانی‌ها خوش‌شانس بودند که نباختند و این را باید مدیون پیام نیازمند، دروازه‌بانشان باشند که به قول گل‌محمدی ستاره بازی بود. البته امیر قلعه‌نویی معتقد بود که فغانی به اشتباه یک ضربه پنالتی برای پدیده گرفته است، اما او هم نتوانست از نقش دروازه‌بان تیمش در کسب یک امتیاز بگذرد: «مقابل پدیده، پیام نیازمند به اندازه یک فصل زحمات ما را حفظ کرد.»
حالا با این نتایج، قهرمانی سپاهان، اما و اگر‌های زیادی پیدا کرد. آن‌ها حالا ۵۵ امتیازی شدند و در رده دوم ماندند و باید در هفته آخر استقلال خوزستان را شکست دهند و چشم امیدشان به ساق‌های بازیکنان پارس جنوبی است که با پیروزی مقابل پرسپولیس بتوانند جام را به اصفهان ببرند. با این تساوی امتیاز پدیده ۵۳ شد و در رده چهارم باقی ماند تا مشهدی‌ها با توجه به فاصله پنج امتیازی‌شان با صدر، دیگر حتی روی کاغذ هم شانس قهرمانی نداشته باشد. آن‌ها که هفته آخر با ماشین‌سازی بازی دارند تنها برای کسب سهمیه باید رده چهارم را حفظ کنند تا فصل بعد یکی از نمایندگان احتمالی ایران در آسیا باشند.

استقلال، ۵۴ امتیاز
استقلالی‌ها در هفته‌ای که می‌توانستند با توجه به تساوی سپاهان و پرسپولیس با حریفانشان، شانس قهرمانی‌شان را زیاد کنند، باز هم بفرمای تیم‌های بالادستی را رد کردند. آن‌ها شنبه شب در آبادان هرچه زدند به در بسته خورد تا با تساوی بدون گل مقابل صنعت نفت، تنها با یک امتیاز به تهران برگردند. با این مساوی آبی‌ها ۵۴ امتیازی شدند و رده سوم را حفظ کردند، اما شانس اندک قهرمانی‌شان را از دست دادند تا حالا در هفته آخر همین رده سوم را برای کسب سهمیه آسیا سفت بچسبند. آبی‌ها پنج‌شنبه در بازی آخرشان با سپیدرود بازی دارند، تیمی که برای سقوط نکردن می‌جنگد.
البته تساوی استقلال در آبادان حاشیه‌های زیادی داشت، به خصوص که گل استقلال را داور مسابقه قبول نکرد. مسئله‌ای که سبب شد فرهاد مجیدی پس از پایان بازی، مدعی دست‌های کثیف در فوتبال شود: «امروز فوتبال ایران شاهد فوتبال ناپاک نبود و شاهد یک فوتبال کثیف بودیم.»

سپیدرود یا نفت مسجدسلیمان؟
در انتهای جدول هم کار دومین تیم سقوط‌کننده پس از استقلال خوزستان به هفته آخر کشیده شد. نفت مسجدسلیمان یک بر صفر به پیکان باخت و سپیدرود رشت هم به نساجی ۳ بر یک باخت تا تکلیف آخرین تیم سقوط‌کننده از بین این دو تیم پنج‌شنبه مشخص شود. نفت مسجدسلیمان با ۲۱ امتیاز تیم چهاردهم جدول است و با پیروزی مقابل ذوب می‌تواند ماندنی شود. سپیدرود ۲۰ امتیازی که در رده پانزدهم قرار دارد برای ماندن باید هفته آخر استقلال را شکست دهد و امیدوار باشد که مسجدسلیمانی‌ها ذوبی‌ها را شکست ندهند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار