کد خبر: 954891
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۹
مجرم سابقه‌دار که پس از سرقت خودرو‌های بی‌ام‌و با معرفی خودش به عنوان نمایشگاه‌دار به خواستگاری دختران می‌رفت و خودروی آن‌ها را هم سرقت می‌کرد، بازداشت شد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، نبودن نظارت روی مجرمان سابقه‌دار سبب شده‌است تا متهمان با کوله‌باری از تجربه از زندان آزاد شده و به اعمال مجرمانه‌شان ادامه دهند.

یکی از این پرونده‌ها دهم فروردین‌ماه امسال و همزمان با سرقت یک خودروی بی‌ام‌و به ارزش ۴۰۰‌میلیون تومان به جریان افتاد. صاحب خودرو که دختری جوان بود در توضیح شکایت به کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران گفت: ساعت ۲۳ در خیابان کرمان در حال رانندگی بودم که یک موتورسیکلت در حالی که راکب و ترک‌نشین آن کلاه کاسکت به سر داشتند خودروام را متوقف کردند. یکی از آن‌ها با تهدید چاقو من را از پشت فرمان به بیرون کشید و همدست او پشت فرمان نشست و خودرو را سرقت کرد. نفر دوم هم با موتورسیکلت از محل متواری شد.

شاکی گفت: به مردی ۲۸ ساله به نام فرزاد. ف مظنون است. او توضیح داد: فرزاد صاحب یک دفتر خرید و فروش خودرو در طبقه هشتم یک مجتمع تجاری در خیابان جردن است. من مدتی قبل با او آشنا شدم و چند بار هم به دفتر کارش رفته‌ام. بعد از مدتی آشنایی فرزاد پیشنهاد داد تا خودروی خودم را به او بدهم تا برای عروسی اجاره دهد و پول آن را هر روز تسویه کند که قبول کردم. چند روزی بود که خودرو در اختیار او بود و هر روز هم پول را به حسابم واریز می‌کرد، اما بعد از آن دیگر پولی به من پرداخت نکرد تا اینکه به سختی توانستم خودروی خودم را پس بگیرم. شاکی گفت: احتمال می‌دهم که سرقت کار او باشد.

با اطلاعاتی که دختر جوان در اختیار پلیس گذاشت کارآگاهان راهی دفتر فرزاد شدند، اما متوجه شدند که او دفتر اجاره‌ای را تخلیه کرده و از محل متواری شده است. در شاخه دیگری از تحقیقات شکایت‌های مشابهی علیه فرزاد مطرح شد. یکی از شاکیان که دختر جوانی بود، گفت: مدتی قبل با خودروی پژو ۲۰۶ در حال عبور بودم که با فرزاد که سوار یک خودروی بی‌ام و بود، آشنا شدم. بعد از چند جلسه ملاقات پیشنهاد ازدواج داد و به خواستگاری‌ام آمد. او خودش را نمایشگاه‌دار معرفی کرد و توانست اعتماد من و خانواده‌ام را جلب کند. یک روز پیشنهاد داد حاضر است خودروی خودم و خودروی سمند پدرم را با یک خودروی هیوندا سانتافه شاسی‌بلند عوض کند که قبول کردیم. بعد از اینکه خودرو‌ها را به فرزاد دادیم دیگر از او خبری نشد.

در بررسی سوابق فرزاد مشخص شد که او از مجرمان سابقه‌دار در زمینه زورگیری خودرو است که مأموران پلیس سرانجام محل تردد او را در تجریش شناسایی و ۱۷‌اردیبهشت او را سوار بر یک دستگاه خودرو بی‌ام‌و مدل‌۵۳۰ شناسایی و دستگیر کردند. در بررسی سابقه خودرو مشخص شد که این خودرو با تهدید چاقو از سوی دو موتورسوار زورگیری شده است.

فرزاد در جریان بازجویی‌ها به سرقت خودرو‌های بی‌ام‌و با همدستی دوست ۲۵‌ساله‌اش امیر اعتراف کرد. او گفت که خودروی سرقت شده اولین شاکی هم دست امیر است که مخفیگاه او در شهرستان شیروان شناسایی و متهم سوار بر خودرو بازداشت شد.

سرهنگ کارآگاه مرتضی نثاری، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: در جریان تحقیقات مشخص شده است که فرزاد موفق به کلاهبرداری بیش از ۳۰‌نفر در شهر‌های مختلف کشور شده است که تحقیقات برای شناسای جرائم بیشتر او در جریان است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار