کد خبر: 954845
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۰
در آشفته بازار انتشار فیلم‌ها و تصاویر مختلف از وقایع تلخ و تأمل‌برانگیز، انتشار ویدئویی کوتاه در فضای مجازی جانی تازه به کالبد هر ایرانی دمید و گرمای افتخار به زن مسلمان و محجبه ایرانی را زیر پوست یکایک افرادی که این ویدئو را دیده‌اند دواند.
مریم زاهدی
در آشفته بازار انتشار فیلم‌ها و تصاویر مختلف از وقایع تلخ و تأمل‌برانگیز، انتشار ویدئویی کوتاه در فضای مجازی جانی تازه به کالبد هر ایرانی دمید و گرمای افتخار به زن مسلمان و محجبه ایرانی را زیر پوست یکایک افرادی که این ویدئو را دیده‌اند دواند. ویدئویی که شاید به نسبت ویدئو‌هایی با روایت‌های تلخ کمتر دیده شد، چراکه به قول غربی‌ها «خبر بد»، «خبر خوب» است و بیشتر انتشار می‌یابد و بهتر دیده می‌شود. اما خبری به این خوبی حیف است که میلیون‌ها بار دیده نشود و پیام فرهنگی و معارفی این دختر جوان ایرانی به دست تمام مردم دنیا نرسد.

در این فیلم کوتاه وقتی این دختر جوان ایرانی روی سن دعوت می‌شود تا مسئولان دانشگاه مدرک فارغ‌التحصیلی‌اش را به او تقدیم کنند وی با قرار گرفتن روی سن پرچم منقش به نام حضرت زهرا (س) را در دست می‌گیرد و در برابر حاضران نشان می‌دهد. این کار با تشویق و دست زدن حضار مواجه می‌شود.
تصاویر برافراشته شدن پرچم یا فاطمه (س) در مراسم فارغ‌التحصیلی در یکی از دانشگاه‌های ایالت کالیفرنیای امریکا توسط بانوی محجبه ایرانی نه فقط توانست توجه حاضران در این مراسم را به خود جلب کند بلکه به زیباترین شکل ممکن پیام اسلام شیعی و زن مسلمان ایرانی را به تمام جهان مخابره کرد.

این بانوی مسلمان ایرانی در یکی از دانشگاه‌های ایالت کالیفرنیا در رشته «توسعه انسانی با محور مدیریت آموزش» فارغ‌التحصیل شد.
دختر جوان کشورمان درباره انگیزه‌اش از این رفتار زیبا اینگونه توضیح می‌دهد: «بار‌ها هموطنانم هنگام پیروزی در میادین ورزشی، پرچمی را که به نام یکی از ائمه (ع) مزین شده بود، بالا برده‌اند ولی متأسفانه خود من تاکنون شاهد این اتفاق در مجامع علمی نبوده‌ام و همیشه آرزویم این بوده که بتوانم الگوی زندگی خودم را به دیگران نیز معرفی کنم.».

اما حرکتی که برای رضای خدا و نیتی خالص پشتش باشد با استقبال دیگران مواجه می‌شود. به همین دلیل هم واکنش افراد حاضر در این مراسم به رفتار این بانوی مسلمان مثبت بوده است. خودش می‌گوید: «با این کار در ذهن حاضران این سؤال پیش آمده بود که این شخص کیست و من در پاسخشان اینطور توضیح دادم که روی این پرچم نام الگوی زندگی من حک شده، کسی که باعث شده است من رشد کنم و امروز به اینجا برسم و همیشه در همه مراحل زندگی‌ام وجودش را در کنار خودم حس کرده‌ام.»

وی در توصیف شخصیت حضرت زهرا (س) برای آن‌هایی که درباره ویژگی‌های صاحب این پرچم می‌پرسند اینگونه توضیح می‌دهد: «در توضیح شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) به آن‌ها گفتم الگوی من در زندگی این خانم است که در شب عروسی‌اش لباس عروسی خود را به مستمند بخشید. او کسی است که سه روز خودش و خانواده‌اش روزه گرفتند و هر شب هنگام افطار غذایشان را به مستمندان بخشیدند و... و، چون آن‌ها شناختی از بزرگان دین ما ندارند یا اطلاعاتی که دارند درست نیست، باور این مسائل هم برایشان بسیار جالب است و نمی‌توانند درک کنند که مگر انسانی می‌تواند اینگونه زندگی کند.»
وی امیدوار است این کار در بین دیگر عزیزان دانشجوی ایرانی و مسلمان که در جایگاه‌های ویژه علمی دنیا قرار می‌گیرند، نهادینه شود تا چنین روش‌هایی سهم کوچکی در معرفی بزرگان دینمان داشته باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر