کد خبر: 954772
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: بیش از سه و نیم میلیارد ریال اعتبار در زمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع تبدیلی، صنایع‌دستی، پرورش زنبورعسل و پرورش قارچ به متقاضیان واگذارشده و در همین زمینه ۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۵۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم در شهرستان لنجان مشغول به کارشده‌اند.

حمیدرضا محمدی فشارکی در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنجان به مناسبت هفته بسیج سازندگی گزارشی از عملکرد ناحیه مقاومت بسیج لنجان در زمینه بسیج سازندگی ارائه داد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با اشاره به جایگاه و ظرفیت بسیج مردمی در تاریخ پرفراز و نشیب کشورمان یادآور شد: پس از پایان جنگ تحمیلی، بسیج با شناسایی نیازهای کشور وارد بخش سازندگی شد و جبران و بازسازی مناطق جنگ‌زده را در اولویت کاری خود قرارداد.

وی خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی یکی از برکات انقلاب اسلامی است که در سال 79 و به فرمان مقام معظم رهبری تشکیل شد و امروز باگذشت 18 سال از عمر بابرکت این مجموعه، بسیج سازندگی با شناخت صحیح از دغدغه‌های کشور به حمایت از تولید داخلی و تلاش برای رونق اقتصادی روی آورده و تاکنون اقدامات چشم‌گیری در جای‌جای میهن عزیزمان ایران اسلامی انجام داده است.

محمدی فشارکی از وجود 14 گروه جهادی بسیج سازندگی شهرستان لنجان خبرداد و افزود: این گروه‌ها تاکنون اقدامات شاخص و اثرگذاری را در شهرستان لنجان و در سطح ملی و در استان‌های کم برخوردار مرزی انجام داده‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان به ساخت ده‌ها خانه، استخر جهت ذخیره آب کشاورزی، پروژه‌های بهداشتی و عمرانی در شهرها و مناطق محروم اشاره کرد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: همکاری با قرارگاه محرومیت‌زدایی استان اصفهان در پروژه‌های لایروبی قنات‌های چرمهین، شناسایی 100 خانواده و 40 منطقه کم برخوردار باهدف محرومیت‌زدایی، اعزام اکیپ‌های پزشکی شامل 20 پزشک، دندان‌پزشک، پرستار، ماما، روانشناس و روحانی به مناطق محروم شهرستان لنجان و ویزیت بیش از 400 نفر و تحویل رایگان دارو به بیماران در این روستاها تنها بخشی از اقدامات بسیج سازندگی لنجان محسوب می‌شود.

محمدی فشارکی با توجه به تسهیلاتی که ناحیه مقاومت بسیج لنجان در سال 97 به متقاضیان واگذار کرده است، یادآور شد: بیش از 3.5 میلیارد ریال اعتبار در زمینه‌های کشاورزی، دام‌پروری، صنایع تبدیلی، صنایع‌دستی، پرورش زنبورعسل و پرورش قارچ به متقاضیان واگذارشده است و در همین زمینه 30 نفر به‌صورت مستقیم و 50 نفر به‌صورت غیرمستقیم در شهرستان لنجان مشغول به کارشده‌اند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان با توجه به اقدامات بسیج سازندگی این ناحیه در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده کشورمان اظهار کرد: در لحظه‌های آغازین سال جدید هم‌وطنان ما در گوشه‌کنار کشورمان درگیر سیلاب بودند ازاین‌رو جهادگران بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج لنجان حضور در بین این مردم سیل‌زده را به حضور در کانون گرم خانواده خود ترجیح دادند تا جایی که بر اساس برآوردهای به‌عمل‌آمده جزء گروه‌های جهادی شاخص کشوری برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده بودند.

وی ضمن تشکر از مردم نوع‌دوست شهرستان لنجان به خاطر کمک به مردم مناطق سیل‌زده کشورمان افزود: جمع‌آوری و ارسال بیش از 26 کامیون از کمک‌های مردمی شهرستان لنجان به مناطق سیل‌زده برگ زرینی دیگری در سند پرافتخار مردم لنجان و بسیج سازندگی این شهرستان محسوب می‌شود.

محمدی فشارکی با اشاره به عملکرد و پشتیبانی مطلوب مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: همان‌گونه که بسیج در طول 40 سال در عرصه‌هایی نظیر دفاع مقدس پیشگام بوده و نقش بسزایی در پیشرفت انقلاب داشته در گام دوم نیز با کمک و همدلی بیشتر در کنار مسؤولان و مردم تلاش می‌کند تا آرمان‌های انقلاب را محقق سازد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار