کد خبر: 954746
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۶
پنج مرد کلاهبردار که با جعل سند موفق به دریافت ۳۷‌میلیارد تومان تسهیلات از یک بانک خصوصی شده بودند، بازداشت شدند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: به گزارش خبرنگار ما، اوایل فروردین‌ماه نماینده حقوقی یک بانک خصوصی وارد اداره سیزدهم پلیس‌آگاهی تهران شد و ماجرای یک کلاهبرداری را خبر داد.
او گفت: در بررسی اسناد بانکی متوجه شده‌ایم چند نفر با راه‌اندازی یک شرکت کاغذی و با ادعای راه‌اندازی کارخانه موفق شده‌اند از بانک ۱۳‌میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند. در بررسی‌های خود متوجه شده‌ایم که آن‌ها بعد از دریافت پول متواری شده‌اند.
بعد از مطرح شدن شکایت مأموران پلیس با بررسی اسنادی که کلاهبرداران به بانک داده بودند متوجه شدند که شرکت به نام زنی میانسال ثبت شده است. خیلی زود نشانی زن میانسال در شمال شرق تهران شناسایی شد و مورد تحقیق قرار گرفت. زن میانسال گفت: من بازنشسته هستم و از ماجرای کلاهبرداری هم خبر ندارم. همین طور خبر ندارم که اوراق شناسایی من چطور به دست افراد کلاهبردار افتاده‌است. در حالی که بررسی‌ها در این باره جریان داشت مدیرعامل یک شرکت معتبر ساخت و ساز وارد اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران شد و شکایت مشابهی را مطرح کرد. او گفت: افراد ناشناس با سوءاستفاده از اسناد من ۲۴‌میلیارد تومان از حساب شرکت برداشت کرده‌اند. بعد از مطرح شدن این شکایت مشخص شد که هر دو کلاهبرداری از سوی اعضای این باند رقم خورده است، بنابراین کارآگاهان پلیس موفق شدند اعضای باند را در منطقه قلعه‌حسن خان شناسایی و ۱۹‌اردیبهشت‌ماه آن‌ها را بازداشت کنند. سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: اعضای باند در بازجویی‌ها به جرائم خود اعتراف کرده‌است و گفتند که قصد داشتند پول‌ها را به دلار و یورو تبدیل کنند و از کشور خارج شوند که بازداشت شدند.
وی ادامه داد: تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان در اداره‌۱۳ پلیس‌آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار