کد خبر: 954742
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱
مقامات روسیه اعلام کردند مانع صدور یک بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره استان ادلب سوریه شدند، چرا که این بیانیه به دنبال تحریف واقعیت‌ها بوده و دولت‌های غربی اعتراف نمی‌کنند که گروه‌های مسلح وابسته به القاعده با عناوین مختلف در این استان فعال هستند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل اعلام کرد که مسکو مانع از صدور بیانیه‌ای در شورای امنیت درباره سوریه شد که در آن تلاش شده بود وضعیت استان ادلب بد جلوه داده شود. به گزارش روسیا الیوم، ولادیمیر سافرونکوف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل پس از رایزنی‌های پشت در‌های بسته شورای امنیت درباره سوریه اظهار کرد: مانع از انتشار بیانیه مطبوعاتی درباره سوریه از سوی شورای امنیت شدیم که آن را بلژیک، آلمان و کویت تنظیم کرده بودند و خلاصه محتوای آن بد جلوه دادن وضعیت ادلب بود. سافرونکوف همچنین افزود: کشور‌های غربی باید اعتراف کنند که گروه‌های مسلح وابسته به گروه تروریستی جبهه النصره با اسامی مختلف در ادلب فعالیت دارند.
استان ادلب که در شمال غربی سوریه واقع است حدود سه سال و نیم قبل به دست جبهه النصره شاخه سوری القاعده افتاد، با جود این دولت‌های غربی به‌ویژه امریکا تلاش دارند مانع از آزادسازی این استان به دست ارتش سوریه شوند. در همین راستا، نمایندگان کشور‌های آلمان، امریکا، انگلیس و برخی کشور‌های دیگر در شورای امنیت نسبت به وضعیت سوریه عمیقاً ابراز نگرانی کردند. نمایندگان این کشور‌ها گفتند: عملیات نظامی احتمالی که دمشق برنامه‌ریزی کرده با همکاری هم‌پیمانان خود در منطقه ادلب واقع در شمال غرب این کشور انجام دهد خطر وقوع فاجعه‌ای انسانی را در خود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار