کد خبر: 954704
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸
گزارش «جوان آنلاین» از چشم‌و هم‌چشمی‌ها برای برگزاری جشن ازدواج
در حالی که برخی از عروس و داماد‌های جوان تب برگزاری جشن عروسی لاکچری دارند و حاضرند سال‌ها پس‌انداز و درآمدشان را خرج برگزاری این جشن کنند، برخی از مراکز ازدواج آسان برای برگزاری جشن‌های ارزان در حال فعالیت هستند، اما چشم و هم‌چشمی‌ها مانع توجه به این مراکز شده است.
سرویس اجتماعی جوان آنلاین – مهسا گربندی: وقتی که درباره ازدواج صحبت شود، کمتر کسی است که از هزینه‌های آن گلایه نکند. متاسفانه یکی از دلایل تاخیر ازدواج برخی جوانان هزینه‌های عجیب و غریب برگزاری جشن عروسی شده است.

چه بسیارند کسانی که شرایط ازدواج برایشان مهیا است، اما به‌دلیل اینکه پول جشن عروسی پرزرق و برق را ندارند یا می‌خواهند حتما چند نوع غذای خاص برای مهمانان تدارک ببینند، امروز و فردا می‌کنند. بسیاری از این افراد به بهانه اینکه «مگر قرار است چند بار عروسی بگیریم» حاضرند بیش از ۱۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری جشن ازدواج مجلل کنند و حتی از اینکه تا چندین سال زیر بار قرض و پرداخت اقساط سنگین آن بروند نیز باکی ندارند.

متاسفانه با وجود افزایش قیمت بسیاری از کالا‌ها هنوز هم جشن‌های ازدواج لاکچری با هزینه‌های سرسام‌آور طرفدار زیادی دارد که با نیت چشم و هم چشمی برپا می‌شود و مشخص نیست که چه زمانی قرار است این جشن‌ها جای خود را به جشن‌های ساده و مناسب با سطح زندگی خانواده‌ها بدهد.

عروسی‌های لاکچری با هزینه‌های سرسام‌آور

۲۰ مدل غذا و ۱۵ مدل سالاد متنوع از جمله تدارکاتی است که برای مهمانان جشن ازدواج لاکچری درنظر گرفته می‌شود که هزینه آن از ۳۰۰ هزار تا یک میلیون تومان برای هر مهمان فاکتور می‌شود. در واقع هزینه شام بستگی به انتخاب منوی غذا از طرف عروس و داماد دارد که چند نوع غذا و دسر برای مهمانانشان سفارش می‌دهند. فیلمبرداری و عکاسی نیز از ۱۲ میلیون تومان به بالا خرج برمی‌دارد و هزینه موزیک و آتش بازی هم حدود ۱۰ میلیون تومان تمام می‌شود.

تازه این تمام خرج‌های جشن ازدواج عروس و داماد نیست، آن‌ها باید برای ورودی این تالار نیز ۳۰ میلیون تومان پرداخت کنند، زیرا که برگزاری مراسم عقد در باغ و محوطه سرسبز یکی از جذابیت‌های این تالار است!
همین مسئله باعث شده تا ازدواجی که باید به راحتی صورت گیرد با تجمل‌گرایی و خرج‌های کمرشکن به مانعی بزرگ برای ازدواج جوانان تبدیل شود.

تالار‌های ازدواج آسان با قیمت‌های حداقلی

در این میان، اما هستند تالار‌هایی که با حداقل هزینه جشن ازدواج برگزاری می‌کنند این تالار‌ها با شعار ازدواج آسان در حال فعالیت هستند و حاضرند با سود کم خدمات عروسی در اختیار دختران و پسران جوان قرار دهند.

یکی از این مراکز ازدواج آسان تالار پذیرایی یاران مهدی واقع در شرق تهران است. آقای محبی که مدیر این تالار است به خبرنگار «جوان آنلاین» می‌گوید: «پکیج کامل جشن ازدواج با تمام خدمات موردنیاز برای ۱۰۰ نفر مهمان ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تمام می‌شود؛ که اگر تعداد مهمانان ۲۰۰ نفر شود هزینه آن به ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا خواهد کرد.»

او در پاسخ به این سوال که چه خدماتی در این تالار پذیرایی و با این هزینه اعلام شده ارائه خواهد شد، می‌گوید: «دو نوع غذا به همراه سالاد و نوشابه برای مهمانان تدارک دیده می‌شود، همچنین میوه و شیرینی نیز از طرف تالار تهیه خواهد شد. از طرفی گل زدن ماشین و دسته گل عروس خانم نیز برعهده تالار است و کار‌های عکاسی و فیلمبرداری را نیز انجام خواهیم داد. هزینه آرایشگاه را نیز تالار پرداخت می‌کند.»

آقای محبی به مناسب بودن قیمت تالار برای برگزاری جشن ازدواج اشاره می‌کند و می‌گوید: «از آنجایی که مالکیت تالار برای خودمان است و اجاره‌ای بابت آن نمی‌دهیم، می‌توانیم هزینه‌های کمتری را از عروس و داماد بگیریم. همچنین سود کمتری برای خودمان در نظر گرفته‌ایم تا آن دسته از جوانانی که نگران هزینه‌های جشن ازدواج هستند و به‌دلیل هزینه‌های آن نمی‌توانند زندگی مشترکشان را آغاز کنند، بتوانند به‌راحتی از خدمات این تالار استفاده کرده و به خانه بخت بروند.»

باید فرهنگ‌سازی شود

هر چند خدمات تالار‌های ازدواج آسان قابل قیاس با تالار‌های لاکچری در سراسر تهران نیست، اما منطقی به‌نظر نمی‌رسد که عروس و داماد هزینه‌های گزافی را برای جشنی یک شبه پرداخت کرده و سال‌ها بار قسط و بدهی آن را به دوش بکشند. اینجاست که باید با هنجار‌های غلط و بدعت‌های نادرست مبارزه کرد.

متاسفانه شعار‌های زیادی درباره ازدواج آسان داده می‌شود، اما در عمل کمتر کسی حاضر به عمل کردن به آن است، زیرا که رسوم غلط ناشی از چشم‌و هم چشمی و تعارف‌های بیهوده در جامعه حاکم شده است که باید در جهت مقابله با آن فرهنگ‌سازی شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
اصلا جشن ازدواج ضروری نیست.. دختر و پسر خوب باشن و درک کنند همدیگه رو
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
به نظر من اگر خانوادها پسر خوب وشایسته از هر نظر پیدا کردند که کمیاب هم هست این روزها عروسی هم نگرفتند هیچ اشکالی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۱
آفرین دقیقا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار