کد خبر: 954645
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۳
رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج خبر داد
رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: در سمپاشی درختان سعی شده از سَم‌های استاندارد که کمترین آسیب زیست محیطی و بیشترین تاثیرگذاری را در از بین بردن آفات دارند، استفاده شود.

پیمان بضاعتی پور از اجرایی شدن عملیات سمپاشی گسترده درختان معابر مناطق دهگانه خبر داد و گفت: به منظور حفاظت از درختان و مبارزه و کاهش آفات نباتی، عملیات سم پاشی درختان سطح شهر آغاز شده است.

وی اظهار کرد: عملیات سمپاشی درختان با هدف دفع آفات نباتی و مبارزه با بیماری های گیاهی و نیز جلوگیری از طغیان شَته ها هر ساله در چند نوبت انجام می شود.

بضاعتی پور با بیان اینکه برای اولین بار در کرج مبارزه با طغیان شته ها پیش از افزایش دمای هوا و در فصل زمستان گذشته آغاز شده، ادامه داد: آغاز زود هنگام مبارزه با آفات در فصل زمستان منجر به بهبود شرایط فضای سبز در فصل بهار شده است که علاوه بر تقلیل جمعیت شته ها و آفات در فصل گرما، موجب کاهش دفعات سم پاشی در فصل بهار می شود.

رییس سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری گفت: مرحله دوم سمپاشی بهاره با توجه به شرایط آب هوایی، ۱۵ روز بعد از اجرای مرحله نخست انجام می شود.این مسئول ادامه داد: در اجرای سمپاشی زمستانه که در بهمن سال گذشته و به مدت ۱۰ روز اجرا شد از سموم استاندار با دُز پایین و همچنین روغن زمستانه (وُلک) استفاده شد.

بضاعتی پور با تاکید بر این نکته که عملیات سمپاشی با رعایت کامل نکات ایمنی انجام می شود، خاطر نشان کرد: در سمپاشی درختان سطح شهر سعی شده از سم‌های استاندارد که کمترین آسیب زیست محیطی و بیشترین تاثیرگذاری را در از بین بردن آفات دارند استفاده شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار