کد خبر: 954638
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳
گفت وگوی "جوان آنلاین" با کارشناس فوتبال
هجدهمین لیگ برتر به هفته بیست و نهم رسید و امروز به طور همزمان ۸ دیدار در شهر‌های مختلف کشور برگزار می‌شود تا تکلیف قهرمانی و تیم سقوط کننده به دسته یک مشخص شود.
سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری: هومن افاضلی کارشناس مسائل فوتبال در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره حساسیت دیدار‌های پایانی لیگ و احتمال قهرمانی پرسپولیس گفت: به طبع بازی‌ها هر چه به انتهای لیگ نزدیک می‌شود حساس‌تر می‌شود. پرسپولیس کانیدای اول قهرمانی باید در آزادی با ماشین سازی تبریز دیدار کند. پرسپولیس تیم باتجربه‌ای است و دو سه سال است در سطح اول آسیا بازی می‌کند هر چند امسال در لیگ قهرمانان نتوانست شایستگی هایش را اثبات کند، اما در لیگ برتر دو سال پیایی و سال قبلش نایب قهرمان لیگ بوده است.
افاضلی :سرنوشت قهرمانی دست خود پرسپولیس استوی افزود: پرسپولیس دو بازی پیش رو دارد که با دو برد می‌تواند جام قهرمانی را بالای سر ببرد. در واقع سرنوشت قهرمانی در دستان خود پرسپولیس است و در صورت عدم تحقق این امر، آن‌ها نباید کسی را سرزنش کنند. البته یادمان باشد که پرسپولیس این روز‌ها بسیار خسته است و همین عامل هم باعث حذف آن‌ها درلیگ قهرمانان شد. اگر پرسپولیس در لیگ خودمان در سه بازی گذشته اش یک برد کسب می‌کرد چه بسا با خیالی آسوده‌تر و استراحت به برخی بازیکنان کلیدی اش می‌توانست در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند و نتایج بهتری کسب کند، اما فشردگی بازی‌ها اجازه چنین و نداد و باعث حذف پرسپولیس شد. به نظر من پرسپولیس در فصل جدید نیاز به استراحت دارد البته با توجه به اینکه در فینال جام حذفی هم بازی دارد بعید به نظر می‌رسد بتواند استراحتی داشته باشد.
کارشناس فوتبال در ادامه خاطر نشان کرد: ببیند در چند بازی گذشته لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا خیلی از تقصیر‌ها را گردن علیپور انداختند که معتقدم اشتباه است چرا که علیپور تا به امروز بهترین گل پرسپولیس بوده است و هنوز شانس آقای گلی را دارد. او سال قبل هم آقای گل لیگ برتر شد. مطمئنم که علیپور این روز‌ها تحت فشار زیادی بازی می‌کند و همین روی کار او تاثیر گذاشته است.
افاضلی :سرنوشت قهرمانی دست خود پرسپولیس استافاضلی درباره سپاهان و شانس قهرمانی این تیم اظهار داشت: بی شک امشب یکی از جذاب‌ترین بازی‌ها، بین پدیده و سپاهان برگزار خواهد شد. دو تیم هنوز شانس قهرمانی دارند و البته پدیده با شرایطی به مراتب سخت تر. قلعه نوعی یکی از بهترین مربیان آسیاست و لیاقت سرمربیگری تیم ملی را هم دارد. او رکوردار قهرمانی در لیگ برتر است و هر تیمی را که درلیگ در دست داشته تا انتهای فصل به عنوان یکی ازمدعی قهرمانی پیش برده است. قلعه نوعی در هر تیمی که بوده آن تیم را برای قهرمانی بسته است. همین سپاهان که الان درکورس قهرمانی است سال گذشته نزدیک بود به دسته پائین‌تر سقوط کند، اما قلعه نوعی توانست این تیم را بالا بکشد. قلعه نوعی همیشه بازیکنانش در زمین بازی را انجام می‌دهند که انتظار دارد برای همین است که موفق می‌شود.
وی درباره حساسیت دیدار‌های انتهای جدول هم خاطر نشان کرد: استقلال خوزستان که سقوطش قطعی شد، اما سپید رود امروز باید برابر نساجی بازی کند بازی که برای نساجی خیلی مهم نیست و این بهترین فرصت برای سپیدرودی هاست تا بتواند از انتهای جدول خودشان را دورتر کنند. هر چند که تا زمانی سرمایه گذاری و زیر ساخت این تیم شمالی درست نشود اگر امسال سقوط نکند سال بعد حتما سقوط خواهدن کرد. پس مسئولان ومدیران باشگاه باید به فکر زیر ساخت آن باشند. نفت مسجد سلیمان هم از جمله تیم‌هایی که تازه امسال به لیگ برتر صعود کرد و نتوانست دوام بیاورد. ۸۰ درصد تیم‌های تازه صعود کننده همچین حالتی را دارند البته استثنا هم وجود دارد، اما به هر حال این گونه تیم‌ها کاندیدای سقوط به دست اول هستند. خیلی سخت است که بخواهیم از الان بگویم کدام تیم تیم سقوط می‌کند، اما به هر حال سرایط بسیار حساس است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار