کد خبر: 954610
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
سیاست کشورهای اروپایی خیلی پیچیده‌تر از امریکا است
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند باید ایران زودتر از برجام خارج می‌شد اما امیدهای اندک به اروپا باعث به تعویق انداختن این تصمیم شد.

سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در سنندج اظهار داشت: بدعهدی امریکا و هم‌پیمانان آن باعث شد که برجام در بدو شکل‌گیری مانند جنین نارسی شود که اجازه رشد به آن داده نشد.

وی افزود: هرچند ترامپ 18 اردیبهشت سال گذشته از برجام خارج شد اما ایران یک سال صبر کرد تا نشان دهد که در اجرای توافق هسته‌ای صادق است ولی همانطور که مشاهده کردیم ایران به عواید وعده داده شده در برجام نرسید.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق بند 36 برجام، در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهدات، «حق ایران» است که توقف کلی یا جزیی به تعهدات خود بدهد و امروز ایران براساس همین بند بخشی از فعالیت‌ هسته‌ای خود که در چارچوب برجام متوقف شده بود را از سرمی‌گیرد.

وی تصریح کرد: شورای عالی امنیت ملی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که «ایران دیگر خود را متعهد به رعایتِ محدودیت‌های «نگهداری ذخایر اورانیوم غنی‌شده» و «ذخایر آب سنگین» نمی‌داند.

علوی گفت: در طول اجرای برجام ایران تا آنجایی که لازم بوده است به تعهدات خود عملکرده و سازمان‌هایی که بر حسن اجرای برجام نظارت می‌کردند نیز بارها بر این مهم اذعان کردند.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: هرچند باید ایران زودتر از برجام خارج می‌شد اما امیدهای اندک به اروپا باعث به تعویق انداختن این تصمیم شد.

وی گفت: در واقع تیم سیاسی ایران فکر ‌کرد که دولت‌های اروپایی تمامی تعهداتی را که در برجام پذیرفته بودند عملی‌ کنند اما از آنجایی که این کشورها به لحاظ روابط تجاری سنگینی که با امریکا دارند و به این کشور وابستگی شدیدی دارند نتوانستند اقدامات موثری در راستای تعهدات برجام انجام دهند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: سیاست کشورهای اروپایی خیلی پیچیده‌تر از امریکا است چرا که دشمنی امریکا آشکار است اما دشمنی اروپایی‌ها پنهانی و زیرکانه انجام می‌شود.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الاحقر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
1
تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر دشمنان زورگو، تکیه بر توانمندی و ظرفیت های داخلی و ارتباط با کشورهای غیر مستکبر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر