کد خبر: 954605
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۱
سرنوشت قهرمان لیگ هجدهم همچنان نامشخص است و همین مسئله حساسیت هفته‌های پایانی را بیشتر کرده و باعث شده تا رقابت‌های هفته بیست و نهم امشب به‌طور همزمان ساعت ۲۱:۲۳۰ برگزار شود. هفته‌ای که باید دید از قهرمان این فصل رونمایی می‌کند یا کار را به دقیقه ۹۰ و هفته پایانی می‌کشاند.
دنيا حيدری
سرویس ورزش جوان آنلاین: صدر جدول همچنان در اختیار پرسپولیس است، با وجود این، هنوز نمی‌توان قاطعانه از هت‌تریک یاران برانکو در قهرمانی صحبت کرد، چراکه سپاهان با سه امتیاز و استقلال با چهار امتیاز همچنان مترصد کوچک‌ترین لغزشی از سوی سرخپوشان برای رساندن خود به صدر و کسب جام قهرمانی هستند. فرصتی که تنها در صورت پیروزی تیم برانکو از رقبایش گرفته می‌شود.
حذف ناباورانه و زودهنگام نایب‌قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا در این دوره از رقابت‌ها را تنها بالا بردن جام قهرمانی می‌تواند جبران کند. جامی که پرسپولیس می‌تواند سند آن را امشب به نام خود بزند، به شرط کسب دوازدهمین برتری خانگی این فصل و البته عدم برتری سپاهان در مشهد، چراکه در غیر این صورت تکلیف قهرمانی به هفته پایانی کشیده خواهد شد. قهرمانی که ماشین‌سازی در تعیین آن نقش مهمی دارد. این تیم بعد از بازی با سپاهان و استقلال، امشب با پرسپولیس و در هفته پایانی با پدیده بازی خواهد کرد و بدون شک در تعیین قهرمان این فصل تأثیر دارد.

۲ گام تا هت‌تریک قهرمانی
تیم برانکو بعد از برد پرگل سایپا در هفته بیست‌و پنجم با کسب سه تساوی برابر ذوب‌آهن، سپاهان و تراکتور امتیاز‌های حساسی را از دست داد. به طوری که حالا کوچک‌ترین لغزشی از این تیم می‌تواند صدر جدول را در اختیار سپاهانی قرار دهد که با فاصله سه امتیازی از یاران برانکو در اندیشه قهرمانی این فصل است. البته پرسپولیس استاد برتری خانگی است. یاران برانکو از ۱۴ بازی خانگی این فصل ۱۱ برد و سه تساوی برابر سپاهان، تراکتور و نفت مسجدسلیمان به دست آورده‌اند و دوازدهمین پیروزی در آزادی می‌تواند آن‌ها را یک گام دیگر به هت‌تریک قهرمانی، قولی که برانکو از همان روز‌های نخست فصل داده بود، نزدیک کند. قولی که البته با لغزش سپاهان در مشهد و برتری خانگی پرسپولیس یک هفته قبل از پایان لیگ جام را تقدیم سرخپوشان می‌کند. البته پرسپولیس هم برای کسب سه امتیاز این هفته کار آسانی ندارد. سرخپوشان که طی هفته‌های گذشته نتوانستند چهره یک مدعی را از خود به نمایش بگذارند، امشب باید به مصاف ماشین‌سازی بروند. تیمی که پرسپولیس در دور رفت در دقایق پایانی با تک‌گل شجاع خلیل‌زاده موفق به شکست آن شد. با این حال به‌رغم حضور در میانه‌های جدول ماشین سازی، حریف ساده و دست و پابسته‌ای نیست، خصوصاً که طی هفته‌های اخیر نیز استقلال و سپاهان، دیگر مدعیان لیگ را متوقف کرده است. با این حال به نظر می‌رسد برانکو حواسش نه به بازی با ماشین‌سازی که به مسائل حاشیه‌ای گرم است که اگر غیر از این بود قبل از بازی حساس هفته بیست و نهم به جای یافتن راهی برای متوقف کردن استاد گرفتن مساوی به مسائل حاشیه‌ای نمی‌پرداخت و نمی‌گفت که عده‌ای به دنبال آن هستند که پرسپولیس قهرمان نشود! حاشیه‌ای که می‌تواند پرسپولیس را در دو هفته پایانی همانند سه هفته گذشته با مشکل مواجه کند.

سپاهان مترصد فرصتی برای صدرنشینی
در دیگر بازی‌های حساس این هفته، سپاهان به مهمانی پدیده می‌رود. سپاهان استاد گرفتن نتیجه در بازی‌های خارج از خانه است و مترصد فرصتی برای به زیر کشیدن پرسپولیس از صدر جدول. فاصله سه امتیازی با مدافع عنوان قهرمانی شاگردان قلعه‌نویی را در دستیابی به این هدف امیدوار کرده است. زردپوشان اصفهانی که بعد از مدت‌ها در این فصل توانستند چهره مدعی را از خود به نمایش بگذارند حالا تنها سه امتیاز با صدر جدول فاصله دارند. فاصله‌ای که در صورت برتری امشب برابر پدیده حفظ خواهد شد و چه بسا از میان برداشته شود، به شرط ناکامی پرسپولیس برابر ماشین‌سازی در آزادی. البته این تنها یک روی سکه بازی با پدیده است. در واقع سپاهانی که برای دستیابی به جام این فصل درصدد برتری در مشهد است، در صورت ناکامی برابر پدیده نه فقط از کورس قهرمانی جا می‌ماند که شانس پدیده را نیز روی کاغذ برای کسب جام افزایش می‌دهد. همه این احتمالات در صورتی رقم می‌خورد که پرسپولیس موفق به کسب دوازدهمین برد خانگی این فصل نشود.

استقلال چشم انتظار لغزش رقیب دیرینه
این تنها سپاهان نیست که مترصد کوچک‌ترین لغزشی از سوی سرخپوشان است. استقلال با چهار امتیاز فاصله از رقیب دیرینه خود نیز انتظار لغزش پرسپولیس و نزدیک شدن به صدر را دارد. این تیم که بعد از تغییرات فنی روی نیمکت توانست بازی با استقلال خوزستان را پرگل به پایان برساند در آسیا توفیقی نداشت و با حذف زودهنگام از لیگ قهرمانان، برای جبران تنها بازی‌های لیگ و دو هفته حساس را پیش‌رو دارد. شاگردان فرهاد مجیدی امشب در آبادان به مصاف نفت می‌روند. تیمی که در پایان رقابت‌های لیگ موتورش روشن شده و بعد از چهار برد متوالی به برتری برابر استقلال امید زیادی دارد. برتری که در صورت رخ دادن می‌تواند به معنای پایان این فصل برای آبی‌پوشان پایتخت باشد.
در ادامه رقابت‌های امشب؛ سپیدرود و نفت مسجد سلیمان که حساسیت بازی‌هایشان کم از رقابت در صدر جدول نیست در فاصله‌ای میلیمتری برای بقا می‌جنگند. رشتی‌ها امشب در دربی شمال با نساجی مازندران دیدار دارند و مسجدسلیمان در تهران به مصاف پیکان می‌رود. تیمی که فرکی، سرمربی آن تأکید کرده که جوانمردانه بازی خواهد کرد تا حقی از تیمی ضایع نشود. البته حساسیت بازی سپیدرود و نفت مسجدسلیمان که تنها دو هفته برای بقا فرصت دارند، آنقدر زیاد است که می‌تواند با کوچک‌ترین جرقه‌ای به حاشیه تبدیل شود. بازی ذوب‌آهن – فولاد و همچنین تراکتوری که در هفته‌های پایانی از کورس قهرمانی جا ماند برابر پارس جنوبی بوشهر تأثیر چندانی در روند حرکتی لیگ چه در بالا و چه در پایین جدول ندارد و شاید به همین دلیل از جمله بازی‌های بی‌حاشیه هفته بیست و نهم باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار