کد خبر: 954590
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴
یک کارشناس بازار طلا و سکه گفت‌: کاهش تقاضا و داد و ستد در بازار طلا و سکه حباب سکه را تا ۶۰ هزار تومان کاهش داده است.
سرویس اقتصاد جوان آنلاین: محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با «ایسنا»، درباره بازار طلا و سکه در هفته گذشته اظهار کرد: بازار طلا و سکه هفته گذشته را تحت‌تأثیر مسائل سیاسی پشت سر گذاشت که در این زمینه می‌توان به صحبت‌های اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر اینکه «بازار ارز تحت کنترل است، اما مسائل سیاسی بر این بازار تأثیرگذار بوده است» اشاره کرد. وی با بیان اینکه ارزش دلار در هفته گذشته روند صعودی داشته است، خاطر نشان کرد: قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با توجه به رشد مؤلفه‌های اثرگذار، رشد ۱/۳ درصدی را تجربه کرده و این در حالی است که عرضه و تقاضا و میزان داد و ستد در این بازار به شدت کاهش داشته‌است. کشتی‌آرای در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: در پی کاهش تقاضا و دادوستد، حباب سکه تمام بهار آزادی از ۵۹۰ هزار تومان به ۵۳۰ هزار تومان کاهش یافته‌است.

این کارشناس بازار طلا، آخرین قیمت سکه تمام را ۵ میلیون‌و‌۲۰۰ هزار تومان، قیمت نیم سکه را ۲‌میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، قیمت ربع سکه را یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت سکه یک گرمی را یک میلیون و ۱۵‌هزار تومان عنوان کرد و افزود: قیمت سکه‌های کوچک رشد قابل‌توجهی به خود گرفته‌است و حباب این نوع سکه‌ها بسیار زیاد است که بررسی قیمت سکه یک گرمی نشان‌دهنده آن است که بالاترین نرخ برای این نوع سکه تا به امروز به ثبت رسیده‌است.

وی در پایان با بیان اینکه بانک مرکزی به میزان نیاز بازار، سکه عرضه نمی‌کند، خاطر نشان کرد: هر مثقال طلای خام ۲ میلیون و ۵۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۴۷۳ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت‌گذاری شده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار